Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Tak robią tylko tchórze i frustraci

- Niezadowolenie niektórych grup społecznych zostało wykorzystane przez osoby, które mają ambicję wyraźnego zaistnienia w życiu gminy (...) Część osób uczestniczących w wiecu nieświadomie zostało wykorzystanych do realizacji ich celów (...) Inicjatywa referendalna ma prawo się pojawić, ale podnoszone tam argumenty są po prostu niezrozumiałe – uważa burmistrz Krajenki. O konflikcie wokół postulowanych zmian w gminnej oświacie, definitywnym rozwiązaniu problemu, internetowym ”hejcie”, zarzutach stawianych przez opozycję i referendalnej inicjatywie odwołania burmistrza ze Stefanem Kitelą rozmawia Kamil Małolepszy
Tak robią tylko tchórze i frustraci

Starosta wydał oświadczenie, w którym rezygnuje z przekazania wartej kilka milionów złotych darowizny na rzecz gminy. W związku z tym temat przeprowadzek oświatowych jest już zamknięty?

  • Gdy przejmowaliśmy budynek przy ul. Polańskiego w 2013 r.. to razem z salą gimnastyczną był on wyceniany na 21 mln zł, co oznacza, że już wtedy otrzymaliśmy 10,5 miliona zł darowizny ze strony powiatu, a w ostatnich latach powiat wykonał tam szereg remontów, które wpłynęły na energooszczędność budynku. Połowa budynku generuje koszty ogrzewania ok. 66 tys., szkoła podstawowa zaś ok. 140 tys. zł. W 2007 r. Rada Miejska podjęła już uchwałę z zamiarem przejęcia całości budynku, ja natomiast nie chciałem się tym podpierać i rozpocząłem konsultacje: poinformowałem radnych, WTZ, pracowników gimnazjum, szkoły podstawowej, przedszkola a także rodziców. Zapraszałem zainteresowanych na spotkania. I rzeczywiście, wycofaliśmy się z pomysłu przenosin przedszkola, bo nie był on społecznie akceptowalny, o czym poinformowałem już 9 stycznia. Wszelkie rozmowy odbywały się w związku z proponowaną przez rząd reformą edukacji: wówczas mówiło się twardo o wygaszaniu gimnazjów, dziś sprawa wygląda inaczej. Po wydaniu oświadczenia pana starosty sprawę można by potraktować jako niebyłą. Można by, ale na dziś ciągle nie możemy być pewni, że postulowane przez rząd reformy nie wejdą w życie, a wówczas możemy znaleźć się w sytuacji, że budynek technikum prawie opustoszeje, a wszystkie dzieci będą chodzić do naszej szkoły podstawowej i wrócimy w ten sposób do tego, co było w latach 80-tych i 90-tych. Teraz są inne realia. W mojej ocenie nie doszło do merytorycznych konsultacji przynoszących konstruktywne rozwiązania.

Jeśli jednak zmiany w oświacie wejdą w życie, temat może powrócić, zatem zarówno gmina jak i powiat znajdą się znów w obliczu problemu.

  • Tragedii nie ma, szkoła podstawowa jest stale remontowana, ona pomieści wszystkich uczniów, wówczas jednak trzeba będzie poszukać miejsca dla Warsztatów Terapii Zajęciowej. Dzieci i młodzież będą uczyły się w jednym budynku, ale pozostanie do rozwiązania kwestia sali gimnastycznej. Kolejne pokolenia uczniów będą chodziły na salę gimnastyczną przy ul. Jagiełły. A przecież ta zmiana miała to rozwiązać raz na zawsze.  Wrócimy do tego, co już było.

Spodziewał się pan aż tak gorącej reakcji mieszkańców w odpowiedzi na przedstawione koncepcje przeprowadzek?

  • Nie. Chciałem rozmawiać, tłumaczyć, te potężne zmiany w żaden sposób nie mogły odbywać się po kryjomu, a takie zarzuty mi stawiano. To nieprawda. Tak naprawdę do niczego nikogo nie możemy zmusić. Ta propozycja nie została przedyskutowana, a z tego co wiem, jest też grupa osób, której zależy na tym, aby podstawówka znalazła się przy ul. Polańskiego.

