Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Rotmistrz przed sądem

Rotmistrz Witold Pilecki znowu stanął przed sądem. Tym razem w Jastrowiu.
Rotmistrz przed sądem

Ten narodowy bohater, który w 1948 roku dał życie za sprawę Ojczyzny został osądzony w Jastrowiu jako niegodny na patrona jednej z ulic, która miała zmienić nazwę w wyniku dekomunizacji nazw. Przypomnijmy, że Rotmistrz to człowiek o bohaterskiej biografii. Uczestnik wojny polsko-bolszewickiej w 1920 roku, żołnierz września 1939 roku, członek podziemia zbrojnego, żołnierz AK i człowiek który dobrowolnie poszedł do Auschwitz (skąd pisał raporty o tym obozie zagłady) i po kilku latach dokonał stamtąd brawurowej ucieczki. Następnie brał udział w powstaniu warszawskim. Czuł się żołnierzem polskim podporządkowanym rządowi londyńskiemu i działał na jego rzecz. Aresztowany w 1947 roku po sadystycznym i okrutnym śledztwie skazany na śmierć przez komunistów. Został zastrzelony po sowiecku, strzałem w tył głowy, a jego ciała do dziś nie odnaleziono. Jak przekazał rodzinie komunistyczne więzienie to fraszka w porównaniu z tym czym było Auschwitz. Zgroza? Zgroza.

W tym roku na mocy ustaw nakazano zmienić patronów ulic w naszym kraju, którzy gloryfikują ustrój totalitarny. W Jastrowiu były takie trzy ulice. Pierwsza imienia sowieckiego oficera, druga imienia komunistycznego marszałka, który miał na sumieniu życie wielu polskich patriotów a przed drugą wojną światową był wydalony z Wojska Polskiego za złodziejstwo i trzecia imienia komunistycznego pisarza i prominenta Kruczkowskiego, który uważał, że w 1945 roku sowiecka armia przyniosła nam wolność. W związku ze zmianą nazw ulic zrodziła się inicjatywa, aby jedną z dwóch głównych ulic w Jastrowiu nazwać imieniem rotmistrza Pileckiego. Henryk Trawiński, który zaangażował się w zbieranie podpisów, przygotował listę 440 osób, które poparły tę inicjatywę. Niestety, ten wniosek nie znalazł uznania w oczach komisji opiniującej i Rady Gminy i Miasta Jastrowie. Wybrano nowe nazwy ulic, a wśród propozycji przepadł nawet kardynał Wyszyński i zgłaszany nieoficjalnie Jan Paweł II. To ciekawe, że radni odrzucili bohatera, który jest patronem wielu ulic w Polsce (jednogłośnie ostatnio w Pułtusku), o miejsce na którego pomnik biły się w Warszawie poszczególne dzielnice, który nie budzi żadnej kontrowersji wśród ludzi z różnych stron sceny politycznej. Ciekawe jak radni i burmistrz wytłumaczą to swoim wyborcom. Jak wytłumaczą nauczyciele, którzy zasiadają w radzie i komisji opiniującej. Ciekawe, że przez tyle lat nie przeszkadzali im ci straszni patroni – komunistyczny oficer, komunistyczny marszałek z krwią patriotów na rękach i komunistyczny pisarz gloryfikujący komunizm, ustrój który pochłonął tyle samo istnień ludzkich co faszyzm. Nie słyszałem o ich inicjatywie, aby zmienić te nazwy. Czy przeszkadzałoby im, gdyby ulica w Jastrowiu nosiła imię faszystowskiego kacyka?

Przychodzi taki dzień, że mówią - sprawdzam. I wówczas maski spadają. Tak się stało na sesji w Jastrowiu. Wiemy, kto jest kto. I wiedzą wyborcy. Oby pamiętali to do najbliższych wyborów. Sesja w Jastrowiu obfitowała w żenujące sceny - nie cofnięto się nawet przed obrażaniem pamięci zmarłych, wypominając, że pomysł nazwania ulicy imieniem Rotmistrza poparli zmarli. Tak, są ludzie odlegli od wzorca homo sovietcus, którym zależało na usunięciu haniebnych nazw ulic w Jastrowiu, ale tego nie doczekali.

PS. Dziękuję radnym Agnieszce Kazberuk, Ryszardowi Królowi, Krzysztofowi Nagórskiemu i Michałowi Kruszyńskiemu za to że „zachowali się jak trzeba” i nie ulegli duchowi „homo sovieticus” jaki zawisł nad jastrowską radą, komisją opiniującą i burmistrzem.

Radnym i burmistrzowi polecam raporty Rotmistrza z Auschwitz, które podarowałem Bibliotece Miejskiej w Jastrowiu. Może po ich przeczytaniu zrozumieją co takiego się stało na sali obrad Rady w dniu 29 sierpnia br.

Wiesław Fidurski


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
misiek 13.10.2017 20:05
Nie widzę różnicy pomiędzy komunistami, a Pisowcami. Działania bardzo podobne, poza strzelaniem w tył głowy. Nacjonalizm to też wrodzona cecha Pisowców. Ale co będę mówił, Pisowcy to tez ślepi ludzie, tak samo ślepi jak sekciarze. W imię Boga po trupach niczym święta inkwizycja. Nie dla tego nie wybrano rotmistrza, bo nie zasłużył, ale po to by nie dzielić społeczeństwa. Pan redaktor z Pisu jak widać tego nigdy nie zrozumie, za dużo ma w głowie ślepego Kaczyzmu i słów swojego Ojca Dyrektora...

koniec 28.09.2017 20:14
reformują już powoli mundurowych i dobrze jeszcze parę lat i skończy się dojenie polskiego podatnika będzie do 65 roku i 2 tys emerytury

Popieram 20.09.2017 08:43
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/gw-bardzo-ubodzy-emeryci/40w1hs6

27 lat demokracji a nadal tak samo 19.09.2017 09:59
https://www.youtube.com/watch?v=vHzveaEdWIA

Sympatyk PiS 17.09.2017 23:15
Czy ludzie prawicy z powiatu złotowskiego kiedykolwiek przestaną się kłócić miedzy sobą??? Bo postkomuna, która wciąż jest tu silna, (szczególnie w mieście Złotowie) zaciera rączki !!!!! A czasem nawet umiejętnie podsyca i inspiruje te konflikty

Rzemieślnik ze Złotowa 18.09.2017 07:58
nie chodzi o kłótnie tylko o dysproporcję pomiędzy nami Polakami każdy to widzi uważam że mamy system niemoralnie traktujący nas obywateli jednych stawiamy ponad stan w stosunku do pozostałych ludzie to widzą i takie są ich odczucia kolega Marcel w pełni napisał to co trapi nas system i nas Polaków

Prawica do Sympatyk PIS 18.09.2017 11:15
Dlatego więcej uwagi powinno się skupić na klikach komunistów a nie wchodzić w ich buty. Nazwy ulic zgodnie z prawem zostaną zmienione i to sprawa samorządów a nie działaczy partyjnych. Oni powinni pójść do ludzi aby oddać im posługę, którą obiecali przed wyborami, wtedy dopiero wygrywając wybory będą mogli dokonać zmiany, które uważają za istotne. Na tym miała polegać Dobra Zmiana a nie na własnym Ja. Właśnie z powodu tego Ja, Komuniści w Złotowie zacierają ręce i umacniają się na swoich stołkach.

Marcel 16.09.2017 11:27
.....a system emerytalny bankrutuje wprowadzili by że wszyscy równo pracujemy do 65 roku życia taka sama stawka płacenia ZUS dla wszystkich i dla wszystkich takie same emerytury a jak chcesz więcej to samemu w prywatnych funduszach. W Australii jest tak że wszyscy dostają taka samą emeryturę. W końcu odciążyli by budżet i pieniądze by się znalazły w tym Zusie......

Ilona&K 17.09.2017 12:14
Zgadzam się z przedmówcą. Sprawiedliwie dla wszystkich a nie jedni 40 lat i na emeryturę a reszta niech zaiwania do 65 roku życia

Krzysztof 01.10.2017 12:13
te łapki w dół to dają własnie ci co 20 lat i emerytura i to jeszcze nie współmiernie wysoka do tych co pracują do 65 roku

aqq 18.09.2017 09:22
Oczywiście, pod warunkiem, że moja składka będzie wynosiła tyle samo, co przeciętnego beneficjenta obietnic PiS-u. I oczywiście dostanę zwrot różnicy w składkach już zapłaconych. Inaczej jest to zwykłe, pospolite złodziejstwo.

podpis 14.09.2017 18:35
http://zlotow.biuletyn.net/fls/bip_pliki/2017_06/BIPF5531754759D10Z/oswiadczenie_majatkowe_za_2016_rok_W._Fidurski.pdf

Do podpis tak Nasza Ukraina 14.09.2017 22:43
Ja pierdut. Oceńcie sami. Dla mnie złotowski Poroszczenko, czyli wszędzie bida i normalność a w powiecie kasa brzęczy i nic poza tym.

Aniela 17.09.2017 17:16
sorry że pytam ale dostaje pan miesięcznie 9 tys emerytury? spojrzałam na ten link i na sprawozdanie

O cho.era jak wyżyć za 9 tyś 17.09.2017 19:38
ODP. Tyle dostaje, oświadczenie majątkowe nie może być kłamliwe. Mam nadzieję że wypełniał je ostatni raz. Co ten pan może wiedzieć o życiu normalnych ludzi. Jego wszystkie reportaże najbardziej w nich uderzają. Mają one na celu pokazanie że władza jest zawsze ok. Jeździ po urzędach i buty im liże jak pies szukający dobrego pana. Winni są inni my wyborcy.

Fatamorgana 14.09.2017 18:22
Panie Fidurski, Komunistów to trzeba było rozliczyć i gonić po pierwszych w pełni demokratycznych wyborach. Trzeba było wtedy walczyć o pełną dekomunizację to dzisiaj nie było by problemu ze zmianą nazw ulic nie tylko z sowietów. Tak naprawdę błędem jest dzisiejsze pochlebianie im tylko za budowę dróg rowerowych czy sadzenie drzewek na osiedlach. Fotki z komunistami na fejsie też nie są najlepszą laurką no chyba że pan wie iż w Złotowie morze czerwone jest nie do ogarnięcia, dlatego lepiej być w nim niż poza jego obrębem, zgodnie z zasadą na wszelki wypadek.

HENRYK 13.09.2017 23:37
Panie Fidurski zawiódł mnie Pan. A niedawno obiecał Pan wyjasnic dlaczego odszedł z PIS

JAN 15.09.2017 08:55
HENRYK On nie odszedł. On się obraził.

43 13.09.2017 21:50
I znowu komuchy go sądziły.

podpis 15.09.2017 17:14
https://img5.demotywatoryfb.pl//uploads/201709/1505068999_r1mvwa_600.jpg

podpis 15.09.2017 21:24
chodzenie do kościoła nie uczyni cię lepszym

Wyborca 13.09.2017 21:26
PiS w Jastrowiu może więcej stracić niż zyskać na konflikcie z burmistrzem i radnymi. Za bardzo nie podskoczą.....

Obserwator 15.09.2017 21:21
I o to chodzi Fidurskiemu. On wie co robi.

Trol 13.09.2017 21:01
To Wojtiuk może zapomnieć o luzackiej kolejnej kampanii

Henryk 13.09.2017 20:54
Jastrowscy działacze Prawa i Sprawiedliwości w ilości 2 na krzyż zebrali 444 podpisy poparcia osób z całej Polski, m.in. Fidurskiego ze Złotowa. Co ten facet wpieprza się do spraw Jastrowia? Decydują mieszkańcy tylko Jastrowia (nawet nie innych miejscowości tej Gminy) , tak jak w Sejmie posłom tak w Jastrowiu suweren dał radnym prawo decydowania w jego imieniu, PiS nie bierze pod uwagę milionów podpisów mieszkańców Polski np. w sprawie likwidacji gimnazjów więc dlaczego jastrowscy radni mają liczyć się z jakąś listą 444 obywateli w większości nie będących mieszkańcami tego miasta? Jaki to stosunek do wszystkich upragnionych do głosowania w Jastrowiu, a jest ich kilka tysięcy.

mieszkaniec Jastrowia 13.09.2017 23:06
nie napisałeś najważniejszego - dlaczego ci przeszkadza rotmistrz Pilecki jako patron ulicy w Jastrowiu?

Henryk 14.09.2017 01:08
Co za dużo (Pilecki na każdym kroku) to i świnia nie zeżre, najlepiej jak najdalej od polityki by był wilk syty i owca cała.

podpis 14.09.2017 18:42
"I śpiewają jakby pieśń nową przed tronem i przed czterema Zwierzętami, i przed Starcami: a nikt tej pieśni nie mógł się nauczyć prócz stu czterdziestu czterech tysięcy - wykupionych z ziemi" (Ap 14:3, BT)

Tera 13.09.2017 19:39
Czy to prawda że Wojtiuk który odegrał taką niesławną rolę przy sprawie Pileckiego chce robić koalicję do powiatu z Podmokłym?

T.k.m. 13.09.2017 21:19
Brawo radni i burmistrz za decyzje !!

pamiętam 13.09.2017 23:47
przecież Wojtiuk był kandydatem na burmistrza obecnych działaczy PiSu z Jastrowia, którzy przez lata współpracowali również z obecną przewodniczącą rady powiatu

weredyk 07.10.2017 19:53
Tutaj gosciu jestes w bledzie Wojtiuk nie dostal poparcia P.i.S,jego POpieral Antoniewicz a o poparcie do P.i.S.zwrocil sie Ludwisiak gdzie go nie otrzymal w koncu POparlo go PO taka jest prawda

Nie histroyk 13.09.2017 19:37
Zgadzam się, to zasłużona postać. Obecnie. Bo PRZEDTEM nie! Podobnie mówiono PRZEDTEM o Kruczkowskim, Żymierskim, Kieniewiczu. Mimo wszystko uważam, że motywacja radnych w Jastrowiu była dobra - bez nazwisk, bo "zmienią się wiatry" (mam nadzieję, że to już nie nastąpi!) i znowu będzie trzeba Pileckiego odstawić. Podobnie jak Kukliński - niby teraz bohater jednak składał przysięgę wojskową i ją złamał. A to największa zbrodnia! Nie jest w tym momencie ważne, czy przysięgał "słusznej władzy" czy nie! ON ZŁAMAŁ PRZYSIĘGĘ!... PS. Teraz wychodzi dobrze, że poprzednia złotowska władza uporała się z tym problemem! Zresztą, w Złotowie nigdy nie było BARDZO komunistycznych ulic z wyjątkiem Świerczewskiego.

Tera 13.09.2017 20:04
Typowy komentarz człowieka sowieckiego. Otóż pogląd na Pileckiego sie nie zmieni chyba że będą nas znowu przyłączyć do Sowietów. Polacy mają o Pileckim jedno zdanie - to bohater. Gdyby los chciał aby komuniści wrócili to tragedia.Wtedy wróci Kieniewicz i Zymierski. I wróci kłamstwo.Podstawa tamtego systemu.

do Tera 13.09.2017 20:43
Takich bohaterów jak Pilecki Polska ma w swych dziejach tysiące, problem że to nazwisko jest teraz na topie bo rzucił je Naczelnik a kundelki jemu wchodzą w cztery litery by sie podlizać.

Nie historyk 16.09.2017 16:56
Niby mój? Napisałem, że to zasłużona postać. Więc chyba nie do mnie ten post. Nie zmienia to mojego zdania, ze lepiej nie nazywać ulic i wystawiać pomniki ludziom z ostatnich wieków. Co innego np. Mieszko czy Bolesław Chrobry (itp.).

Tot 13.09.2017 20:42
Gdyby rządził w Złotowie Wełniak to ulicy Świerczewskiego by nie zmieniono tak jak za komucha Sikory( wzór dla Wojtiuka)i jego następcy nie zmieniono żadnej haniebnej nazwy.

Mieszkaniec Krzywoustego 13.09.2017 22:25
Tak się składa, że nazwę Świerczewskiego zmieniono na Krzywoustego już dawno, nie teraz.

Hello 14.09.2017 21:11
Zmienił burmistrz Matczyszyn - wyłom w erze Wełniaka

Tego się nie zapomina 14.09.2017 22:55
Zaufał Wojtiukowi a o burmistrzu Matczyszynie, który przerwał erę Wełniaka zapomniał. A po powrocie Wełniaka, prawo lewy radny powiatu złotowskiego bezpośrednio przyczynił się do umocnienia go ponownie w fotelu burmistrza.

Nie historyk. 16.09.2017 16:53
No wiem. I chwała jemu za te zmiany. Nie napisałem, ze to Wełniak zrobił, bo... nie zrobił.

Zawiedziona 16.09.2017 17:55
Ulic wiele nie było ale są Komuniści i dzisiaj jak świnie, tzw. Pisowcom śmieją się prosto w twarz, którzy mogą tylko zakląć bo na żaden PIS w Złotowie nie mogą liczyć. Lepiej dla zwolenników i głosujących na PIS by było, gdyby nazwy ulic pozostały a zagorzali komuniści i zdrajcy tego okresu raz na zawsze zostali odsunięci od koryta.

Tele 13.09.2017 19:34
Panie Wiesławie dobrze powiedziane i po imieniu.SLD zakamuflowało się w Jastrowiu i udaje bezpartyjnych. Nawet Piłat na sesi w Jastrowiu się znalazł.

Tele czego się czepiasz 15.09.2017 09:01
A kto do tego doprowadził, przecież to my mieszkamy w Jastrowiu. Radny ze Złotowa przebywał tam z Wojtiukiem tylko na salonach.

MSW 15.09.2017 21:23
A kogo udaje pan Wiesław.

podpis 21.09.2017 21:40
https://img5.demotywatoryfb.pl//uploads/201709/1505068999_r1mvwa_600.jpg

Major 13.09.2017 18:17
Jak tak pan chce dla Jastrowia pomoc , prosze zlozyc petycje na sesji powiatowej w sprawie remontu drogi Jastrowie - Nadarzyce. Bo starosta znowu w przyszlym roku bedzie inwestowal w swojej Lipce.

Kierowca po powiecie 13.09.2017 19:40
Są gorsze drogi powiatowe jak np. Pniewo - Ciosaniec, Kujan - Rudna (Łobżenica) czy Kleszczyna - Skic - Buntowo.

Jfk 13.09.2017 20:03
A starosta znowu ma priorytety w Lipce

do Kierowca po powiecie 13.09.2017 20:46
Nazwać te drogi Alejami Pileckiego to zrobią czteropasmowe, otwarcia dokona Kaczyński, Macierewicz nakaże co miesiąc odczytywac apel smoleński.

gpx 13.09.2017 18:01
Jeśli zmarli wniosek poparli, to nie dziwię się wątpliwościom żyjących radnych...

KFL 13.09.2017 17:46
Uważam, że osoba rotmistrza działaniami PiSu będzie ludziom wkrótce obrzydzona.

Przeciwniczka zmiany szyldu. 13.09.2017 17:08
Też uważam że ta płaczliwa hipokryzja ze strony powiatowego radnego W. Fidurskiego to nic innego jak kolejne szukanie konfliktu tym razem na obcej Jastrowskiej ziemi. Obcej dla niego i jego śledztw oraz pouczeń dot. każdego i wszystkiego co się rusza nie w jego stronę. Po przegraniu wszystkich spraw kryminalnych i cywilnych na terenie Złotowa, miasta, które w okresie realnego komunizmu z bardzo mocnym poparciem towarzyszy KC przyjęło go do siebie na intratne stanowisko służby w więziennictwie. Służby ( nie mylić z pracą ) w której dzięki pełnym celom, mógł się wykazać oddaniem swoim mocodawcom co skutkowało szybkimi awansami. Teraz kiedy w swoim mieście nie ma z kim drzeć kotów, tylko dlatego czego sam nie ukrywa że skumał się z potomkami wpływowych w mieście komunistów i udaje otwartego na wszystkich co mu przytakują działacza opozycji, której tak naprawdę w Złotowie nie ma i to o ile mi wiadomo też dzięki niemu. To że niewiele jako radny ma do powiedzenia w swoim otoczeniu, powoduje że szuka poklasku w terenie. Nie tędy droga panie Fidurski bo albo się trzyma z komunistami albo się jest jak Rotmistrz Pilecki z tymi, którzy im nie ustępują, nie dogadują i nie kumplują zarówno tymi oficjalnymi jak i ukrytymi z którymi dzisiaj panu jest po drodze. W Złotowie jakoś nie widać pana zaangażowania w walkę w zwalczaniu symboli komunizmu, jak i tych którzy przez lata jako SB, TW, MO je tworzyli. Wręcz przeciwnie dzisiaj uważa pan że prawo i Konstytucja stoi po ich stronie a z tego co wiem jest pan wielkim przeciwnikiem tych, którzy z tą anormalnością walczą. Musi pan wiedzieć że wśród złotowian jest wiele osób, które w potrzebie dając upust swojej charyźmie, uczynili by to samo co uczynił w swoich czasach Rotmistrz W. Pilecki dla swojego kraju. Wobec powyższego niech pan da spokój tym, którzy mówią że w wyniku własnego wyboru go mają i zajmij się tymi, którzy w pana mieście nadal nie ustępują w walce o swoją wolność i godność osobistą, którą komuniści rządzący w pana mieście jeszcze dzisiaj skutecznie im zabierają. O ile mi wiadomo oni na pana liczyć nie mogą więc pytam, co pan szuka w Jastrowiu.

Lll 13.09.2017 19:36
Panie Andrzeju, znowu .....

Do LII 14.09.2017 13:53
Napisz do kogo pijesz.

Anna 15.09.2017 21:17
Kto to jest Pan Anrzej?

Demokracja 13.09.2017 21:02
To prawda u nas w Jastrowiu my mieszkańcy sami stanowimy o sobie, dlatego popieram przekaz powyższego komentarza. Pańska relacja o Jastrowiu, nas jego mieszkańcach to jedna wielka obelga. Jestem oburzona pouczniem nas w Pana reportażu.Tak rzeczywiście nie powinno być, ja też głosowałam na PIS ale to wcale nie musi oznaczać że zgadzam się z panem panie Fidurski. W wyborach samorządowych nie głosowałam na Pana ani na obecnych naszych radnych i dlatego sprzeciwiam się takiemu traktowaniu nas rodowitych Jastrowian.

Jaro 13.09.2017 16:45
W Jastrowiu jest Rada Miejska a nie Rada Gminy i Miasta Panie "reduktorze".

Major 13.09.2017 16:41
PiS w Jastrowiu nie znaczy nic . W powiecie tez. Po co straszyc wyborami Panie Fidurski? Tylko na tym zyskali a nie stracili. A PiS w wyborach znowu nic nie zdobedzie i nawet 500 plus nie pomoze. Nagorski jeszcze niedawno startowal do powiatu z listy PO a Krol to czlonek PSL i kunktator polityczny.

bezpartyjny 13.09.2017 19:43
Żebyśmy czasami nie wylądowali w woj. koszalińskim to musimy głosować na inną partię niż PiS!

prośba 13.09.2017 16:34
W każdym społeczeństwie trafiają się osoby niespełna rozumu, którymi można w łatwy sposób kierować. Na szczęście to tylko mała garstka. Proponował bym a wręcz proszę aby Pan nie interesował się sprawami Jastrowia i nie podburzał mieszkańców przeciwko sobie bo to nigdy nie prowadziło do niczego dobrego. A skoro zna Pan historię naszego narodu (tak sądzę) to dobrze Pan o tym wie, że podziały w społeczeństwie rujnują .

Leszek 13.09.2017 16:12
Agnieszka Kazberuk, Ryszard Król, Krzysztof Nagórski i Michał Kruszyński już poszli z wiatrem polityki i kandydatami na członków PiS?

gpx 13.09.2017 18:03
Oj tam, oj tam, poPiSują się tylko...

podpis 21.09.2017 21:41
https://img5.demotywatoryfb.pl//uploads/201709/1505068999_r1mvwa_600.jpg

Obatel 13.09.2017 15:48
Fidurski, co się wpieprzasz w sprawy Jastrowia? Nie wystarczy w tym politykowaniu super produkcja o Pileckim z Hollywood w roli głównej z Clint Eastwoodem? Z tymi nazwami Kaczyński czy Pilecki to jak z miejscami obszczanymi przez psy, co druga ulica to ich nazwy. Zostawcie oszołomy lokalne społeczeństwo z dala od polityki.

WiesiekAlcatraz 13.09.2017 15:33
Przypomnij pan, kiedy wstępowałeś do SW? 1986, 87?

podpis 14.09.2017 18:44
109192 zł 30 gr :P

sipdop 19.09.2017 22:31
rocznie emerytury :P

aqq 13.09.2017 15:04
"...komunistycznego pisarza i prominenta Kruczkowskiego, który uważał, że w 1945 roku sowiecka armia przyniosła nam wolność..." Wszyscy wiemy, że wolność przynoszą Polsce dopiero rządy PiS. Wolność od rozumu, samodzielnego myślenia, zdrowego rozsądku. Wolność od szacunku dla drugiego człowieka i jego prawa do poglądów, niekoniecznie zgodnych z własnymi. Wolność od niezależnej telewizji publicznej i prawa do obiektywnej informacji. Wolność od niezależnego od polityków wymiaru sprawiedliwości. Wolność od prawa do decydowania o kształcie edukacji dzieci. Można jeszcze trochę przykładów tej PiS-owskiej wolności wymieniać. Tylko czy aby na pewno o taką "wolność" nam chodzi? Mam cichą nadzieję, że w przyszłości podobny los nie spotka obecnych piewców jedynie słusznej wersji patriotyzmu, "bardów smoleńskich" i innych twórców, z których poglądami nie zawsze jest mi po drodze. Mam nadzieję, że ich taki los nie spotka, bo uważam, że książki należy czytać, nie palić. Nawet, jeśli z ich treścią się nie zgadzam. Historia uczy bowiem, że najwięcej nieszczęść sprowadzają na ludzi i narody ci, którzy w imię "jedynie słusznych" poglądów i ideologii zaczynają palić książki i lustrować literatów.

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: cela plus czekaTreść komentarza: POgonimy to całe niemieckie towarzycho 13 grudnia !!!Data dodania komentarza: 29.03.2024, 16:18Źródło komentarza: Owsianny: do Sejmiku po rozwój Północnej WielkopolskiAutor komentarza: elaTreść komentarza: Odpowiedni kandydat, bardzo mądry i uprzejmy człowiekData dodania komentarza: 29.03.2024, 13:35Źródło komentarza: Owsianny: do Sejmiku po rozwój Północnej WielkopolskiAutor komentarza: klopTreść komentarza: Najwyraźniej sok z kapusty też można przedawkować.Data dodania komentarza: 29.03.2024, 13:30Źródło komentarza: Daniel Sztych: „Dla dobra powiatu odsuniemy Goławskiego i PiS od władzy”Autor komentarza: ŁowcaBredniTreść komentarza: Kościół w Polsce mając parasol ochronny od połowy lat 90-tych, zwłaszcza w okresie ostatniej władzy PiSu sam się niszczy. Nie potrzebna jest zmiana władz w kraju. Ten parasol, oraz ścisła współpraca z najważniejszymi z PiS i Solidarnej Polski, plus Ordo iuris, doprowadziło do masowego odchodzenia młodych od kościoła – w ogóle wiernych. Myśleli, że jak nie będą mówić o pedofilii, to znaczy że w Kościele, wśród kleru jej nie ma. Polacy nie są głupi, mają swój rozsądek. Pierwsze co przychodzi do głowy: „ponad 150 księży oskarżonych, przenoszonych jest z parafii do parafii. A może spowiadam się przed takim właśnie, a może taki właśnie głosi kazanie, mówi mi jak mam się zachowywać”. Jeśli ta obrzydliwa zbrodnia jest szeroko (w mediach) napiętnowana jeśli chodzi np. o nauczyciela czy wychowawcę, to tym bardziej powinna dotyczyć księży. Jeśli Kościół z tego natychmiast się nie rozliczy, nie poniesie odpowiedzialności, to zniknie na własne życzenie. Zostaną w tych budynkach tylko księża i najbardziej wierne babcie.Data dodania komentarza: 29.03.2024, 11:11Źródło komentarza: „Polska na podsłuchu” – wiceszef komisji ds. Pegasusa odwiedzi ZłotówAutor komentarza: ZłotowiakTreść komentarza: Janosik - brałeś cośData dodania komentarza: 29.03.2024, 08:19Źródło komentarza: Daniel Sztych: „Dla dobra powiatu odsuniemy Goławskiego i PiS od władzy”Autor komentarza: AntylopaTreść komentarza: Dobre, dobre... Ciekawe co wzamian? Nikczemne ludziki z ambicjami większymi od rozumu, czy specjalisci od ciemnych interesow i kasy na boku? A może jedni i drudzy?Data dodania komentarza: 29.03.2024, 02:36Źródło komentarza: Daniel Sztych: „Dla dobra powiatu odsuniemy Goławskiego i PiS od władzy”
Reklama
Reklama