Od niedzieli 11 marca, pasażerowie podróżujący pociągami regionalnymi na trasie Oborniki Wielkopolskie – Wargowo pojadą zastępczą komunikacją autobusową. Pociągi dalekobieżne kierowane będą na Krzyż lub Stargard. Tym samym podróż z Piły do Poznania i odwrotnie wydłuży się o ok. 25 minut. Do maja na zamkniętym odcinku potrwa wymiana torów i rozjazdów. Modernizacja dotknie przystanek Oborniki Miasto oraz budowę peronu na nowym przystanku w Bogdanowie. Odnowiony zostanie wiadukt i most na Warcie. Z kolei od maja do września modernizacja będzie dotyczyła jednotorowego odcinka od Obornik do stacji Dziembówko w okolicy Piły. W tym czasie podróż na trasie Poznań – Piła, z zastępczą komunikacją autobusową potrwa ok. godziny dłużej niż aktualnie.
Modernizacja z udziałem środków unijnych linii Poznań – Piła o długości 94. kilometrów pochłonie 500 mln zł. Modernizacja dwugodzinny czas przejazdu między Poznaniem a Piłą skróci o ok. 40. minut. Znacznie lepsza będzie też przepustowość linii, modernizacji poddanych będzie około 130 km torów. 63 przejazdy zyskają nową nawierzchnię drogową. Na 44. z nich będą umieszczone nowe systemy zabezpieczeń, w tym sygnalizacja świetlna lub rogatki. Remont przewiduje także przebudowę czterech mostów i ośmiu wiaduktów. W planach jest budowa czterech nowych przystanków kolejowych: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo. Zmodernizowane będą stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz kilkanaście przystanków.
(jj)
Napisz komentarz
Komentarze