Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Plany MZGL-u

Podczas najbliższej sesji Rady Miejskiej Złotowa przedstawiona zostanie Informacja z działalności Miejskiego Zakładu Gospodarki Lokalami w Złotowie w 2016 roku i plany remontowo-inwestycyjne na rok 2017
Plany MZGL-u

Oto treść informacji:

Przedmiotem działania Miejskiego Zakładu Gospodarki Lokalami w Złotowie jest: administrowanie i eksploatacja zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych, które stanowią współwłasność lub własność Gminy Miasto Złotów.

 

  1. Dane o budynkach administrowanych przez MZGL:

 

w roku 2016 w administracji MZGL było 133 budynków mieszkalnych z tego :

 

  1. 41 budynków stanowiło w 100% własność Gminy Miasto Złotów,
  2. 51 budynków to współwłasność Gminy Miasto Złotów oraz osób, które wykupiły lokale ( wspólnoty mieszkaniowe),
  3. 41 budynków to Wspólnoty mieszkaniowe dla których MZGL prowadzi osobną obsługę i księgowość, 

 

-  ogólna powierzchnia lokali mieszkalnych to 60 000,89 m², z tego :

  1.  najem       - 25 780,14 m²,
  2. własność   - 34 184,75 m²,

 

-  ilość lokali mieszkalnych to 1252 z tego :

  1.  najem          - 536,
  2.  własność     - 716,

 

  • ilość lokatorów -  2 594 osób,
  • lokali użytkowych 54 o powierzchni 3 228,02m²,
  • powierzchnia pomieszczeń gospodarczych to 2 279,49 m²,
  • powierzchnia ogrodów przydomowych to 10 395,60m²,
  • powierzchnia terenu pod garażami to 2 030,67 m² oraz

powierzchnia garaży to 297,94 m².

2. Informacja o dochodach i kosztach:

    

Dochody w 2016 roku wyniosły ogółem 4 046 211,93 zł, na które składają się opłaty czynszowe, zaliczki na remonty oraz zaliczki na media dostarczane do lokali.    

                        

Koszty w 2016 roku wyniosły ogółem 5 422 598,37 zł są to:

  • media dostarczane do lokali takie jak energia cieplna, energia elektryczna, woda ciepła i zimna na kwotę 1 177 773 58 zł,
  • usługi obce takie jakścieki, wywóz nieczystości stałych, utrzymanie terenów zielonych, omiatanie chodników, ścieki, deratyzacja, przeglądy instalacji gazowej i elektrycznej, przeglądy kominiarskie itp. na kwotę 759 883,62 zł,
  • usługi remontowe to – roboty budowlane, roboty malarskie, roboty dekarskie, remonty mieszkań socjalnych, wymiana stolarki okiennej i drzwi, roboty zduńskie, roboty rozbiórkowe co daje

kwotę  1 179 403,42zł,

  • pozostałe koszty to – płace + pochodne, podatek od towarów i usług, podatek od nieruchomości, amortyzacja oraz różne opłaty i składki co daje kwotę  989 398,47 zł,
  • została utworzona rezerwa na należności wątpliwe

na kwotę 1 316 139,28 zł.

 

Wydatki za wykonane  usługi remontowe  to:

  1. roboty dekarskie i ogólnobudowlane         -      38 333,48 zł,
  2. roboty budowlane –docieplenie                 -    373 332,58 zł,
  3. roboty hydrauliczne i elektryczne              -      26 807,56 zł,
  4. roboty stolarskie+ szklarskie                      -        7 015 57 zł,
  5. roboty zduńskie + naprawa kominów        -      69 964,22 zł,
  6. wykonanie węzła co i c.w.u.                      -       21 595,84 zł,
  7. wymiana drzwi i okien                               -       13 710,05 zł,
  8. różne  naprawy                                           -       14 745,13 zł,
  9. roboty własne                                             -      25 511,19 zł,
  10. remonty mieszkań                                      -     135 432,42 zł,
  11. remonty klatek schodowych                       -      70 566,29 zł,
  12. fundusz remontowy Wspólnot                    -    382 389,09 zł.

