Złotów, 10 grudnia 2025 r. – Miasto Złotów zaprezentowało plan inwestycji na 2026 rok. Rada Miejska już na nabliższej sesji stanie przed zatwierdzeniem wydatków inwestycyjnych w wysokości 318,3 mln zł.
TOP 5 największych projektów, które zmienią oblicze miasta
1. 14 milionów złotych – zakup gruntów pod powiększenie cmentarza komunalnego
Najdroższa pojedyncza pozycja w budżecie. Miasto zabezpiecza przyszłość na dekady.
2. 12,5 miliona złotych – przebudowa ulic Królowej Jadwigi i Złotej wraz z nowym oświetleniem.
3. 10,97 miliona złotych – wielopoziomowy parking przy al. Piasta 18
Koniec walki o miejsca parkingowe w poliżu centrum.
4. 10,43 miliona złotych – przebudowa z rozbudową amfiteatru wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą
Ikoniczny obiekt nad Jeziorem Miejskim odzyska dawny blask i stanie się prawdziwą wizytówką kulturalną regionu.
5. 10 milionów złotych – kolejne grunty pod cmentarz oraz szereg mniejszych, ale kluczowych zadań
Transport i rowerowa rewolucja – ponad 178 milionów
Ponad połowa budżetu (55,9%) trafi na drogi, parkingi i ścieżki rowerowe. Do tego dochodzi potężny pakiet modernizacji systemu GIS i e-usług (blisko 9,5 mln zł) oraz aglomeracyjny system dróg rowerowych (6 mln zł w etapie III). „Chcemy, żeby Złotów był miastem wygodnym do życia – zarówno dla kierowców, jak i rowerzystów” – podkreśla skarbnik miasta.
Zdrowie i czyste powietrze – 105 milionów
Drugi filar to ochrona zdrowia i środowiska. Największe kwoty pochłonie budowa nowej kanalizacji deszczowej w zlewni Noteć (kilkanaście milionów złotych rozbitych na kilka ulic) oraz programy ochrony powietrza i klimatu (ponad 7 mln zł). Do tego modernizacje szpitala powiatowego i dotacje na zielone inwestycje.
Amfiteatr
10,43 miliona na amfiteatr to nie tylko największa pojedyncza inwestycja kulturalna w historii Złotowa, ale także jasny sygnał: miasto chce być regionalnym centrum wydarzeń. Nowa widownia, nowoczesna scena, oświetlenie i cała infrastruktura sprawią, że nad Jeziorem Miejskim znów będą występować gwiazdy krajowego formatu.
Skąd takie pieniądze?
Znaczna część środków pochodzi z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT), funduszy unijnych, dotacji rządowych oraz partnerstw z PKP, Wodociągami czy Bankiem Światowym. „Bez zewnętrznego finansowania taki skok byłby niemożliwy” – przyznają urzędnicy.














Napisz komentarz
Komentarze