Konsekwencją protestów jest próba zorganizowania referendum w sprawie odwołania pana ze stanowiska, w której głównym zarzutem jest właśnie niejasna polityka oświatowa. Jak pan to skomentuje?

  • Ustawy i kodeks wyborczy jasno mówią, że pięciu mieszkańców ma prawo rozpisać referendum i to się akurat w naszej gminie dzieje. Szkoda, że wydarzyło się to akurat w momencie, gdy trwa bardzo poważna debata publiczna dotycząca edukacji i szkół.  Inicjatywa referendalna ma prawo się pojawić, ale podnoszone tam argumenty są po prostu niezrozumiałe. Zastanawiam się, jak wyjaśnić, dla przykładu mieszkańcom Podróżnej, co oznacza niegospodarność w dysponowaniu mieniem oświatowym, jeśli przeprowadzono w szkole i przedszkolu masę remontów, podobnie jak w Skórce, Dolniku, Głubczynie, Śmiardowie Krajeńskim czy samej Krajence.

Drugi zarzut dotyczy zadłużania gminy...

  • Panie redaktorze, wystarczy opublikować obok naszej rozmowy wszystkie uchwały, jakie w tej kwestii były podejmowane – to da odpowiedź.

Niestety, ze względu na ilość to raczej nie jest możliwe. Ale wiem, do czego pan zmierza.

  • Tak, a może zaproponować ich publikację na koszt osób organizujących referendum? Bo to one powinny informować, jak to wygląda naprawdę: w uchwałach jest informacja, kto i kiedy podejmował takie decyzje. Panie redaktorze, bywa pan na wszystkich sesjach od początku mojego urzędowania, czy pamięta pan, aby kiedykolwiek została podjęta jakaś uchwała odnośnie długoterminowego kredytu albo pożyczki?

Nie licząc emisji obligacji, nie przypominam sobie.

  • No właśnie. Być może nowy radny tego nie wie, ale powinien się lepiej przygotować. Więc jak ja mam to obywatelom wytłumaczyć? Z tego, co słyszę, to już nawet nie chodzi tyle o szkoły, co o zadłużenie gminy, któremu ja nie jestem winien.

Kto się naprawdę interesuje tematem, ten znajdzie odpowiedź, pan burmistrz może przecież krótko wyjaśnić...

  • Na stronie internetowej urzędu są wszystkie informacje. Większość uchwał Rada Miejska (http://bip.krajenka.pl/?a=3445),  podjęła w latach 2008-2010 i prawie całe to zadłużenie jest konsekwencją decyzji z tamtego okresu. Wtedy nie byłem burmistrzem Gminy. Można zadać pytanie, czy to dobrze, że były podejmowane czy nie? Przez pięć lat nigdy nie narzekałem, że odziedziczyłem zadłużoną gminę, bo wszystkie samorządy zaciągały kredyty, by skorzystać z dofinansowania unijnego. Na początku mojej kadencji tj. w roku 2010 objąłem urząd Burmistrza z zadłużeniem w kwocie ok. 8 milionów 46 tysięcy zł i zainicjowanymi już kredytami i pożyczkami na kolejne 5 milionów 327 tysięcy zł, co daje łączną kwotę ok. 13 milionów 373 tysiące zł.  Oznacza to, że nie mogłem wycofać się z wcześniej podjętych decyzji mojego poprzednika, bowiem mógłbym narazić gminę na straty finansowe związane z utratą przyznanego dofinansowania zewnętrznego i zwrotem środków finansowych wraz z odsetkami. W trakcie trwania mojej kadencji wyemitowane zostały obligacje komunalne w kwocie 2 miliony zł, jednakże spłaciłem aż 8,4 miliona zł zobowiązań, które były efektem podejmowanych decyzji poprzedniej władzy.  Z pewnością w tych minionych pięciu latach wyhamowałem spiralę budowania na kredyt. 

Jeśli wszystko jest w porządku, to skąd taka nagła kampania przeciwko panu?

