Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Jak klienci oceniają wizytę w urzędzie skarbowym – wyniki badania

Program „Klient w centrum uwagi KAS" to badanie ankietowe realizowane od kwietnia 2021 r. wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe.  Jak dotąd w skali kraju otrzymaliśmy ponad 108 tys. wypełnionych ankiet. Wynika z nich, że ogólny poziom satysfakcji klientów wyniósł 82%.  W Wielkopolsce ankiety wypełniło ponad 10 tys. naszych klientów.  Wyniki badania pomogą projektować nowe rozwiązania i ulepszać obsługę w urzędach skarbowych.
Jak klienci oceniają wizytę w urzędzie  skarbowym – wyniki badania

Badanie satysfakcji prowadzone w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS” ma charakter ciągły i formę elektroniczną. Realizacja badania możliwa jest dzięki systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych. Link do ankiety jest wysyłany na adres e-mail podany przez podatnika podczas umawiania wizyty. Ankieta jest anonimowa, dobrowolna i w pełni bezpieczna. Nie dotyczy informacji osobistych czy danych wrażliwych. Pytania ankietowe badają nie tylko ogólne zadowolenie z wizyty, ale i emocje czy wysiłek, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

Co i jak badamy Analiza ankiet opiera się na pięciu głównych wskaźnikach:

 Satysfakcji – procent klientów ogólnie zadowolonych ze swojej wizyty w US.

 Rekomendacji – procent klientów, którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie.

 Braku wysiłku – procent klientów oceniających załatwienie swojej sprawy w US jako łatwe.  Pozytywnych emocji – procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w US.

 Skuteczności pierwszego kontaktu – procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w US. Wyniki po pierwszym roku badawczym Od kwietnia 2021 r. do marca 2022 r. KAS otrzymała ponad 108 tys. wypełnionych ankiet, z czego ponad 10 tys. stanowiły ankiety Wielkopolan. Większość ankietowanych odpowiada prawie natychmiast – tego samego dnia lub następnego. Na poziom satysfakcji klienta, najsilniejszy wpływ ma liczba wizyt w urzędzie konieczna do załatwienia sprawy. Klienci zwracają uwagę na obsługę bez zbędnej zwłoki, a załatwienie sprawy podczas jednej wizyty skłania klientów do rekomendowania pracownika, który ich obsługiwał. Analiza ankiet potwierdza, że: satysfakcja, rekomendacja, brak wysiłku, pozytywne emocje oraz skuteczność pierwszego kontaktu – utrzymują się w woj. wielkopolskim na wysokim poziomie:

 Poziom satysfakcji – 82%

 Poziom rekomendacji – 83%

 Poziom braku wysiłku – 74,5%

 Poziom pozytywnych emocji – 88%

 Skuteczność pierwszego kontaktu – 78%

Średni poziom satysfakcji w skali całego kraju wyniósł 82%. „Wyniki badań w Wielkopolsce kształtują się na podobnym poziomie do wyników ogólnopolskich” – mówi Małgorzata Spychała-Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu – „Nieco lepiej od średniej krajowej klienci w naszym województwie ocenili skuteczność pierwszego kontaktu. Jest to dla nas ważny wskaźnik, bo zależy nam na tym, aby podatnicy mogli załatwić swoje sprawy podczas jednej wizyty. Jest to możliwe dzięki systemowi rezerwacji wizyt, który daje naszym pracownikom możliwość przygotowania się do spotkania z konkretnym, umówionym klientem”



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
fan 01.07.2022 00:17
Byłem bardzo zadowolony, a jak mi wystawiali mandat to byłem wręcz wniebowzięty.

Reklama
News will be here
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: PrawdaTreść komentarza: Do cholery !! Jak słyszę eko to dostaję dreszcze !! Nie przesadzajcie z tym eko terroryzmem wymyślonym do okradania biednych ludzi na całym świecie .Zainteresowani wiedzą o czym piszę .Data dodania komentarza: 02.05.2024, 09:44Źródło komentarza: Majówka w stylu eko. Jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą?Autor komentarza: handelTreść komentarza: Ależ ten gościu jest zepsuty politykąData dodania komentarza: 01.05.2024, 23:03Źródło komentarza: Poseł „świeżak” Henryk Szopiński otworzył swoje biuroAutor komentarza: głupi narodzieTreść komentarza: A ja mam gdzieś te wasze wojny polityczne. Partyjniacy, niezależnie od opcji, handlują stanowiskami i wypełniają polecenia zagranicy. Rozliczeń nigdy nie było i nie będzie, bo jedni i drudzy mają na siebie hakiData dodania komentarza: 01.05.2024, 21:42Źródło komentarza: Poseł „świeżak” Henryk Szopiński otworzył swoje biuroAutor komentarza: niby dlaczegoTreść komentarza: A co, ktoś inny miał obiecane stanowisko i polityczna hydra jest wkurzona?Data dodania komentarza: 01.05.2024, 21:22Źródło komentarza: Jest nowy dyrektor szpitala w ZłotowieAutor komentarza: no i co z tegoTreść komentarza: do tego koryta dorwali się niestety gorsi i na dodatek ciągle jeszcze nie ogłosili kto będzie starostą, a jeśli chodzi o dyrektora szpitala, to co za różnica kto nim będzie i tak niczego nie zmieni w tym szpitaluData dodania komentarza: 01.05.2024, 21:18Źródło komentarza: Jest nowy dyrektor szpitala w ZłotowieAutor komentarza: LogikTreść komentarza: Jaki jest sens, aby ci skompromitowani ludzie, odsunięci przez mieszkańców od powiatowego koryta, wybierali nowego dyrektora szpitala, który będzie podlegał już nowej władzyData dodania komentarza: 01.05.2024, 20:45Źródło komentarza: Jest nowy dyrektor szpitala w Złotowie
Reklama
News will be here
Reklama