Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Wał Pomorski 1945. Nowa regionalna marka na turystycznej mapie Europy

Wał Pomorski 1945 to nazwa nowej regionalnej marki turystycznej skupiającej gminy województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. 18 czerwca br. w Mirosławcu odbyła się prezentacja koncepcji marki odwołującej się do walk o przełamanie Wału Pomorskiego w 1945 r.
Wał Pomorski 1945. Nowa regionalna marka na turystycznej mapie Europy
Propozycja koszulek dla sympatyków marki Wał Pomorski

Bitwa o Wał Pomorski była jedną z najbardziej chlubnych, lecz również tragicznych kart w historii polskiego oręża XX wieku. W walkach z Niemcami według różnych szacunków zginęło od 5,7 do 14 tys. Polaków. Wielu, którzy przeżyli zacięte walki, osiedliło się w rejonie Wału po wojnie na stałe. Tu założyli rodziny i budowali lokalne społeczności, ciesząc się szacunkiem sąsiadów.

Wywołana przez IPN ubiegłoroczna dyskusja o pomnikach-symbolach stojących w każdej z tych gmin, w którą miejscowości leżące na obszarze Wału Pomorskiego zostały wciągnięte, oburzyła mieszkańców i zainicjowała spontaniczny ruch obrony dobrego imienia poległych Polaków – niejednokrotnie krewnych przybyłych tu po wojnie osadników. Jednym z efektów wymiany opinii i dyskusji w obrębie gmin była inicjatywa wykorzystania chlubnej karty historii do zintensyfikowania działalności angażującej potencjał turystyczny regionu.

Region obejmujący okolice Wału Pomorskiego obfituje nie tylko w pamiątki po tragicznej historii, ale także w różnorodne atrakcje turystyczne, piękne jeziora zasobne w ryby i czyste lasy z mnóstwem zwierząt. Na kanwie obecnych dyskusji i sporów zrodził się pomysł, by zjednoczyć potencjał turystyczny kilku gmin – leżących zarówno w województwie zachodniopomorskim, jak i wielkopolskim – w celu zbudowania jednej silnej atrakcji turystycznej. Ta atrakcja ma już swoją historyczną nazwę, symbol oraz cały system wartości, które od lat komunikuje. Wystarczyło to wszystko tylko połączyć w nową silną markę regionalną. Markę, dzięki której mieszkańcy będą mogli efektywniej wykorzystać posiadane zasoby, rozwijać przedsiębiorstwa z branży turystycznej i obsługi ruchu turystycznego.

Współpracę koordynować będzie stowarzyszenie Wał Pomorski, które ma za zadanie inicjować i nadzorować budowę marki, a także integrować poszczególne oferty. Stowarzyszenie ma wykorzystać ogromną energię mieszkańców od lat z powodzeniem podejmujących się inicjatyw i organizacji wydarzeń związanych z historią II wojny światowej. Tych inicjatyw jest bardzo wiele i wszystko wskazuje na to, że będzie ich jeszcze więcej.

Organizatorzy mają ambicje, aby nowa marka zaznaczyła region na mapie atrakcji turystycznych nie tylko Polski, ale i Europy. Planują opracowanie wspólnej oferty pobytowej i kalendarza imprez, dzięki któremu poszczególne produkty turystyczne nie będą ze sobą konkurowały, lecz będą wzajemnie się uzupełniały. Współpraca w obrębie stowarzyszenia pozwoli m.in. pełniej wykorzystać potencjał noclegowy i gastronomiczny jednych gmin i zachęcać do zwiedzania atrakcji w innych gminach Wału Pomorskiego. Dzisiaj gotowość prac w stowarzyszeniu zadeklarowały gminy: Biały Bór, Borne Sulinowo, Człopa, Jastrowie, Mirosławiec, Szczecinek, Tuczno, miasto Wałcz i gmina Wałcz.

Ideą, która od początku przyświeca organizatorom, jest maksymalne wykorzystanie istniejących obiektów i tradycyjnych wydarzeń plenerowych, które już wrosły w historię. Efektem wdrożenia marki ma być także oznakowanie wjazdu na teren gmin oraz poszczególnych obiektów turystycznych. Bazą wymiany informacji będzie strona internetowa pozwalająca członkom stowarzyszenia na bieżące uaktualnianie oferty. W przyszłości w miarę możliwości planowane są kampanie promujące markę i zintegrowaną ofertę turystyczną na zewnątrz.

Budowanie marki regionalnej to także, a może przede wszystkim, integrowanie mieszkańców wokół nowej idei. Stowarzyszenie chce doprowadzać do spotkań i warsztatów roboczych. Moda na patriotyzm nie jest złą modą – pod warunkiem, że nie zostaje wymierzona przeciw komuś, lecz służy budowaniu wspólnoty. Zdaniem twórców koncepcji inicjatywa nie jest skierowana przeciwko innym, lecz jest wyrazem troski o rozwój małej ojczyzny
i obroną fundamentalnego prawa do życia w godności i we wzajemnym szacunku dla chlubnej historii.

Za stronę strategiczną i kreatywną projektu odpowiada firma DOM MARKI Max von Jastrov, specjalizująca się w budowaniu marek jednostek samorządu terytorialnego.

Wał Pomorski, 18 czerwca 2019 r.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
xdswd 22.07.2019 20:00
gdzie można koszulki kupić?