  • Uważam, że niezadowolenie niektórych grup społecznych z propozycji reorganizacji krajeńskiej oświaty zostało wykorzystane przez osoby, które mają ambicję wyraźnego zaistnienia w życiu gminy. W ostatnich wyborach samorządowych uzyskałem poparcie 65% społeczeństwa. To wysoki wynik, ale są też w gminie osoby, i to jest naturalne, które oddały swój głos na innych kandydatów. Mają, zatem inną wizję rozwoju gminy niż moja, którą staram się konsekwentnie realizować, co jest zauważalne, spotykam się z przychylnymi ocenami mojej pracy. Nie wyklucza to jednak tworzenia się opozycji, do której dołącza się jeszcze grupa osób, które nie akceptują reform w edukacji.  Jednak coraz więcej osób, nawet tych nieakceptujących zmian w edukacji jest niezadowolona z faktu ogłoszenia referendum. Mieszkańcy mogą tu wyczuć podstęp i podtekst polityczny.

Skoro obalił pan wszystkie stawiane przez inicjatorów referendum zarzuty, pozostaje tylko jedna przyczyna – polityka, tak?

  • Nie wiem, co zamierzają z tym fantem zrobić, na pewno, jeśli chodzi o zadłużenie gminy to jest blef, kłamstwem jest również zarzut złego gospodarowania mieniem oświatowym - wystarczy obejrzeć wyremontowane szkoły i przedszkole. Te argumenty upadają, pozostaje trzeci, który nie jest moją winą – mieszkańcy Krajenki się trochę podzielili. Nie było to moją intencją, ja spotykałem się nauczycielami i pracownikami szkół i przedszkola, WTZ, prowadziłem rozmowy z rodzicami. Nie ja organizowałem demonstrację na Rynku. Przypomnę: tam, do mnie, człowieka, który przyszedł porozmawiać, wyjaśniać, padały bardzo niecenzuralne słowa. Nie biorę tego do siebie, to są emocje, ale na pewno część osób uczestniczących w wiecu nieświadomie zostało wykorzystanych do realizacji celów konkretnych osób. 

Przeprowadzi pan jakąś kampanię informacyjną?

  • Łatwo jest komuś coś zarzucić, ale trudno mi będzie to wyprostować. Muszę powiedzieć, że kiedy zajrzałem na fora internetowe, to złapałem się za głowę, czytając, jakie ludzie anonimowo pod moim adresem wypisują teksty. Nie ukrywam, że żadne stanowisko nie jest warte tego, aby znosić takie traktowanie, więc w związku z tym postanowiłem złożyć do prokuratury doniesienie o naruszenie moich dóbr osobistych. Anonimowo łatwo kogoś obrażać, robią tak tylko tchórze i frustraci. 

Zatem przegląda i czyta pan to, co ludzie piszą?

  • Staram się nie wchodzić na fora i nie interesować się tym, ale często ludzie sami mi mówią, czy widziałem, co o mnie napisano. To przecież czytają nie tylko mieszkańcy Krajenki, ale także moja rodzina, znajomi i przyjaciele i jest mi bardzo przykro, że ktoś anonimowo potrafi takie rzeczy na mój temat pisać. Toczyła się bardzo burzliwa, ale jednak debata publiczna, którą wywołałem i w której uczestniczyłem, choć uniemożliwiono mi spotkanie z rodzicami w szkole podstawowej, co też mogło mieć wpływ na bieg wydarzeń.

Czy to już koniec konfliktu?

  •  Myślę, że w obecnej sytuacji sprawa ewentualnych zmian jest definitywnie zakończona. Obdarowujący się wycofał, a my nie mamy prawa w tę decyzję ingerować.

Dziękuję za rozmowę. 

Wywiad przeprowadzony został pod koniec stycznia. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Ja 03.03.2016 12:53
Niech już przestanie bredzić,ta miernota jako burmistrz Krajenki!

hehe 24.10.2016 23:38
sam jesteś miernota. I to anonimowa

Jola 27.02.2016 20:49
Czytając te wszystkie wpisy,podsumowałem że jak ma honor i ambicje,to burmistrz Krajenki Kitela powinien,jednak podać się do dymisji!!!

Jogi 26.02.2016 15:22
Ten frustrator burmistrz Krajenki przeżywa traumę jak Lech Wałęsa,tw.BOLEK.

Krajan 25.02.2016 16:26
Fakty są takie i tak w referendum,burmistrz Krajenki zostanie odwołany.Nie pomoże jemu obrażanie mieszkańców Gminy,nazywając tchórzami czy frustratorami!!!.To już wiadomo,że największym tchórzem i frustratorem jest burmistrz Krajenki Kitela z PO!!!

