W projekcie uczestniczyła grupa młodych, pełnych zapału twórczyń:
Magdalena Dudek, Zofia Dworanowska, Natalia Furmańska, Julia Jahns, Maja Kędzia, Kinga Kolanko, Lena Kotarak, Oliwia Marcinkowska, Magdalena Płaczek, Vanessa Tomasik, Oliwia Weihs oraz Oliwia Wielgus.
Warsztaty prowadziła mistrzyni makramy, Jolanta Surma, która z ogromnym doświadczeniem i pasją wprowadzała uczestniczki w świat tradycyjnych technik rękodzielniczych.
Projekt „Mistrz i Uczniowie” to przedsięwzięcie, które udowadnia, że edukacja pozaszkolna potrafi nie tylko rozwijać zainteresowania, ale także uczyć odpowiedzialności, współpracy i wrażliwości na kulturę. W jego ramach odbywały się warsztaty, wystawy oraz pokazy, stanowiące przestrzeń do wymiany doświadczeń między mistrzem a młodymi twórcami.
Podczas spotkania podkreślano, jak ważne jest kultywowanie dawnych, często zapomnianych technik. Makrama – kiedyś kojarzona głównie z tradycyjnym rzemiosłem – dziś z powodzeniem wraca w nowoczesnych formach artystycznych i użytkowych. Uczestniczki projektu miały okazję poznać nie tylko sploty i wzory, lecz także historię i kulturę stojącą za tą techniką.
Projekt promuje kreatywne spędzanie czasu i pokazuje, że młodzież chętnie angażuje się w działania artystyczne, gdy daje się jej odpowiednie narzędzia i przestrzeń do rozwoju. Warsztaty, realizowane także online, pokazały, że nawet wirtualna forma może sprzyjać odkrywaniu talentów oraz budowaniu lokalnej tożsamości.
Inicjatywa została zrealizowana dzięki Towarzystwu Przyjaciół Dzieci Oddział Miejski w Złotowie, a sfinansowana w ramach programu „Nasze tradycje”, przyznanego przez Ministra Edukacji i Nauki.
Dzisiejsze zakończenie projektu było nie tylko podsumowaniem kilku miesięcy pracy, ale przede wszystkim świętem pasji, młodzieńczej energii i pięknych tradycji, które – dzięki takim inicjatywom – wciąż żyją i inspirują kolejne pokolenia.





















































Napisz komentarz
Komentarze