Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Wał Pomorski 1945. Nowa regionalna marka na turystycznej mapie Europy

Wał Pomorski 1945 to nazwa nowej regionalnej marki turystycznej skupiającej gminy województw wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. 18 czerwca br. w Mirosławcu odbyła się prezentacja koncepcji marki odwołującej się do walk o przełamanie Wału Pomorskiego w 1945 r.
Wał Pomorski 1945. Nowa regionalna marka na turystycznej mapie Europy
Propozycja koszulek dla sympatyków marki Wał Pomorski

Bitwa o Wał Pomorski była jedną z najbardziej chlubnych, lecz również tragicznych kart w historii polskiego oręża XX wieku. W walkach z Niemcami według różnych szacunków zginęło od 5,7 do 14 tys. Polaków. Wielu, którzy przeżyli zacięte walki, osiedliło się w rejonie Wału po wojnie na stałe. Tu założyli rodziny i budowali lokalne społeczności, ciesząc się szacunkiem sąsiadów.

Wywołana przez IPN ubiegłoroczna dyskusja o pomnikach-symbolach stojących w każdej z tych gmin, w którą miejscowości leżące na obszarze Wału Pomorskiego zostały wciągnięte, oburzyła mieszkańców i zainicjowała spontaniczny ruch obrony dobrego imienia poległych Polaków – niejednokrotnie krewnych przybyłych tu po wojnie osadników. Jednym z efektów wymiany opinii i dyskusji w obrębie gmin była inicjatywa wykorzystania chlubnej karty historii do zintensyfikowania działalności angażującej potencjał turystyczny regionu.

Region obejmujący okolice Wału Pomorskiego obfituje nie tylko w pamiątki po tragicznej historii, ale także w różnorodne atrakcje turystyczne, piękne jeziora zasobne w ryby i czyste lasy z mnóstwem zwierząt. Na kanwie obecnych dyskusji i sporów zrodził się pomysł, by zjednoczyć potencjał turystyczny kilku gmin – leżących zarówno w województwie zachodniopomorskim, jak i wielkopolskim – w celu zbudowania jednej silnej atrakcji turystycznej. Ta atrakcja ma już swoją historyczną nazwę, symbol oraz cały system wartości, które od lat komunikuje. Wystarczyło to wszystko tylko połączyć w nową silną markę regionalną. Markę, dzięki której mieszkańcy będą mogli efektywniej wykorzystać posiadane zasoby, rozwijać przedsiębiorstwa z branży turystycznej i obsługi ruchu turystycznego.

Współpracę koordynować będzie stowarzyszenie Wał Pomorski, które ma za zadanie inicjować i nadzorować budowę marki, a także integrować poszczególne oferty. Stowarzyszenie ma wykorzystać ogromną energię mieszkańców od lat z powodzeniem podejmujących się inicjatyw i organizacji wydarzeń związanych z historią II wojny światowej. Tych inicjatyw jest bardzo wiele i wszystko wskazuje na to, że będzie ich jeszcze więcej.

Organizatorzy mają ambicje, aby nowa marka zaznaczyła region na mapie atrakcji turystycznych nie tylko Polski, ale i Europy. Planują opracowanie wspólnej oferty pobytowej i kalendarza imprez, dzięki któremu poszczególne produkty turystyczne nie będą ze sobą konkurowały, lecz będą wzajemnie się uzupełniały. Współpraca w obrębie stowarzyszenia pozwoli m.in. pełniej wykorzystać potencjał noclegowy i gastronomiczny jednych gmin i zachęcać do zwiedzania atrakcji w innych gminach Wału Pomorskiego. Dzisiaj gotowość prac w stowarzyszeniu zadeklarowały gminy: Biały Bór, Borne Sulinowo, Człopa, Jastrowie, Mirosławiec, Szczecinek, Tuczno, miasto Wałcz i gmina Wałcz.

Ideą, która od początku przyświeca organizatorom, jest maksymalne wykorzystanie istniejących obiektów i tradycyjnych wydarzeń plenerowych, które już wrosły w historię. Efektem wdrożenia marki ma być także oznakowanie wjazdu na teren gmin oraz poszczególnych obiektów turystycznych. Bazą wymiany informacji będzie strona internetowa pozwalająca członkom stowarzyszenia na bieżące uaktualnianie oferty. W przyszłości w miarę możliwości planowane są kampanie promujące markę i zintegrowaną ofertę turystyczną na zewnątrz.

