Piątek, 18.01.2019

Czy można zdrowo i skutecznie schudnąć jesienią?

  • 22.10.2018, 09:00
  • Grupa Tipmedia
Czy można zdrowo i skutecznie schudnąć jesienią?
Jesień kojarzy się z coraz większym chłodem oraz krótszymi dniami. To niedobór słońca sprawia, że większość z nas jest osłabiona i senna. Jednak nawet na jesieni można rozpocząć dietę odchudzającą, mimo że akurat ta pora roku kojarzy się ze zwiększonym zapotrzebowaniem na energię, pochodzącą z pokarmów.

Odchudzanie jesienią 


Krótsze jesienne dni, dodatkowo dość dyskusyjna pogoda, która najczęściej oznacza opady deszczu lub śniegu oraz chłodne wiatry, stanowią doskonałą wymówkę, aby nie podejmować żadnych działań nie tylko w kierunku utraty wagi. Są one wygodnym wyjaśnieniem na pochłanianie tłustych i niezdrowych dań, zjedzenie dodatkowego kawałka czekolady na poprawienie nastroju czy na rezygnację z kolejnego treningu. Trenerzy i dietetycy doskonale wiedzą, że jeden grzeszek żywieniowy czy odpuszczony trening to nie problem. Natomiast jeśli po nich pojawia się kolejny fast food, zjedzony szybko na mieście, a wyjście na kolejny trening zamienia się w sesję z pilotem w dłoni, wówczas trzeba się ponownie zmotywować do działania. Ustalenie bardzo precyzyjnego planu działania, czyli posiłki o określonych porach i określonej zawartości składników, sięganie po zdrowe przekąski oraz zróżnicowane treningi dostosowane do pory roku i nastroju, przesądzają o sukcesie odchudzania. 

(Zobacz ciekawostki ze świata zrowia - https://kazimierzdolny24.pl/bez-kategorii/moda-na-bycie-fit-rozpoczeta/)

Plan doskonały: posiłki, treningi, suplementy 


Jednym z głównych elementów diety odchudzającej są posiłki, odpowiednio zbilansowane i zawierające określoną liczbę kilokalorii. Coraz częściej także celebrytki przyznają się, że są na dietach odchudzających z obniżoną liczbą kilokalorii, którą codziennie im dostarcza firma kateringowa. Dieta pudełkowa, bo tak się ta dieta nazywa, to jednak dość drogi sposób na utratę wagi. Można ją jednak zastąpić samodzielnie przygotowanymi posiłkami. Wystarczy wejść na którąś ze stron internetowych i ściągnąć plan posiłków oraz przepisy na potrawy, które powinny gościć na naszych talerzach. Do diety o obniżonej kaloryczności należy również dodać aktywność fizyczną, która jest wskazana także ze względu na samopoczucie. Po każdym treningu wzrasta ilość endorfin, które poprawiają nastrój. Natomiast człowiek, który ma dobre samopoczucie, nie będzie sięgał po jedzenie "na poprawienie" nastroju. 
Ostatnią rzeczą, o której warto pamiętać jeśli planujemy odchudzanie na jesieni, to suplementy diety. Na rynku dostępne są różne produkty, zawierające algi, białą morwę czy cynk na zahamowanie apetytu na słodycze. Coraz popularniejsze są jednak suplementy, w których głównym składnikiem są aktywne substancje pozyskane z roślin mniej znanych w Polsce. Jednym z takich preparatów jest Acaiberry Extreme o wszechstronnym działaniu. Preparat nie tylko pomaga w utracie wagi, ale również uczestniczy w procesie spalania tłuszczu oraz poprawia metabolizm. Same jagody Acai poprawiają samopoczucie, o które w czasie jesiennego odchudzania warto szczególnie zadbać. 

(Sprawdź nasz poradnik na https://www.lm.pl/sport/informacja/115875/redukcja_kilogramow_-_jak_pozbyc_sie_balastu)