 

Oprócz remontów budynków zakład nasz – zgodnie z obowiązującymi przepisami dokonuje przeglądów i badań – w tym:

  1. Przeglądy kominiarskie – 4 razy w roku dokonywane jest czyszczenie przewodów dymowych, raz w roku przewodów wentylacyjnych                                  w roku 2016 wydano na ten cel –  48 067,30 zł.
  2. Przegląd instalacji gazowej i przegląd stanu technicznego budynków – na kwotę – 22 512,14 zł.
  3. Na odbiór ścieków z budynków do kanalizacji sanitarnej wydatkowano kwotę – 385 364,36 zł.
  4. Na oczyszczanie chodników i utrzymanie terenów zielonych wydatkowano kwotę – 32 296,44 zł.
  5. Opracowanie dokumentacji technicznej związanej z przebudową i bieżącą eksploatacją budynków wydatkowano kwotę – 23 400,00 zł.
  6. Na eksploatację bieżącą i koszty administracyjne wydatkowano

kwotę – 82 411,07 zł.

  1. Sprzątanie klatek schodowych kosztowało - 52 286,36 zł.
  2. Na usługi prawne wydano - 16 307,00 zł

 

Zarówno wszystkie przeglądy jak i większe remonty odnotowywane są w książkach obiektu, które zgodnie z prawem budowlanym prowadzone są dla wszystkich budynków będących w naszym zarządzie. 

Na podstawie przeprowadzonych przeglądów technicznych budynków sporządzany jest plan remontów oraz są typowane budynki do rozbiórki, które są w złym stanie technicznym, a także budynki, których remont jest nieopłacalny zarówno pod względem technicznym jak i ekonomicznym.

Rozbiórki te wykonywane są sukcesywnie, w roku 2016 rozbiórce uległ jeden budynek mieszkalny przy Pl. Kościuszki 15.

      

  1. Informacja o windykacji należności:

       W roku 2016 wysłano 3 razy wezwania do zapłaty za zwrotnym potwierdzeniem odbioru do osób zalegających z opłatami, ponadto do najbardziej opornych dłużników wysyłano upomnienia na bieżąco.

Po upływie terminu zapłaty wyznaczonego w wezwaniach skierowano 27 pozwów do Sądu Rejonowego w Złotowie w postępowaniu upominawczym o zapłatę należności w kwocie 177 930,50 zł w tym

6 pozwów o eksmisję, po upływie terminu płatności drugich wezwań będą kierowane następne pozwy o zapłatę.

Po uzyskaniu nakazów zapłaty sprawy są kierowane do Komornika Sądowego celem ściągnięcia zasądzonych należności lub przeprowadzenia eksmisji. Ogółem na dzień 31.12.2016 roku 46 nakazów zapłaty są w realizacji u Komornika Sądowego. Komornik część nakazów zwrócił z powodu bezskutecznej egzekucji. Pozostałe nakazy realizowane są przez Komornika w formie miesięcznych wpłat, przekazywane kwoty w wielu przypadkach są bardzo niskie.

Podkreślić należy, że ściąganie długów przez Komornika nie powoduje zmniejszenia zaległości, gdyż te same osoby nie płacą opłat bieżących na rzecz tut. Zakładu.

Zaległości z tytułu czynszów i mediów na dzień 31.12.2016 roku wynosiły 1 597 346,50 zł i jest to spadek w stosunku do roku 2015 o kwotę 26 381,59zł.

 

  1. Informacja o zamierzeniach inwestycyjnych:

 

W 2017 roku MZGL zamierza rozpocząć działania inwestycyjne polegające na przygotowaniu dokumentacji projektowej niezbędnej do przeprowadzenia przebudowy budynków mieszkalnych, będących w złym stanie technicznym.

