Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Dwie kadencje

W całym kraju trwa dyskusja dotycząca planowanych zmian w ordynacji do samorządów. Wprowadzenie kadencyjności w samorządzie lokalnym na stanowisku burmistrza, wójta czy prezydenta uważam za dobry krok.
Dwie kadencje

Jednak warto rozważyć wydłużenie kadencji do 5 lat. W obecnych warunkach wójt czy burmistrz jest zainteresowany jak najdłuższym trwaniem na stanowisku, a mieszkańcy chcą rozwoju gminy czy miasta. Uważam, że te cele są rozbieżne. Rządzący często nastawiają się na najbardziej efektowne inwestycje, co w naszych warunkach sprowadza się do asfaltowania bez wykonywania np. całej infrastruktury podziemnej. Asfaltuje się ulice, aby za kilka lat ponownie remontować drogę, która nie ma praktycznie podbudowy, gdyż asfalt położono na „kocich łbach”. Ciężarówki rozjeżdżają dosłownie takie drogi. Nie inwestuje się w tereny przemysłowe, remontuje się jedynie fasady budynków komunalnych, za którymi jest dosłownie ruina itp. Ostatnio warto śledzić np. to co dzieje się w Pile. Trudno mnie posądzić o sympatie dla PO, ale działania prezydenta Piły z utworzeniem strefy ekonomicznej zaczynają przynosić efekty. Słyszymy jak lokują się kolejni inwestorzy do strefy i to są spore inwestycje. Wkrótce powstaną miejsca pracy na kilkaset zatrudnionych. Czy ktoś słyszał o takim inwestowaniu w tereny przemysłowe w naszym powiecie? Wygrywają kacze dołki, siłownie napowietrzne i inne pierdoły.

Nowym ludziom na stanowiska burmistrza czy wójta trudno się przebić, gdyż rządzący ma 4 lata na kampanie wyborczą, jest obecny w mediach, a konkurent pojawia się na kilka miesięcy przed wyborami. Widać to było w miejscowościach naszego powiatu, gdzie za burmistrzem stał praktycznie budżet gminy. Media często w sposób ewidentny sprzyjają aktualnie rządzącym, ze względu na ogłoszenia i inne zamówienia. Pamiętam jak nasza lokalna prasa praktycznie nie zająknęła się, kiedy odkryłem kto stoi za zniesławiającymi mnie wpisami w 2010 roku. Przemilczano to. A na co dzień mają szpalty wypełnione frazesami o demokracji i wolności słowa. Burmistrz Złotowa jest obecny też co tydzień w lokalnej telewizji, a jego potencjalny konkurent 1-2 miesiące przed wyborami i to jak zapłaci. Kadencyjność rozbije też szkodliwe układy. Rządzący gminą czy miastem po kilku kadencjach jest otoczony pochlebcami, którzy dla własnego interesu pochwalają każdą, nawet najgłupszą jego decyzję w obawie o utratę jego względów. Rodzi to sytuacje, że rządzący podejmuje szkodliwe decyzje dla swojego samorządu, gdyż nie ma właściwego oglądu sytuacji – przykładów można szukać na terenie Złotowa - patrz rozebranie kina, sprzedaż ZEC-u, MZUK-u, kaczy dołek czy pomijanie inwestycji w wodociągi, oraz w tereny przemysłowe itd. Inwestuje się tylko w to co da doraźny sukces wyborców i omami wyborców. Każdy interesujący się samorządem potrafi podać mnóstwo takich sytuacji w swojej gminie.

Obecnie w wielu gminach startuje tylko jeden kandydat (patrz Lipka), co świadczy że taka sytuacja jest wręcz patologią wyborów. Wielu potencjalnych kandydatów wie jak wielką barierą jest okopany samorządowiec i rezygnuje ze startu. W wielu innych gminach rządzą też ludzie nieprzerwanie przez kilkadziesiąt lat (chyba z 10 % samorządów), a w gminie bieda aż piszczy. To nienormalne sytuacje. Wprowadzenie kadencyjności doprowadzi więc do małej rewolucji, co będzie dobre dla mieszkańców, ale niekoniecznie dla obecnie rządzących. Kadencyjność to rozwiązanie funkcjonujące w wielu niemieckich landach, jakoś nie widzę, aby to miało zły wpływ na tamtejsze, piękne miasteczka. Sprawa kadencyjności to tylko jeden z problemów samorządów - który moim zdaniem wymaga kilku znaczących korekt. Zmian wymaga np. usytuowanie Komisji rewizyjnej, kontroli nad samorządami, której obecnie praktycznie nie ma. Spraw jest wiele, ale to odrębny temat.