Co jeść jesienią, aby schudnąć 


Na jesieni warto zadbać o bogactwo sezonowych owoców i warzyw. Na talerzu osoby odchudzającej się muszą się pojawić bogate w pektyny jabłka i gruszki, które są słodkie, dlatego dość łatwo zastąpią słodycze. Warzywa jesienne, a więc marchew, pietruszkę czy seler, warto uzupełniać o pierwsze kiszonki. Kwaszona kapusta i kiszone ogórki nie tylko są niskokaloryczne, ale również są naturalnym źródłem probiotyków i bakterii stymulujących procesy wewnętrzne. W diecie powinno się także znaleźć białko, przy czym może to być białko pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego. Jeśli mięso, to najlepiej chude, a więc drób, cielęcina czy królik, ale również ryby, głównie morskie. Warto pamiętać także o jajkach oraz o twarogach i jogurtach bez dodatków. Takie produkty są niskokaloryczne, a przy tym świetnie hamują apetyt na słodycze, minimalizując nagłe ataki głodu. Przy mięsie należy zwracać bardzo dużą uwagę na proces jego obróbki. Mięso gotowane na parze, pieczone w folii bez dodatku tłuszczu czy grillowane także bez tłuszczu można włączyć do diety. Natomiast wszelkie mięsa smażone, duszone po wstępnym podsmażeniu czy pieczone z dodatkami wysokotłuszczowymi nie mogą się pojawiać w diecie osoby odchudzającej się. Należy także bardzo dużo pić. Na jesieni może to być woda mineralna, jednak ze względu na porę roku warto postawić na zielone herbaty i ziołowe napary, które należy pić bez dodatku cukru. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie dnia od szklanki wody z dodatkiem łyżeczki miodu i soku z połowy cytryny. Taki napój to naturalny energetyk, który również świetnie oczyszcza, a detoks jest jednym z elementów odchudzania. Natomiast słodzone napoje gazowane, w tym wszelkie napoje typu cola, oraz gotowe soki z marketów są niedozwolone ze względu na zawartość cukru, który dostarcza jedynie pustych kilokalorii. 

Ćwicz tak, jak lubisz 


Aktywność fizyczna w procesie odchudzania jest konieczna z kilku powodów. Przede wszystkim szeroko rozumiany sport jest potrzebny, aby spalać nadmiar kilokalorii, co przy odchudzaniu oznacza spalanie tłuszczu zgromadzonego w organizmie. Dzięki regularnemu ćwiczeniu poprawia się także sylwetka, ale również wydolność organizmu. Jaka forma aktywności będzie najlepsza? Tu dużo zależy od preferencji osoby odchudzającej się oraz od jej obecnego stylu życia. Trudno będzie wytrwać w regularnych treningach biegowych komuś, kto przed odchudzaniem uwielbiał spędzać długie wieczory przed komputerem lub na oglądaniu filmów. Niektórzy, aby zmusić się do ćwiczenia, muszą mieć w ręku kartę do klubu fitness, innym z kolei nie chce się wychodzić z domu, zwłaszcza wieczorami, które jesienią zaczynają się dość wcześnie. Takie osoby mogą sięgnąć po plany treningowe, opracowane przez znane trenerki. Już 15 minut ćwiczeń dziennie wystarczy, aby wypracować zdrowy nawyk w postaci regularnego ćwiczenia. Łatwiej również się zmotywować do jakichś ćwiczeń, jeśli chodzi się na nie z jakąś inną znajomą osobą. Tu warto pamiętać, że wspólne chodzenie na zajęcia z zumby czy jogi może być równie korzystne, jak chodzenie na lekcje tańca. Forma ruchu ma zdecydowanie mniejsze znaczenie, ważne, aby ćwiczenie odbywało się regularnie. A od czego je rozpocząć? Może od dłuższego spaceru przy ładnej pogodzie czy zrezygnowania z jazdy windą na rzecz wejścia po schodach. 

Suplementy tak, ale z głową 


Niektórzy dietetycy odradzają stosowanie suplementów i odchudzających herbat twierdząc, że ich regularne przyjmowanie rozleniwia organizm. "Ja jako osoba odchudzająca się nic nie muszę, nie zmienię specjalnie diety, nie będę ćwiczyć, ale za to łyknę kapsułkę jakiegoś cudownego specyfiku i na pewno schudnę". Niestety, stosowanie suplementów może stanowić jedynie wsparcie przy odchudzaniu, a w wielu przypadkach nie chronią one także od efektu jo-jo. Dzięki zastosowaniu naturalnych substancji niektóre preparaty, jak np. Acaiberry Extreme, zapewniają wsparcie przy odchudzaniu, kompleksowo zajmując się oczyszczeniem organizmu, utratą wagi oraz wpływając korzystnie na poziom cholesterolu, który u osób otyłych jest zwykle zawyżony. 

Czy zatem odchudzanie się na jesieni jest możliwe? Oczywiście tak, warto jednak do takiego procesu odpowiednio się przygotować, łącząc dietę z odpowiednią suplementacją i decydując się na jakąś formę aktywności fizycznej.

Grupa Tipmedia
Podziel się: