Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Sprawę zbada prokurator?

Stawnica chce się dzielić? Sprawa podpisów pod wnioskiem w tej sprawie prawdopodobnie trafi do pro-kuratury. Przedstawicielka Rady Sołeckiej Stawnicy, Jadwiga Zbiżek, uzyskała potwierdzenie, iż cześć, złożonych do Rady Gminy Złotów podpisów, jest nieprawdziwa.
Sprawę zbada prokurator?

Autor: Agnieszka Barabasz

Wniosek o podział sołectwa, został podpisany i skierowany do Rady Gminy przez mieszkańca wsi, Mieczysława Jonczyka. We wniosku czytamy: „Część mieszkańców wsi chce ustanowienia nowej, samodzielnej jednostki pomocniczej gminie, na której znajduje się osiedle mieszkaniowe Stawnica od numeru 1 – 8 i 64 – 69.” W uzasadnieniu wnioskodawca podaje: „Odkąd do Stawnicy sprowadzili się napływowi mieszkańcy, między nimi, a pozostałą – rdzenną częścią mieszkańców zawsze powstawały konflikty. Od dwóch lat teren osiedla Stawnica intensywnie się rozwija. Powstała ścieżko pieszo – rowerowa, w trakcie realizacji jest budowa kompleksu sportowego, w najbliższym czasie planuje się budowę sali wiejskiej. Teren, na którym znajduje się osiedle mieszkaniowe, zamieszkuje ok. 60% społeczeństwa Stawnicy. Wyodrębnione samodzielne sołectwo sprawi, iż środki z funduszu sołeckiego zostaną przypisane nowemu sołectwu, których sposób wykorzystania będzie zależny od decyzji podjętych przez mieszkańców, którzy mają 100% wpływ na ich przeznaczenie. Jednak najważniejszym argumentem za podziałem sołectwa jest zapobieżenie eskalacji konfliktu pomiędzy mieszkańcami osiedla, a mieszkańcami pozostałej części wsi”.

 

Wniosek został podpisany przez część mieszkańców wsi. Jaką cześć?

 

Sołtys wsi, Eugeniusz Klóska w odpowiedzi na wniosek Mieczysława Jonczyka, stwierdza m. in., że „część podpisów pod wnioskiem o tym samym nazwisku ma taki sam charakter podpisu. Proszę o wyjaśnienie Mieczysława Jonczyka, że jest pewien wszystkich podpisów na załączonych listach. W przypadku braku wyjaśnienia, z mojej strony zostanie przekazane oficjalne pismo do prokuratury o wyjaśnienie sprawy, co do ważności podpisów".

Obecna na wtorkowym posiedzeniu stałych Komisji Rady Gminy, przedstawicielka Rady Sołeckiej Stawnicy, Jadwiga Zbiżek, skierowała bezpośrednie pytania do również obecnego na spotkaniu, Mieczysława Jonczyka. Pytania dotyczyły tego, czy wszystkie widniejące pod wnioskiem podpisy są prawdziwe? Rada Sołecka ma bowiem świadków, że tak nie jest. - Czy na liście znajdują się nazwiska osób, które nie są zameldowane w Stawnicy? Czy na liście znajdują się nazwiska osób, które w weekend, gdy były zbierane podpisy, były poza Stawnicą? – pytała Mieczysława Jonczyka – Jadwiga Zbiżek. 

Mieczysław Jonczyk przyznał: – W niektórych domach wpisaliśmy na listę wszystkie mieszkające osoby, ale podpisy złożyli rodzice tych osób – przyznał publicznie Mieczysław Jonczyk.

Jadwiga Zbiżek prosiła także o wyjaśnienie słów, jakoby Rada Sołecka zastraszała mieszkańców wsi. – Kto z Rady Sołeckiej zastrasza mieszkańców Stawnicy? - pytała Jadwiga Zbiżek. Mieczysław Jonczyk stwierdził, że nie może odpowiedzieć na to pytanie.

Obecna na spotkaniu Jolanta Klóska, była radna Rady Gminy, lokalna działaczka, stwierdziła jednoznacznie, że odkąd do Rady Gminy Złotów trafił Jan Gajewski, wieś zaczęła się konfliktować.

Radny Adam Tomaszewski, stwierdził, że radny Gajewski rządzi wsią i nie daje ludziom prawa głosu. —To pańska wina jest, że we wsi jest konflikt. Może stworzy pan nowe sołectwo „Stawnica przybyszów”? – mówił radny Tomaszewski. 

Rady Jan Gajewski odpowiedział, że inicjatywa podziału wsi zrodziła się na zebraniu sołeckim, a on sam jest temu przeciwny. Dodał, że mieszkańcy wsi są szkalowani i nie mają szansy wypowiadania się. — Mnie również ubezwłasnowolniono, odbierając na zebraniu prawo głosu. Ludzi na zebraniach nie szanuje się – mówił radny, który jednocześnie wyraził wolę współpracy z Radą Sołecką i wszystkimi mieszkańcami wsi.

Podpisy pod wnioskiem o podział sołectwa zbierali: Mieczysław Jonczyk i Alicja Gajewska, córka radnego Jana Gajewskiego.

Przewodniczący Rady Gminy Złotów, Sławomir Czyżyk, poprosił radnych o wydanie opinii w sprawie złożonego wniosku. 15 radnych, w tym radny ze Stawnicy Jan Gajewski, opowiedziało się za odrzuceniem wniosku. W konsekwencji uchwała rady w tej sprawie nie zostanie przygotowana.

Zapytana przez naszą redakcję Jadwiga Zbiżek o to, czy sprawa nieprawdziwych podpisów trafi do prokuratury, odpowiada, że prawdopodobnie takie zgłoszenie nastąpi.

Agnieszka Barabasz



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
? 21.01.2020 03:12
Gdzie ta Stawnica bez podziału co mamy czy z wioski czy z PGR czy z centrum tworzyli jedna rodzinę robiąc super festyny na dużym boisku... To były piękne czasy nikt nikomu w gacie nie zaglądał i dzieci które grały w piłkę czy na czyjeś łace czy ulicy były szczęśliwsze niż przy milonie sprzętu wokół którego wielka kłótnia... Tak chodząc do kościoła codziennie w niedzielę niewinne anioły a wychodząc chyba demony... Szokujace

J
Aloj 02.11.2017 09:32
A ja tam za podziałem wsi nie jestem i chciałabym by nasz radny zajmował się lepiej pracą niż wytykaniem innym -ich błędu -też przecież nie jest doskonały. Ale ludzie , którzy pracowali kilkanaście lat społecznie też powinni być docenieni a nie tylko krytykowani.Jakoś nikt inny w naszej miejscowości ( oczywiście poza tzw. kliką czy klanem)z własnej inicjatywy nie zorganizował masowej imprezy , a wiem , że to nie jest łatwe.Jeśli zaś chodzi o argumenty we wniosku - to chciałabym zapytać mieszkańców osiedla "dlaczego -nie będąc na zebraniach wiejskich dostają aż tyle(ścieżka,plac zabaw, siłownia ,boisko czy w przyszłości sala ) czy to nie ręce wiejskie o tym zadecydowały.I małe pytanko do radnego : czy prawda ,że z budżetu gminy wypadła nasza sala wiejska ?-jeśli tak to dlaczego przecież to najważniejsza inwestycja dla nas mieszkańców.

blok 02.11.2017 18:36
gdzie masz boisko ? ????????????????????

nom 02.11.2017 18:45
Ze ścieżki korzystają tylko ludzie mieszkający na blokach ? W łeb sie .... co Ty wgl piszesz człowieku. Siłownia? Plac zabaw ? No ludzie z wioski tez tam przebywają mam wymienić ? ;) Na boisko dzieciaki kolo kapliczki czekaja i czekają już ładnych pare lat i każdy miał to w ..... ze grają na czyjeś łące i robią sami bramki a jak szło sie na boisko koło szkoły i piłka wyleciała za plot to można było zapomnieć o niej :) Przypominam jak dzieci grały na ulicy aż przyjedzie policja :) Więc co wy gadacie śmiać mi sie chce ze tacy ludzie mieszkają w Stawnicy :)

aloj 02.11.2017 20:27
nom przeczytaj wniosek jaki podpisali mieszkańcy osiedla i wtedy się wypowiadaj

Były PGRus 01.11.2017 22:57
Mam propozycje podzielić wioskę na trzy części osiedle(PGRy)-wioske(centrum)-wybudowanie(babiloon). Jak dla mnie nowobogaccy zapomnieli gdzie się urodzili i wychowali a pan Jan pamięta i chwała mu za to oby tak dalej. Z tym podziałem to żart wioska była jest i powinna być pod jednym sołtysem choć od kiedy pamiętam zawsze był konflikt między PGRami a wioską.

Blok 01.11.2017 19:42
Chociaż Pan Gajewski coś robi dla osób mieszkających na blokach.. Dużo ludzi nie przyzna sie ze ich dzieci chodzą grać na boisko, które powstało dzięki Panu Jankowki bo sie boją wiadomo kogo bo ich dzieci chodzą do podstawówki. Śmiać mi się chce śmiać ludzie są zebrania wiejskie to ruszać te dupska i na zebranie a nie później gadac glupoty na wiosce tylko tyle potraficie robic w tej Stawnicy nic więcej gdzie sie nie pojdzie to ploty :) Przestańcie sie bac jak małe dzieci! Każdy ma swoje zdanie i nie można patrzeć czy to koleżanka lub kolega w radzie siedzi ja mam to gdzieś ze znam te osoby i popieram Pana Gajewskiego ! A i tak podpis za moja osobę złożyła moja mama wyraziłem na to zgodę ;) Bloki teraz najgorsze ale chce przypomnieć ze radni tez mieszkali na blokach ;) Pozdrawiam

Jan Gajewski 01.11.2017 18:57
Pani redaktor dlaczego Pani nie napisała, że drugie zebranie wiejskie było spowodowane kłamstwem zawartym w protokole sporządzonym przez Panią Klóska? Dalszym skutkiem jej postępowania było spotkanie z radnymi w Gminie. Dlaczego Pani nie napisała, że to Pani Jadwiga Zbiżek przepraszała mnie w Kościele za swoje złe zachowanie wobec mojej osoby? Tekst tendencyjny i w mojej ocenie żenujący. Myślałem, że jest Pani bardziej obiektywna.

J
Aloj 02.11.2017 09:41
Panie radny na zebraniu był odczytany ten protokoł i nie słyszałam by była tam mowa o 500 zł z f-sz za 2017- więc jakie kłamstwo ma Pan na mysli

Ciul 02.11.2017 10:26
Po*** jestes i tyle w temacie

J
Aloj 02.11.2017 11:11
Cały nasz P Radny -tylko krytykuje , jak nie po jego myśli.

ból***kliki 01.11.2017 18:29
Ojej ale ktoś ma ból *** że jedna i ta sama osoba pisze komentarze poniżej. Ale wiadomo zresztą kto. Brawo Panie radny, my Pana wybraliśmy i jesteśmy z tego dumni że w końcu ktoś za nami jest i walczy o dobro mieszkańców! Kolejne wybory ma Pan i tak wygrane.A oni tam rodzinka niech się rządzą swoimi prawami. Życzę dużo siły.

*** pis 02.11.2017 10:28
*** sie w czolo. Pan Gajewski zrobil tylko konflikt jak zostal radnym we wsi, czemu wczesniejnie bylo konfliktu?! *** PISior

blokowicz 01.11.2017 15:26
Przyszło do wioski nie wiadomo co? Z nowym mieszkańcem zawsze było ok A teraz wielce wciska ludziom kit ze mafia szkolna ze to ze tamto Wstyd

wieśniara osiedlowa 01.11.2017 07:55
...pan radny po powrocie do Stawnicy najpierw skłócił się ze swoją rodziną, a potem zaczął mieszać we wsi. Takiego cyrku nigdy tutaj nie było. Mieszkam na osiedlu i nie mam zamiaru odłączać się ode wsi. Na wyborach problem jest w tym, że osiedlowych mieszkańców jest więcej, a radny łazi po mieszkaniach i wciska ludziom kit. Teraz pomaga mu dzielnie córeczka. A właśnie- mam pytanie- a gdzie pozostałe dwie? Zajmij się pan swoim podwórkiem panie radny. Ale sobie pan adwokata znalazł w osobie pana J. Śmiech na sali.

Jan Gajewski 01.11.2017 19:25
Jak ma Pani odwagę to proszę się mnie wprost zapytać o moje córki. A adwokata to niech sobie Pani już szuka.

J
Aloj 02.11.2017 10:01
wieśniara osiedlowa -nie wypada tak pisać o ludziach

Stawniczanin moze być ze z Pgr 31.10.2017 23:47
Nic dziwnego jak połowa przyjaciół z bloków patrzy w Radnego jak obrazek to musi być konflikt. Śmiech na sali . Sam nie ma wszystkiego jak powinno być A w wiosce problemu szuka. Wstyd panie RADNY

ale o co chodzi? 31.10.2017 18:25
Jan Gajewski skonfliktował BlokersówPGR z Rolnikami. No to nie możecie odsunąć od władzy tego Gajewskiego? Zróbcie nowe wybory.

mieszkanka 01.11.2017 17:38
P.Gajewski nie musiał nikogo konfliktować ,podział był od zawsze Jest pierwszy ,który odważył się temu przeciwstawić .Proszę nie zapominać , że to wyborcy zdecydowali o tym kto ma być radnym. Wtedy jeszcze nie było mowy o konflikcie. Popieram pomysł nowych wyborów.

J
aloj 02.11.2017 09:35
Konflikt był nieco wcześniej -wówczas P.Gajewski został odwołany z rady sołeckiej -gdzie też nie umiał współpracować

mieszkanka 02.11.2017 22:53
Uważam , że to nasza rada sołecka jest zamknięta i wszystko wiedząca .Kto nie z nami to precz.Wydaje im się ,że są niezastąpieni i wszechmocni .Pan Gajewski po prostu umiał i miał odwagę się przeciw stawić. Przypomnę tu w jak mało elegancki sposób pozbyto się poprzedniej Rady Kościelnej.Też nie umiała współpracować???

J
Aloj 02.11.2017 09:37
Mamy demokrację wiec jeśli mieszkańcy go wybrali to uważam , że należy to uszanować.

doprawdy? 02.11.2017 14:48
Jaką mamy demokrację przeczytaj na "Demokratyczny Złotów Facebook"

Reklama
News will be here
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: aż tyleTreść komentarza: Żaden z was, płynących z nurtem, nie wytrzymałby tego hejtu jaki się wylewał na sesjach, min z ust Koronkiewicza, i który był podsycany przez interesariuszy w mediach. A on wytrzymał i pomimo trudności i ciągłych blokad dał miastu koło zamachowe do rozwoju. Ale jak wam o tym leszczu nie napisze, to pewnie nie uwierzycieData dodania komentarza: 23.04.2024, 16:19Źródło komentarza: Drobczyński wybrany na szefa ZCASAutor komentarza: wszystko jest jasneTreść komentarza: Nie wiem co chcesz rozliczać, bo dopiero za Pulita wydawanie środków publicznych stało się jasne i klarowne. Za Wełniaka to radni (zwłaszcza ci z opozycji) nie mieli wiedzy jak ma wyglądać dana inwestycja i za czym konkretnie głosowali, dopóki nie został ogłoszony przetarg. A co do marki Wielkopolskie Zdroje, to wszystko masz powtórzone i podsumowane np. w Konferencji Uzdrowiskowej i w Konferencji Dobre Praktyki (tylko trzeba przewinąć tę młodzież i zacząć oglądanie po przerwie ok. 2:00:40)Data dodania komentarza: 23.04.2024, 15:54Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: nie dziwi mnie toTreść komentarza: A czyli z tobą nie udało się dogadać i liczysz na to, ze z Kubusiem ci będzie łatwiej. Pewnie będzie łatwiej, bo z zapowiedzi widać, że odpuścił sobie tematy, które wymagały ogromnego zaangażowania. Na kawusię tez będzie czasData dodania komentarza: 23.04.2024, 15:30Źródło komentarza: Drobczyński wybrany na szefa ZCASAutor komentarza: hmTreść komentarza: Znam tych ludzi i częściowo to rozumiem. Ci z nich, co są szczęśliwi, to po prostu chcą wrócić do tak zwanego świętego spokoju i wygodniejszej pracy. Nie czują misji i mają gdzieś czy miasto się rozwija czy nie, tym bardziej że wdzięczności ze strony sterowanych mieszkańców nie widać. Ogrom pracy związany z rozliczaniem funduszy zewnętrznych, dodatkowy czas poświęcony na szkolenia, a także robienie specjalnych tabelek na życzenie Koronkiewicza, ciągła agresja ze strony radnych i tłumaczenie się, to rzeczywiście męczy. Trzeba też pamiętać, że nie brakuje tam ludzi Wełniaka, którzy pamiętają ze za byłego nie musieli się tak wysilać, bo Wełniak za wiele się nie starał. Jak nie trafił się upierdliwy Złotowianin, to żyło się wszystkim łatwo i przyjemnieData dodania komentarza: 23.04.2024, 14:47Źródło komentarza: Drobczyński wybrany na szefa ZCASAutor komentarza: koniecznośćTreść komentarza: Na pewno trzeba rozliczyć Pulita z tych wszystkich niezrealizowanych koncepcji opłacanych z pieniędzy podatników i podać do publicznej wiadomości jaka firma te koncepcje przygotowywała i za jakie pieniądze - nowy burmistrz jeżeli chce być wiarygodny przez mieszkańcami musi to zrobić , czyli zlecić audytData dodania komentarza: 23.04.2024, 14:32Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: koniecznośćTreść komentarza: Taaaaa, co kilka lat nowa koncepcja i kolejne pieniądze w błoto. Następca powinien to wszystko podsumować, tzn. ile milionów poszło na niezrealizowane koncepcje leśnego fantastyData dodania komentarza: 23.04.2024, 14:27Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem Złotowa
Reklama
News will be here
Reklama