Wiesław Fidurski

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
z sieci 04.04.2017 14:20
Ja chciałem uświadomić internautów i zwolenników PO i PSL.Donald Tussk był zarejestrowany jako tw.OSKAR,w byłym DDR,który donosił na opozycję w Gdańsku.Jak obiecał,już były prezydent Niemiec Gałka,że przekaże akta Donalda Tusska tw.OSKAR do IPN,nie dotrzymał słowa!

ma45 06.04.2017 20:17
i co to zmieni ten był tamten nie był i co z tego napisz jeszcze że na marsie jest woda i zalajkuj łapkę w dół z 500 razy żeby być szczęśliwym

z sieci 01.04.2017 19:33
Tysiące skarg wpłynęły na TVN i TVN24.Widzowie żądają cofnięcia koncesji przez KRRiT.Wpłynęło 2016 roku niemal 14 tysięcy skarg i wniosków o cofnięcie koncesji.Wiele z ich kłamstw,manipulacji przekazami w programach informacyjnych "Fakty TVN",które szczują sobie grup Polaków,przeciw rządu Polskiemu i rozbijają naszą jedność narodową.

100% prawdy o politykach 31.03.2017 07:55
http://pl.blastingnews.com/felietony/2017/03/liroy-znowu-z-pelna-pogarda-miazdzy-poslow-po-i-nowoczesnej-wideo-001584285.html?sbdht=_pM1QUzk3wsfGm7fHz9wRd9MDLORTJMK8lRn__2_1-n2c_AlZzffKBw2_

POseł, POwiatow i POgubiony. 31.03.2017 16:25
I co to kurde obchodzi zlotowian. Politycy sa wybrani po to aby stanowić prawo. W jaki sposób gówno nas obchodzi. Mają stanowić dobre prawo dla polaków w sejmie a nie przy tvn - enowskim stole. Przez docinanie jeden drugiemu nam w Złotowie nic nie przybędzie. My tutaj mamy swoje sprawy, które nikogo nie obchodzą. Ale już niedługo tacy filantropi i celebryci jak pierwszy psujon Pulit, nieudolny sherlok Fidurski, będą skomleć o wasze głosy aby później pokazać wam tyłek w który możecie ich cmoknąć. Polityka liroya w TVN znaczy tyle co udział w sesjach burmistrza i radnego powiatowego. Wszystkich łączy jedna suma dokonań - 0.

Do posła 31.03.2017 18:41
liroy chlupie powiedział prawdę ogólnie słuchaj ze zrozumieniem albo puść sobie to kilka razy

Do posła. 31.03.2017 20:17
Liroj zupe chlupie i ma złotów w d...e. Tak czytaj ze zrozumieniem.

Jwk 06.04.2017 20:20
chamski wpis

Edek 71 01.04.2017 06:14
mylisz pojęcia gimbusie dług publiczny przekroczył BILION jak myślisz kto go nakręcił ci co zasiadają przy stołach Tvn Polsatu i TVP, wszyscy ci którzy ciągną ile się da i póki mogą pożyjesz dłużej to zrozumiesz że oni wszyscy są tacy sami

Do opuźnionego Edka 01.04.2017 14:16
Jaki tekst taki Edek. POSLDPSL itd. Widać ty już nic nie zrozumiesz.

Helenka 02.04.2017 06:14
Opóźnionego ó zamknięte i kto tu jest spowolniony gimbusku

Do męskiej Helenki 02.04.2017 10:04
Helenka masz rację w ó zamkniete nie warto wsadzać kija bo będzie śmierdzieć. Jeżeli twoja wiedza to tylko u i ó to ok rozumiem twoją dociekliwość.

Patrioci od pokoleń do autora bloga 12.03.2017 14:07
Facet wstydu nie masz czy co. Jeśli nie stoisz po naszej stronie to usuń twój blog. Twoja wyuczona przemądrzałość w opisywaniu swoich doznań, nikomu do niczego nie jest potrzebna. Homo sovieticus już dzisiaj nie działa. Albo jesteś z nami albo spadaj. Nic nam po tobie, skoro nie masz swojego zdania w sprawie o którą apelują ludzie, którzy czynem a nie gadaniem doprowadzili do obalenia komunizmu. Nie wiemy dlaczego Pan zwleka z odpowiedzią. Czyżby pochłonięty był Pan szukaniem swojej osoby w archiwum IPN. Jeśli nie to oczekujemy na reakcję zgodnie z wolą Złotowskiej prawicy zrzeszającej nie tylko zwolenników PIS.

Do blogera 21.07.2017 13:54
Najlepiej by było jakby zszedłz tej strony internetowej bo tylko swoją gębę straszy młodszych zwolenników PiS. Facet zejdź sam bo upadek będzie bolesny.

Zdelegalizować 12.03.2017 12:49
GS Rolnik wieloletnią ochronka UBecji SBcji z naczelnym TW Witold.