Budowanie marki regionalnej to także, a może przede wszystkim, integrowanie mieszkańców wokół nowej idei. Stowarzyszenie chce doprowadzać do spotkań i warsztatów roboczych. Moda na patriotyzm nie jest złą modą – pod warunkiem, że nie zostaje wymierzona przeciw komuś, lecz służy budowaniu wspólnoty. Zdaniem twórców koncepcji inicjatywa nie jest skierowana przeciwko innym, lecz jest wyrazem troski o rozwój małej ojczyzny
i obroną fundamentalnego prawa do życia w godności i we wzajemnym szacunku dla chlubnej historii.

Za stronę strategiczną i kreatywną projektu odpowiada firma DOM MARKI Max von Jastrov, specjalizująca się w budowaniu marek jednostek samorządu terytorialnego.

Wał Pomorski, 18 czerwca 2019 r.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
xdswd 22.07.2019 20:00
gdzie można koszulki kupić?

IAWP 20.06.2019 15:27
Alleluja !!!

Reklama
News will be here
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: laremidoTreść komentarza: Ta osoba ostatnio pojawiła się w przestrzeni pewnego spokojnego osiedla w Pile.Data dodania komentarza: 20.04.2024, 00:04Źródło komentarza: Obywatel FidurskiAutor komentarza: StopGłąbTreść komentarza: Przemuś, litości. Czy to Piękoś biegał z gołą dupą po klatce schodowej? Czy to Piękoś robił zdjęcia? Czy to Piękoś je publikował? Rozumiem, że klapa rozmów Dudy z Trumpem to też wina Piękosia? I wyrzuty koronalne plazmy na Słońcu też? Kurła, facet mocny jest, rzekłbym wszechmogący niemalże. Oj, chyba wam się we łbach pomieszało ze strachu przed klęską Pieniążkowskiego.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 23:43Źródło komentarza: W Złotowie będzie druga turaAutor komentarza: AntyLopezTreść komentarza: Zaraz zaraz - czy to Piękoś wystawiał goły brzuch w miejscu publicznym? Czy to Piękoś wrzucał zdjęcia z tego "wydarzenia"? Czy w którymkolwiek miejscu wiązał Pieniążkowskiego z jego szefem? Nie. Za to pan Pieniążkowski, pod pretekstem ochrony spółdzielców przed podwyżką czynszów ogłasza, że nie będzie reprezentował interesów miasta. Czego się nie robi, by przykryć wtopę szefa, czego się nie robi, by zyskać głosy spółdzielców. Ale to Piękoś nisko upadł. Gratuluję bystrości umysłu Wandziu, gratuluję.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 23:37Źródło komentarza: W Złotowie będzie druga turaAutor komentarza: KLOPSTreść komentarza: Aleś ty głupi. Gdzie Ty widzisz farmę troli? Chyba u Pieniążkowskiego. Straszenie Piękosiem przekroczyło wyżyny głupoty. Na szczęście Złotowianie to mądrzy ludzie.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 23:25Źródło komentarza: W Złotowie będzie druga turaAutor komentarza: niegłupiTreść komentarza: Widać, że kampania p. Piękosia ruszyła na całego. Farma troli wypisująca masę negatywnych komentarzy na kontrkandydata i peany pochwalne na cześć Grzegorza. Wrzucanie do mediów półnagich zdjęć prezesa spółdzielni, a następnie zdjęcia prezesa z kontrkandydatem. Jak dla mnie to ja już wolę rozmowy przy kawie niż takie nieczyste zagrywki. Wolę kiedy kandydat rozmawia z ludźmi i promuje swoją osobę niż stara się dorwać do stołka poprzez oczernianie innych.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 18:09Źródło komentarza: W Złotowie będzie druga turaAutor komentarza: WandziaTreść komentarza: Wrzucanie tuż przed wyborami zdjęcia roznegliżowanego prezesa, a dzień później zdjęcia prezesa wraz z pana kontrkandydatem, jest naprawdę tanią zagrywką i wręcz uwłaczającą. Jak nisko trzeba upaść, aby w taki sposób prowadzić kampanię. Wstyd.Data dodania komentarza: 19.04.2024, 18:00Źródło komentarza: W Złotowie będzie druga tura
Reklama
Reklama