Zamierzamy uzyskać decyzję o warunkach zabudowy oraz przygotować dokumentację techniczną, budynków położonych przy ul. Obrońców Warszawy 25 oraz Polna 15

 

- ul. Obrońców Warszawy 25 dz. nr 59/1

Stan istniejący

                ilość kondygnacji: 1

                pow. użytkowa: 157,00 m2

                ilość lokali mieszkalnych w budynku: 3

                powierzchnia działki: 667,12m2

Po dokonaniu rozbiórki budynku i wykonaniu przebudowy można uzyskać poprawę następujących parametrów technicznych budynku:

                ilość kondygnacji: 2-3

                pow. użytkowa: 400 m2

                ilość lokali mieszkalnych w budynku: 8

W wyniku przebudowy zostaną zlikwidowane piece kaflowe obecnie służące do ogrzewania lokali mieszkalnych, nowe lokale zostaną podłączone do sieci gazowniczej.

Przedłużenie realizacji zadania z roku 2016 nastąpiło ze względu na niekorzystne uzgodnienie decyzji o warunkach zabudowy przez Wielkopolskiego Konserwatora Zabytków delegatura w Pile.

Następstwem nieuzgodnienia decyzji o warunkach zabudowy w październiku 2016 r zostało złożone zażalenie do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na postanowienie Nr 120/2016, na które do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

 

               - ul. Polna 15

Uzyskano decyzję o warunkach zabudowy oraz rozpoczęto prace projektowe w wyniku, których wykonano koncepcje budynku wielorodzinnego z 12 lokalami mieszkalnymi o pow. 562,00 m².

- Plac Kościuszki 15 dz. nr 87/1

Kontynuacją działań z lat 2015 i 2016 jest uzyskanie pozwolenia na budowę budynku wielorodzinnego, w m-cu marcu 2017 r złożony został wniosek do Banku Gospodarstwa Krajowego na budowę 7 lokali mieszkalnych o pow. 309,31 m².

 

  1.      Plan remontów na rok 2017 obejmuje następujące pozycje:

 

 

 

 

Rodzaj robót

Plan

I.

Roboty murarsko - tynkarskie

280 000,00  

 

Moniuszki 13

85 000,00  

 

Moniuszki 14

85 000,00  

 

Remonty lokali mieszkalnych

110 000,00  

II.

Roboty dekarskie

71 000,00  

 

Domańskiego 16

35 000,00  

 

Pl. Paderewskiego 8

20 000,00  

 

Słowackiego 4

16 000,00  

III.

Wymiana stolarki

90 000,00  

IV.

Roboty malarskie

179 000,00  

 

Słowackiego 4

63 000,00  

 

Słowackiego 5

50 000,00  

 

Pl. Kościuszki 6a

30 000,00  

 

Mickiewicza 10

6 000,00  

 

Moniuszki 12

30 000,00  

V.

Roboty instalacyjne

40 000,00  

 

Hydrauliczne

30 000,00  

 

Pl. Kościuszki 8

30 000,00  

 

Elektryczne

10 000,00  

 

Inne

10 000,00  

VI.

Roboty własne

30 000,00  

VII.

Roboty zduńskie

40 000,00  

VIII

Roboty rozbiórkowe

20 000,00  

IX.

Wpłaty f-rem. do wspólnot

300 000,00   

 

Razem

1 050 000,00  

       

 

                                                                             KIEROWNIK ZAKŁADU

                                                                                                                                            Jarosław Bobek


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
molicki 14.05.2018 10:22
"Komornik część nakazów zwrócił z powodu bezskutecznej egzekucji." A można by wiedzieć, jaką część, jaki odsetek to jest? Wyczytałem w różnych źródłach, że skuteczność egzekucji komorniczych generalnie to zaledwie jakieś maksymalnie 30% Czy nie lepiej w takiej sytuacji zamiast kierować sprawy do sądu i komornika (płacąc koszty) to wynająć jakąś firmę windykacyjną oczywiście działającą tylko na zasadzie prowizja od efektu? Nie polecę żadnej bo nie znam ale w wielu miejscach można przeczytać, że firmy windykacyjne są skuteczniejsze od komorników: http://pamietnikwindykatora.pl/2012/03/15/dlaczego-windykacja-a-nie-sad/ którzy nic nie zrobią jeśli dłużnik pracuje na czarno albo na minimum krajowym.