Do zdelegalizować 21.07.2017 14:20
Czego ty chcesz od prezesa GS Rolnik K. Brewki. To poczciwy i oddany komunista, rzetelny donosiciel na wszystkich. Zaszczytne miejsce w IPN z tytułem TW Witold oddaje prawdę o jego walce z polakami, którzy przez lata dążyli do tego aby Polska była Niepodległa. Widać że ze skromności ukrywał swoje prawdziwe oblicze. Dzisiaj jak idzie ulicami miasta uczciwi ludzie omijają go z daleka czując smród, który do nich się zbliża. Mimo że on skromny prezes GS Rolnik już na nich nie doniesie, czynią to bo kto wie kto wie? co on jeszcze ma za skórą. A tak po prawdzie to powinno się ujawnić jego donosy.

Odezwa patriotyczna. 12.03.2017 12:32
Panie PIS coś Pan tak ucichł. Czyżby kolą w oczy koledzy typu TW Witold itd. Co z Komitetem ds. upamiętnienia Ks. B. DOMAŃSKIEGO. Jak to upamiętnienie ma się z obecnością w Honorowym Komitecie, regionalnego TW Witold zdrajcy do końca walczącego o utrzymanie systemu komunistycznego nie tylko w naszym rejonie ale w całej Polsce. Po odzyskaniu niepodległości naszego kraju, ten kameleon jak wielu mu podobnych, ubrał się w piórka walczących po stronie ruchu solidarnosciowego. Gorzej to on w wszelkich szkołach na różnych akademiach państwowych w żywe oczy kłamał jak kultywował przedwojenną i powojenna tradycję walki o polskość ludzi tych ziem i to z takim przekonaniem jakby był jednym z represjonowanych w tym okresie. Jak się okazuje wręcz przeciwnie był donosicielem na tych, którzy do dzisiaj odczuwają skutki tego że nie kryli swojej niechęci do narzuconego z zewnątrz systemu komunistycznego, który temu zdrajcy służy do dzisiaj. Zresztą swój żal za minionym totalitarnym systemem otwarcie wyraził jako Prezes, podczas ostatniego jubileuszu GS Rolnik w Złotowie. Kto chce się o tym przekonać, niech dokładnie przeczyta reportaż w tej sprawie umieszczony na tej stronie internetowej. Po ujawnieniu przez PIN faktów dot TW Witold, oczekuję od Pana, który też jest w Komitecie upamiętnienia Ks. B. Domańskiego, doprowadzenia do wyrzucenia z komisji sowieckiego sługusa, zdrajcy Narodu Polskiego TW pseudonim WITOLD.

Solidarny 01.03.2017 14:26
TAK PANIE FIDURSKI pospolita przyzwoitość NAKAZUJE PANU opublikowanie na swojej stronie wszystkich TW naszego powiatu. Ludzie walczący o Wolną Polskę muszą wiedziec kto żył w ich otoczeniu. Skoro IPN opublikował listę Tajnych Współpracowników, Pana obowiązkiem z racji zajmowanych stanowisk jest wyłuskanie i opublikowanie wszystkich, którzy w naszej zlotowszczyźnie okazali się zdrajcami, uniemożliwiającymi wcześniejsze odzyskanie Niepodległości Polski.

Maciej 09.03.2017 07:52
Ludzie zamknijcie w szafach te teczki odbierzcie przywileje mundurowym i dajcie szanse młodym i przedsiębiorcom na tworzenie miejsc pracy - młodzi nie będą wyjeżdżać z Polski. Patriotyzmem i wyciąganiem historii z szaf nic nie zbudujecie -wręcz przeciwnie rozwalicie ten kraj. Od zarania dziejów w naszej historii wyciągają brudy i się kłócą a cierpią tylko zwykli ludzie. Wystarczy popytać tych wszystkich a jest ich już kilka milionów którzy wyjechali......

Felix 06.04.2017 20:22
przed 1772 r też tak się szarpali aż nas podzielono i Polska zaczęła znikać z map

odezwa 01.03.2017 12:59
Panie Wisławie Fidurski,zainteresuj się pan,tajnymi organizacji SB,na terenie powiatu Złotowskiego!!!.Jak podaje IPN którzy teraz otworzyli na stronie internetowej inwentarz.ipn.gov.pl.Tam można spotkać kilkanaście tajnych agentów SB.Takich co pan dobrze zna zna i ma Pan do nich i szacunek,jak do tw.Witold,zarejestrowany pod segn. Po0042/227,czy jako tw.Wskazówka,z Panoramy Złotowskiej.oraz pana kolega starszy jako kolarz pod pseudonimem tw.Waldek!

Czy to łon - pytanie do odezwy. 04.04.2017 22:52
Czy to chodzi o pseudonim Witold, który dotyczy Prezeza GS Rolnik Kazimierza Brewkę. To nie jest możliwe, przecież to jeden z najbardziej walczących o Polskość naszych stron w Wolnej Polsce po 1989r. Bohater naszego regionu. Nie to nie jest możliwe. Powinien dostać order za rekordowy okres ukrywania prawdy o sobie. A ks. Domański mawiał ; Sprawiedliwość spieszy powoli, dopadnie i tego z miasta i tego z roli.

z sieci 08.02.2017 15:37
Z ostatniej chwili,Prezes Sądu Najwyższego Gersdorf,pochodzenia żydokomuny,pochodząca z rodziny antypolskiej i antykatolickiej,z rodziny UB,jest obrońcą całej mafii postkomunistycznej PO+PSL+SLD+Nowoczesna+KOD!!!

Zwolenniczka PIS 08.02.2017 11:44
Już przestańcie z Złotowa robić Warszawę, Wrocław, czy Kraków. Po raz kolejny dowiedzcie się że w Złotowie PIS nie rządzi.

kar 08.02.2017 07:17
No i co tak PiS się napinał w sprawie Warszawy a tu mu referendum zrobią.

Paweł P. do realisty 05.02.2017 21:03
Tak to prawda. Dla obecnego Burmistrza jedna kadencja to napewno za dużo. Zresztą wszędzie o tym mowi, kiedy poruszane są proste a uważane za trudne przez niego sprawy dot. zarówno mieszkańców jak i miasta.

realista 05.02.2017 18:47
Dla niektórych jedna kadencja to za dużo.

VS 05.02.2017 17:46
Widzi Pan Panie Wiesławie większość z propozycją PIS-u już się pogodziła. Widać dotarło do nich że to jest dobry projekt, który w przyszłości, może uzdrowić obecnie niezbyt dobrą sytuację rozrastającego się Osiedla za Rzeką.

Do sceptyków 02.02.2017 22:38
O klikach wszyscy wiecie i wszyscy mówicie, tylko boicie się to potwierdzić. To się nazywa tchórzostwo.

Gościu 02.02.2017 00:24
Pan Barabasz powiedział dziś w Aście że to dobry pomysł i że w gminach teorzą się układy, ciekawie kogo miał na myśli? może swoich kolegów?

genek 01.02.2017 18:09
Dwie kadencje dla tych starych pierników siedzących w Sejmie i Senacie. Jak już zmiany to i w parlamencie też.

Do genka 02.02.2017 18:05
Za wysoko mierzysz genek.

AdamW 09.03.2017 06:23
Gienek napisał 100% prawdę. Ci którzy pracują na tych artystów wiedzą to doskonale. Ciągle się kłócą ośmieszając siebie a szary Polak jak był tak jest dymany na każdym kroku. Przeciętny z nas zasuwa 45-50 lat na ten bajzel i kiedy przechodzi na zasłużoną emeryturę to Ci sami artyści opodatkują mu emeryturę jakby przez te 50 lat okradania było im mało. Polska to kraj dla wybrańców mundurowych i polityków!!!!!!!!!!

bezpartyjny 01.02.2017 14:48
Typowe myślenie Kalego. Burmistrz nie załatwił mi to już jest zły. A może tak szanowny Pan Paweł zastanowi się dlaczego otrzymał negatywną odpowiedz. Po obecnie sprawujących Burmistrzach przyjdą inni. Czy będą lepsi ? Wątpię. Wg. Pawła P. tak bo będą mieli legitymację partii - suwerena. Najgorzej to mieć klapki na oczach i polityczną sieczkę w głowie.

Do "bezpartyjnego" 01.02.2017 16:17
Obrazasz człowieka tylko dlatego, ze myśli inaczej niż Ty. Zastanów się nad tym co sam masz w głowie.

długopis 01.02.2017 16:41
Nie obraził go bardziej niż Paweł P. jego. Czytanie ze zrozumieniem nie boli, czasem warto spróbować.

VS 01.02.2017 20:05
Tak bezpartyjny czytaj ze zrozumieniem Paweł P nie pisał o tym że ktoś czegoś mu nie załatwił lecz o patologii obecnych władz samorządowych, które są skutkiem obecnej ordynacji wyborczej. Pisał o tym co mówią mieszkańcy po wizycie u niego w różnych mniej i bardziej ważnych dla nich sprawach. Mówią o tym bez względu na wiek przy poruszaniu tematu; komu obecnie służy BURMISTRZ, który za swoją nieudolność obwinia radnych, których chociażby przy realizacji programu rewitalizacji miasta z jakiegoś powodu nie widać. Czy to ma być dobrym sposobem na motywację społeczności lokalnej. Jeżeli uważasz że tego nie należy zmieniać to gratuluję nic nie robienia. Ponadto twoja nadgorliwość w obronie obecnego burmistrza i obawa przed nową ordynacją wyborczą jest niezasadniona ponieważ burmistrz Pulit w zależności od oceny wyborców będzie mógł pełnić drugą kadencję i to dłuższą niż teraz a jak nie to pójdzie spowrotem do lasu i tam też będzie mu dobrze a ludzie myślący odetchną świeżym powietrzem.

Paweł P. 01.02.2017 12:22
Do Bezpartyjny & widać jakie masz rozeznanie o samorządzie. Albo jesteś analfabetą politycznym albo właśnie KLAKIEREM przegranych wasali PO, PSL,, którzy nie mogą znieść porażki, dlatego w każdej sprawie skomlą o poparcie w Brukseli. Tak samo będzie z projektem dot. ,wyborów samorządowych. Z patologią samorządową to mamy do czynienia obecnie. Panie Wiesławie niech Pan się nie daje i nie poprzestaje na jednym reportażu w sprawie nowej ordynacji wyborczej. Niech Pan dalej przedstawia patologię obecnego systemu działania samorządu w trakcie sprawowania kadencji. Ludzie muszą usłyszeć że są i u nas osoby, które chcą zmienić obecny, chory system, który zawsze prowadzi do tworzenia klik nie liczących się z ludzmi. Obecnie wybrańcy nie zważając na prawo działając na jego pograniczu, wykorzystują je do zaspokajania potrzeb swoich znajomych a nie ich wyborców nie mówiąc o biedniejszych mieszkańcach. Im więcej będzie przykładów marnotrawienia pieniędzy z budżetu miasta z podawaniem konkretnych celów na które powinny być przeznaczone tym więcej będzie poparcia oddolnego od ludzi, którym wydawane pieniądze powinny służyć za życia a nie po śmierci ( dom przedpogrzebowy). Zmiany o których Pan pisze są konieczne a przy dobrze przeprowadzonej informacji właśnie wśród zwykłych ludzi, mają one szansę na powodzenie i wdrożenie ich jak najszybciej. Sam osobiście będę zabiegał tu na dole o szerokie poparcie dla tej propozycji, która zostanie zmieniona w ustawę co będzie początkiem końca Hrabiostwa i jego dworu z którym mamy obecnie do czynienia. Burmistrz, Starosta, Wójt musi być dla ludzi a nie przeciw nim tylko dlatego że ich partykularne sprawy są ważniejsze od spraw ludzi, których nie stać na dochodzenie swoich racji w Sądach Powszechnych. Obowiązująca ordynacja wyborcza to trampolina dla cwaniaków, którzy mamiąc wyborców obietnicami, osiągając swoje odwracają się do nich plecami i otaczają kliką stworzoną przez poprzednika, tylko po to aby zyskać możliwość przedłużenia swoich kadencji do emerytury. W naszym mieście ten system działa do dzisiaj, dlatego zwykli ludzie nie chodzą na wybory, bowiem uznają że nie ma to żadnego sensu, gdyż po nich będzie jak zawsze czyli nijak. Dlatego bardzo ważne jest dotarcie do nich z informacją że po zmianie ordynacji samorząd będzie dla nich a nie przeciwko nim.

do bezpartyjnego 01.02.2017 12:05
Popieram w całości dwie kadencje i do roboty.

bezpartyjny 01.02.2017 10:20
Panie Wiesławie nieudolnie wpisuje się Pan w narrację swojego partyjnego Prezesa, który po 7 kadencjach w Sejmie RP i otoczony partyjnymi klakierami nie ma zielonego pojęcia o samorządzie - jedynej udanej transformacji po 89 roku. Bo bełkot Prezesa o samorządowej patologii tak postrzegam. Społeczeństwo doskonale wie kto jest dobrym gospodarzem a kto się na to stanowisko nie nadaje. partyjne doły PiSu domagają się władzy i Prezes chce im to umożliwić przez zamach na samorządność. Odbije się to Pana partii czkawką i to dużą.

olek 01.02.2017 01:14
Pamiętam jak remontowano ul. Mickiewicza. Na wierzchu piękna asfaltowa nawierzchnia, a pod spodem zostawiono przedwojenne instalacje. To się nazywa gospodarność po złotowsku

rex 01.02.2017 09:09
Tych ulic remontowanych po złotowsku jest więcej. To jest typowe marnowanie kasy. Dosłownie wyrzucanie w błoto.

ali 02.02.2017 22:12
No i co z tego? W Berlinie gdy remontowano Tempelhofer Damm też nie wymieniono tunelu metra. Jeżeli coś dobrze funkcjonuje, po co to wymieniać?

Ja wiem! 06.02.2017 16:38
Takie bzdury mogą pisać tylko ludzie. którzy nie mają "zielonego pojęcia" o obecnych technologiach w tym temacie - przeciskach, przewiertach kierowanych, stosowanych materiałach.

Mieszkaniec 31.01.2017 17:30
Niekoniecznie. Wprowadzenie tego przepisu spowoduje, że bezie to stanowiska dla "dziadków" lub emerytów wojskowo - policyjno - strażników więziennych! Kto w średnim wieku zrezygnuje z dobrej pracy, by za 8 lat zostać "na bruku"?! W wielu małych gminach na stanowiska będą kandydować idioci - stworzy się idiokracja. Burmistrz, Wójt będzie orał ile się da, by się nachapać w czasie swojej kadencji. Wiele spraw w "województwie", Warszawce załatwia się znajomościami nabytymi w czasie wieloletniej kadencji - nowi nie będą mieli żadnej siły przebicia! Takie będą negatywne konsekwencje tej ustawy!

Paweł P do mieszkańca 01.02.2017 00:48
A z czym mamy do czynienia teraz, przecież z kopalnią bez dna i ani załoga ani szef się nie zmienia. Tak więc mniej strachu więcej nadziei.

VS 31.01.2017 12:39
Auto korekta słów w zdaniach; "obecny burmistrz nie znając wogóle prawa ani administracyjnego ani karnego stosuje je" oraz " że wszystko zostało już przyklepane a im pozostało tylko"

VS 31.01.2017 10:26
Też popieram poniższy komentarz w całości. Powinno być jeszcze dodane z szczególnym naciskiem to że obecny burmistrz nie znającą wogóle prawa ani administracyjnego ani karnego i stosuje je w zależności od sytuacji, która jest korzystna dla jego popleczników czym krzywdzi zwykłych ludzi. Będąc niewolnikiem radcy prawnego urzędu, którego przejął po swoim poprzedniku, który też był bez sumienia wobec problemów ludzkich co nawet było widoczne w programie Puls Polski w TVP INFO a sprawa dotyczyła ciężko chorego mieszkańca Złotowa. Obecny burmistrz przejmując sposób działania po poprzedniku też powoduje wielkie spustoszenie w rodzinach jak i środowiskach w których żyją ci co się do niego zwrócili o pomoc w bardzo ważnych sprawach. Napisał Pan o tym jak potraktowano Pana w 2010r., ale był Pan w korzystniejsze sytuacji niż przeciętny mieszkaniec naszego miasta. Jednak pamięta Pan tę niesprawiedliwość dot. , pomówienia. Niech Pan zada sobie pytanie co czują ci którzy doświadczyli ,pomówienia, oskarżenia o rzeczy nie popełnione, karania nawet finansowego za starania do których mieli prawo. Można by jeszcze wiele dodać, jednak czara wyrządzonych przez poprzedniego jak i obecnego burmistrza krzywd nie pozostawia żadnych złudzeń dlatego nie ma co się dziwić temu że większość społeczeństwa nie ma żadnego zamiaru czynnie uczestniczyć w przedsięwzięciach władz samorządowych chociażby tylko po to aby wypowiedzieć się czy je akceptują czy nie. Stwierdzając iż ich zaangażowanie nie ma żadnego znaczenia jest tak jak to i Pan widzi będąc na spotkaniach w sprawach, które ponoć mają wynikać z ich pomysłów (mieszkańców ) przez co mają im służyć na co dzień. Widać ludzie z założenia przyjmują że wszystko zostało już przyklejane a im pozostało tylko patrzeć jak się bawi kolesiostwo i spełnia swoje marzenia..

Paweł P. 31.01.2017 00:39
Brawo i tak powinno się reagować na wszędobylską wodzowską butę i powszechny narcyzm, który jak widać nawet po czsie nietrudno zauważyć w każdym kadrze filmowym czy zdjęciu prasy lokalnej co nie przynosi nic czego oczekują mieszkańcy miasta jak i powiatu Złotowskiego. Cyrk dotyczący Smogu czy Rewitalizacji, który ostatnio nam zafundowano przekracza ludzkie pojęcie. Zakłamanie zaangażowaniem w sprawę mieszkańców, którego wogóle nie ma, służy tylko jednemu, tak jak Pan napisał kampanii wyborczej i to na bazie postanowień, które nie rozwiązują żadnego z było nie było istotnych problemów z jakimi mieszkańcy od lat nie mogą sobie poradzić i to tylko dlatego że od 1990r. zmuszeni są do popierania realizacji marzeń kolejnych włodarzy miasta a nie mieszkańców. Z tego też powodu mieszkańcy nie angażują się w żadne wizje władzy a oni z kolei tworzą coraz to nowe wizerunkowe buble urbanistyczne czy inwestycje mikroskopijnego znaczenia, które ani nie ułatwiają życia mieszkańcom ani nie przyczyniają się do rozwoju miasta. Po ostatnich działaniach zarówno burmistrza jak i Starosty można wywnioskować że ZŁOTÓW im mniejszy i skoncentrowany w obszarze tego co pozostało po minionym okresie, tym łatwiej im w takim skupieniu utrzymać się u władzy przez dekady a to za sprawą tego iż wspólnie trąbią w jedną tubę, jakie to Złotów ma możliwości rozwoju ale w następnych latach. Wreszcie dobrze Pan zauważa że wydawanie pieniędzy w istniejące drogi jak i zmianę elewacji tego co potrzebuje gruntownych remontów, nie ma sensu bez uruchomienia mieszkańcow i zmobilizowania i ich do bezpośredniego udziału w zadbanie o swoje rejony i to z intensywną pomocą radnych swoich okręgów wyborczych w których podczas kampani składali deklaracje współpracy z wyborcami. Tak jak Pan pisze kadencyjność może doprowadzić do rewolucji ale tej pozytywnej, która pozwoli rozbić istniejące ciągle i u nas kliki. Aby jednak samorządowe wybory kadencyjne miały pełny sens, należało by też wprowadzić powszechny wybór zastępców burmistrzów czy starostów. Wprowadzenie tego rodzaju możliwości dało by większą wiarę wyborców w bezstronność i przejrzystość przy podejmowaniu przez nich decyzji stanowiących ogromne znaczenie dla poszczególnych mieszkańców podczas załatwiania jakichkolwiek spraw w urzędach. To z czym mamy obecnie do czynienia to z-cy są tylko przystawką służącą jako echo swoich zwierzchników, którzy choć wiedzą że celowo działają przeciw mieszkańcom, mogą to czynić bez żadnego oporu. W obecnym kształcie powołany bez udziału wyborców, zastępca np burmistrza jest tylko dodatkiem zajmującym odrębne biuro w Urzędzie. Biuro w którym nie zapadną żadne inne decyzje niż te, na które zgadza się czy ma rację czy też nie , zawsze nieomylny burmistrz jak było u nas szczególnie za poprzedniego burmistrza w którego buty wszedł i obecny burmistrz.