IAWP 20.06.2019 15:27
Alleluja !!!

Reklama
News will be here
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: to ważneTreść komentarza: Nigdy wcześniej wydatki w urzędzie nie były tak przejrzyste jak za burmistrza A.Pulita. Delegacje, zgodnie z ustawowymi obowiązkami, służyły promocji miasta, promocji marki Złotów Wielkopolskie Zdroje. I chociaż na chwilę obecną większość Złotowian tego jeszcze nie docenia, to na zewnątrz Złotów jest już znany i nie tylko w Wielkopolsce. Jest wiele samorządów, które zazdroszczą nam mocnej już obecnie marki i promocji, bo one są kluczem do pozyskiwania funduszy. Dzięki tym wyjazdom i zbudowanym relacjom, burmistrzowi udało się pozyskać dla Złotowian również korzyści na dziś, na przykład nieodpłatną solankę dla powstającej tężni i dzięki temu nie będziemy musieli płacić za korzystanie z leczniczych inhalacji solankowychData dodania komentarza: 27.04.2024, 00:27Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: EkonomistaTreść komentarza: Na razie do zaprzysiężenia Burmistrzem Złotowa jest Adam Pulit a tymczasem OŚMIESZACIE SIĘ RADNI. Za oczernianie odnosnie delegacji,Adam Pulit powinien wniesc do Sądu sprawę ,z powództwa cywilnego o ZNIEWAŻENIE I PUBLICZNE W TV OSKARŻANIE O DELEGACJE STARE PRZEDAWNIONE i powinien zażądac odszkodowania od radnego Romana Głyżewskiego 5000zł i od kazdego radnegopo 1000zł (bez trzech) zadośćuczynienia za krzywdy moralne i za publiczne niszczenie wizerunku,osoby Adama Pulita,ponieważ : 1.) przedawnione są delegacje stare z dawnych lat,na drobne kwoty. 2.)Bilanse z tamtych lat kontrolowane były przez RIO i nie podlegają żadnej weryfikacji. 3.) Aby oddać sprawę do prokuratury z błahego powody,najpierw musi Policja zbadać bieżącą sprawę i napisać protokół. To Policja a nie Radni kierują sprawy do Prokuratora. Wizerunek Radnych Nieporadnych ,wskazuje jacy są słabi na sesjach radnych nie znający podstaw prawnych .Data dodania komentarza: 26.04.2024, 19:11Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: współpraca i zgoda?Treść komentarza: Pieniążkowski podczas wyborów deklarował współpracę i zgodę. Zobaczymy czym się wykaże nowy burmistrz. Czy będzie potrafił porozumieć się ze swoim wrogiem, z osobą którą próbował zniszczyć? Prawda jest taka, że do rządzenia ma super komfortową sytuację, w organie uchwałodawczym aż 12 swoich radnych, po prostu luksus. Miasto jest w bardzo dobrej kondycji finansowej, zero długów. Jeśli rzeczywiście się nadaje, to z taką radą, z takimi finansami i przychylnymi mediami jest w stanie zrealizować wszystko, co będzie chciał. Gotowych dokumentacji opłaconych ze środków norweskich jest sporo i jest z czego wybierać, w tym również amfiteatr. A jakim będzie szefem dla pracowników i czy będzie widział tylko czubek swojego nosa, to się dopiero okaże. Pierwszym królikiem doświadczalnym będzie T.DrobczyńskiData dodania komentarza: 26.04.2024, 02:00Źródło komentarza: Drobczyński wybrany na szefa ZCASAutor komentarza: wyniki innych konkursówTreść komentarza: Jeśli chodzi o zatrudnione przez A.Pulita osoby, to wśród nich jest więcej profesjonalistów, np. nieoceniony ekspert budowlaniec, Wiesław Orciuch, dzięki któremu miasto zrealizowało rekordową ilość przetargów, znakomity Tomasz Mutschke, petarda w pozyskiwaniu funduszy, Tomasz Stoltmann, który moim zdaniem bardzo dobrze sprawdził się na stanowisku zastępcy, Piotr Powiertowski, który doprowadził złotowską wodę do znakomitej jakości i pozyskał inwestora, dzięki któremu MZWIK będzie przetwarzał ścieki w ekologiczne nawozy rolnicze, a także Aneta Rybak -skarbniczka, której radni na ostatniej sesji bardzo dziękowali za współpracę i cieszyli się, że została zatrudniona. Część z tych osób niestety odchodzi razem z panem Adamem. Skarbniczka, szczęśliwie dla pana Pieniążkowskiego, zostaje. Na kupę to to nie wygląda :)Data dodania komentarza: 26.04.2024, 01:06Źródło komentarza: Drobczyński wybrany na szefa ZCASAutor komentarza: Do kompanaTreść komentarza: koronkiewicz, przestań szkalowaćData dodania komentarza: 25.04.2024, 22:35Źródło komentarza: Drobczyński wybrany na szefa ZCASAutor komentarza: Cleo fanTreść komentarza: Nawet Panu Stefanowi nie pomogło w reelekcji zamówienie Cleo na koncertData dodania komentarza: 25.04.2024, 19:11Źródło komentarza: Symboliczne przekazanie urzędu burmistrzowi – elektowi
Reklama
Reklama