coś tu nie gra 22.04.2017 13:23
Jakim prawem jednostka budżetowa zarządza 41 wspólnotami w 100% będących własnością prywatną i 51 wspólnotami z udziałem osób i podmiotów prywatnych ???? To jest niezgodne z prawem. I RIO to akceptuje ??? Jak to się ma do ustawy o samorządzie ???? Jednostka budżetowa nie ma prawa poza gminą świadczyć usług innym podmiotom i osobom prywatnym.

trak 22.04.2017 16:15
Złotowianie to niesamowicie bezwolni i bierni ludzie.MZGL robi to co oni powinni robić, zrzeszając się. Mieszkańcy tylko piszą bzdury w internecie. Bezwolna zgraja.

prawo 22.04.2017 10:18
Dużo obecnie w nieruchomościach Miasta idzie w dobrym kierunku ale niedopuszczalnym jest fakt aby koszty były wyższe od dochodów o 1,5 miliona.To tak wygląda,że MZGL to drugi MOPS w mieście. Zatem konieczna jest przebudowa zasad użytkowania mieszkań,ponieważ podatnicy nie chcą aby ich podatki szły właśnie na te tylko cele.Zasoby MZGL powinny być podzielone na grupy i przekształcone we Wspólnoty Mieszkaniowe. Powinny w tych mieszkaniach umowy być tak sporządzone(z kaucją) ,że lokatorzy w czasie użytkowania mieszkań ,sami remontują ,we własnym zakresie.Jeżeli ,w czasie kontroli stwierdzi się dewastację mieszkania to w trybie natychmiastowym ,wypowiedzenie umowy do 3-ch miesięcy i niech się wyprowadzą a jak nie to eksmisja,(przez Sąd). Nie może miasto w środku ,w mieszkaniach dokonywać remontów,na koszt miasta.To samobój. Miasto musi tak działać aby nie było zysków ani strat.

Reklama
News will be here
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: EfkaTreść komentarza: Nie ładnie, bardzo nie ładnie....To działanie złośliweData dodania komentarza: 01.05.2024, 11:08Źródło komentarza: Jest nowy dyrektor szpitala w ZłotowieAutor komentarza: My NaródTreść komentarza: Jakim trzeba być skurwielem, aby działać wbrew własnemu państwu i blokować jego rozwój tylko dlatego że to projekt PIS i że szwaby tego nie chcą!Data dodania komentarza: 01.05.2024, 09:48Źródło komentarza: Poseł „świeżak” Henryk Szopiński otworzył swoje biuroAutor komentarza: ostry pazurTreść komentarza: Może siedzieć przy otwartym oknie."Nie orzeł,nie wyfrunie"Data dodania komentarza: 01.05.2024, 09:11Źródło komentarza: 3 Maja na strzelnicyAutor komentarza: odpTreść komentarza: Niewykluczone, że utworzy w urzędzie stanowisko doradcy :) S.Wełniak kiedyś taką propozycję złożył A.Pulitowi, ale ten odmówiłData dodania komentarza: 30.04.2024, 22:35Źródło komentarza: 3 Maja na strzelnicyAutor komentarza: nową?Treść komentarza: Ona ma jeszcze stare relacje i kontakty z ekipą wełnianą, dlatego jej nie zwolnią. Zapewniam cię, że sekretarka, która zdobywała szlify u Wełniaka, też zostanieData dodania komentarza: 30.04.2024, 22:21Źródło komentarza: 3 Maja na strzelnicyAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Pieniążkowski ,w kampanii zapowiedział,że Urzędnicy muszą go uczyć.Pewnie p.Zachęć wybierze aby go uczyła.... Nie tędy droga...Za 12000 zł pensji nikt nie ma obowiązku go uczyć.On jest taki mądry po takim wykształceniu,że wszystko szybko powinno ruszyć z kopyta. Zobaczymy ile czasu mu zajmie na pozyskanie Funduszy z zewnątrz na rozwój miasta.Data dodania komentarza: 30.04.2024, 20:46Źródło komentarza: 3 Maja na strzelnicy
Reklama
Reklama