Żal mi ciebie 31.01.2017 12:33
Biedaku, jak mi ciebie żal. Podaj konto, oddam ci 1 procent.

Wcale mi ciebie nie żal, brak ppwodu 31.01.2017 13:10
Ja dam więcej abyś już się nie poniżał jako uniżony długa tych o których mowa poniżej.

Do powyżej 31.01.2017 13:16
Mi też ciebie nie żal głupcze dlatego nie dałbym ci nic. Złotowianka

Tadeo 30.01.2017 23:03
To jest ograniczanie demokracj

Do Tadeo 30.01.2017 23:20
Nie ma takiej możliwości. Demokracja albo jest albo jej nie ma.

regres 31.01.2017 17:32
Jakiej demokracji?!

Reklama
News will be here
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: to oszustTreść komentarza: Pieniązkowski STCHÓRZYŁ.NA ZAPROSZENIE Tv Asta do DEBATY z Grzegorzem Piekosiem NIE POJECHAŁ.WYPIĄŁ DUUPE NA WSZYSTKICH WYBORCÓW.kRZESŁO W tV STAŁO PUSTE. To jest dowód,że jest bardzo słabiutkim kandydatem na Burmistrza,nie potrafiłby odpowiedziec jak rozliczy Fundusze Szwajcarskie ,skoro nie umie ani liczyć ani rozliczac miedzynarodowych Funduszy.Stchórzył i taki chciałby nabrac za kawe i cukierki zostac burmistrzem i rozwalic wszystko i przechulac i narobic miastu długów. Piekoś siedział w studio i komu miał zadawac pytania jak krzesło było puste bo Pieniążkowski trzepał portkami ze strachu przed widownia całego powiatu. NIKT Z SAMORZADOWCÓW NIGDY SIE TAK NIE ZACHOWAŁ !!!! SŁABIUTEŃKI CIENIASEK CHCIAŁ MĄDRYCH LUDZI W ZŁOTOWIE NABRAĆ ABY NA CIENIASA ZAGŁOSOWALI. DOBRZE ,ŻE JEST DRUGA TURA,PRZYNAJMNIEJ WYBORCY ZOBACZYLI,ŻE PIENIĄZKOWSKI JEST MNIEJ NIŻ ZERO I NIE NADAJE SIĘ NA TAK WYSOKIE STANOWISKO. Piłsudski by Pieniążkowskiemu powiedział:" idz facet kury gonic szczac a nie za politykę sie brać " Ty baranie jak sie nie wstydzisz tak z lekceważeniem Wyborców oszukiwac !!!!Data dodania komentarza: 18.04.2024, 18:54Źródło komentarza: W Złotowie będzie druga turaAutor komentarza: 123Treść komentarza: a płaci Hydro-Mateusz, przed którym trudne lata, bo nowa władza skrupulatnie wszystko rozlicza, a dobrze wie gdzie szukać fakturData dodania komentarza: 18.04.2024, 16:08Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski zaprasza na kawęAutor komentarza: niech zwraca kosztyTreść komentarza: Rząd Tuska musi obciążyć ,wysłać Fakturę do Paprockiej i obciążyć Andrzeja Dudę z zoną za prywatny wyjazd do USA. Podatnicy nie chcą finansowac 2x w miesiącu wyjazdów turystycznych.Pojechali na kolacje do Trumpa,który obecnie jest tylko posłem.Duda działał zawsze przeciw Polakom ,wspierając Ukrainę.Może proponował Trumpowi,że jak bedzie prezydentem USA aby Ukraine połączyc z Polską bo tak chce Zełeński.Zełeński rządzi obecnie także w Polskich szkołach. Gdy do Polski (za Wałęsy) do Polski przyjechał George Bush z zoną Barbara to parlament USA zażądał pieniedzy-zwrotu za podróż zony Barbary. Polityk rzadzacy musi jeździć sam (ja Orban,Putin,Macron i..) a A.Duda wozi wszedzie zonę.Po co ? dla sexu ? Niech zwraca wszystkie wyjazdy za zonę. To jest APEL DO POLSKIEGO RZĄDU -PODATNIKÓW POLSKICH> .A.D.wydał więcej na siebie niż Królowa Elżbieta.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 10:25Źródło komentarza: Chłopiec z piaskownicyAutor komentarza: Apel do powrotuTreść komentarza: Żełenski wzywa i chce z powrotem 650 000 młodych Ukraińców na front,którzy uciekli przed poborem do wojska z Ukrainy.Młode Ukrainki potrzebne do pomocy także na front przeciw Rosji. Andrzej Duda jest temu winien bo ich sciągnął do Polski,zrobił krzywdę Ukrainie. Zełeński apeluje o pomoc do Polaków aby Ukraińcy wrócili do Ukrainy.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 10:11Źródło komentarza: Chłopiec z piaskownicyAutor komentarza: ZamekTreść komentarza: Pan Piękoś nigdy ode mnie głosu nie dostanie z niżej podanych powodów: 1. Przegrani kandydaci do Rady Miasta z jego komitetu to nie tylko pracownicy starostwa i podległych jednostek, ale także sam p. Fidurski, który budzi tylko najgorsze moje odczucia. 2. Pan Piękoś deklarował się jako wielki przeciwnik PiS, a teraz nie przeszkadzało mu uczestniczyć aktywnie w rządzeniu powiatem wraz z PiS oraz sympatyzowaniu z lokalnym, prawicowym blogiem. 3. Porozumienie Samorządowe współpracuje z lokalnym "redaktorem", który bawi się w szpiega i nagrywa ludzi z ukrycia - także podczas wczorajszego spotkania nagrywał mieszkanców kierunkowym mikrofonem szpiegowskim. To zasługuje na ostracyzm. 4. Buta i arogancja pana Piękosia wprost wylewa się z jego ust. 5. Wrzucenie dwóch formułek prawnych do debaty nie świadczy o jakości kandydata, a o populistycznym przygotowaniu do debaty z cyklu "ciemny lud to kupi". 6. Pan Piękoś nie był w stanie wczoraj przyprowadzić ze sobą nikogo, poza Jolką z mikrofonem w samochodzie i pracownicą Starostwa. To wiele mówi o potencjalnym sposobie rządzenia miastem w pojedynkę - a tego przykład już mieliśmy przez dwie debaty p. Pulita.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 07:17Źródło komentarza: 120 nowych drzew przy RIPOK-uAutor komentarza: ZamekTreść komentarza: Pan Piękoś nigdy ode mnie głosu nie dostanie z niżej podanych powodów: 1. Przegrani kandydaci do Rady Miasta z jego komitetu to nie tylko pracownicy starostwa i podległych jednostek, ale także sam p. Fidurski, który budzi tylko najgorsze moje odczucia. 2. Pan Piękoś deklarował się jako wielki przeciwnik PiS, a teraz nie przeszkadzało mu uczestniczyć aktywnie w rządzeniu powiatem wraz z PiS oraz sympatyzowaniu z lokalnym, prawicowym blogiem. 3. Porozumienie Samorządowe współpracuje z lokalnym "redaktorem", który bawi się w szpiega i nagrywa ludzi z ukrycia - także podczas wczorajszego spotkania nagrywał mieszkanców kierunkowym mikrofonem szpiegowskim. To zasługuje na ostracyzm. 4. Buta i arogancja pana Piękosia wprost wylewa się z jego ust. 5. Wrzucenie dwóch formułek prawnych do debaty nie świadczy o jakości kandydata, a o populistycznym przygotowaniu do debaty z cyklu "ciemny lud to kupi". 6. Pan Piękoś nie był w stanie wczoraj przyprowadzić ze sobą nikogo, poza Jolką z mikrofonem w samochodzie i pracownicą Starostwa. To wiele mówi o potencjalnym sposobie rządzenia miastem w pojedynkę - a tego przykład już mieliśmy przez dwie debaty p. Pulita.Data dodania komentarza: 18.04.2024, 07:17Źródło komentarza: Ponad 1,2 mld z PIT zł na kontach wielkopolskich podatników
Reklama
Reklama