.AS 22.02.2016 23:51
Mądrale jednej i drugiej strony , przez 26 lat przebudowaliscie jedną ulice , co jest zauważalne szczególnie podczas jazdy . Normalny człowiek ma was już dość , aż dziw bierze ile dajecie z siebie wysiłku ,sięgając na dno glupoty , aby dać świadectwo o sobie. Jedno co z napisanego w większości steku bzdur wynika to to , że jesteście siebie warci.

zainteresowany 22.02.2016 21:51
Zainteresowałem się referendum i postanowiłem prześledzić profile na fb zwolenników,jak i inicjatorów referendum. I odkryłem , że jeden ze zwolenników zamieszcza na swoim profilu zdjęcie ze sztycznym świecącym penisem na twarzy.Gratuluję jemu głupoty a inicjatorom tak inteligentnego zwolennika.

Andy 22.02.2016 17:45
Ten burmistrz Krajenki Kitela straszy,jak Bolek!Cynizm i obłuda tego tchórza z bojówki bolszewickiej PO!

mieszkaniec 22.02.2016 16:11
Tylko może jeszcze pomóc temu burmistrzowi Krajenki Kiteli,TVN24,Gazeta Wyborcza,PO i Lech Wałęsa tw.BOLEK.

zztop 22.02.2016 21:38
mieszkaniec i andy to ta sama osoba, jeżeli jest ktoś ciekawy, kto to zapraszam na profil referendum

? :-o 22.02.2016 21:56
I Jola też

Jola 22.02.2016 15:26
Tyko tchórze i frustracji,boją się prawdy jak burmistrz Krajenki,czy Lech Wałęsa tw.BOLEK!

? :-o 22.02.2016 20:53
Dziwi mnie, że chłopcy podpisują się żeńskim imieniem

Kasia 22.02.2016 21:13
Może są w trakcie zmiany płci albo mają rozdwojenie jaźni ?

SAs 23.02.2016 20:34
Tak, na razie penis trafił na nos ;-)

Marta 22.02.2016 21:23
Myślę, że jednym z powodów jest to, że "nie mają kobiety i nie mają się na kim wyżyć" jak to napisał jeden z mędrców :-)

Tchórz i Frustrat 20.02.2016 23:36
Łatwo kogoś nazwać tchórzami i frustratami ale to też świadczy o tym co się w gminie dzieje. Ja bym nie lekceważył anonimowych tchórzów i frustratów bo pamiętam jak w podobny sposób nazywano np. przeciwników poprzedniego rządu czy prezydenta. Też niby tylko frustracji a jednak dziś mamy już inny rząd i nowego prezydenta. Czy przypadkiem burmistrz nie jest lub był w partii, która niedawno rządziła w Polsce?? W związku z tym radzę - ciut więcej pokory dla nas wszystkich.

M. 21.02.2016 02:53
Masz rację w sądzie, że nie wolno lekceważyć osób o odmiennych poglądach. Całe życie kieruję się tą zasadą. A że żadna władza nie jest wieczna - to też prawda. Szanuję władze wybrane w demokratycznych wyborach. Pokora zwłaszcza w okresie Postu bardzo nam się przyda. Także w zasadniczych kwestiach się zgadzamy. Ale chyba przyznasz też, że niektórzy odrobinę zatracili się w wypisywaniu inwektyw? I tak naprawdę tylko o to mi chodzi.

do M 21.02.2016 12:14
Jeśli chodzi o inwektywy to pełna zgoda. Można się sprzeczać, nie zgadzać ale nie można przesadzać i obrażać,

AS 20.02.2016 21:50
Małgorzato i nie tylko , czasy ORMO , ZOMO , razem z PRL-em minęły. - Nie idź tą drogą - aż wstyd powiedzieć ale skoro tylko to do was dociera , nie mam wyjścia dlatego przytaczam cytat waszego idola. Demokracja rządzi się swoimi prawami wśród nich jest prawo do referendum. Jeśli myślicie że administratorzy stron internetowych mają spełniać rolę współczesnych TW to nie macie pojęcia o demokracji.

marek 20.02.2016 21:56
może i sami administratorzy nie, oni nie są od wskazywania nazwisk właścicieli urządzeń o określonych numerach IP

kora 20.02.2016 21:47
burmistrz jest tylko dla pewnej grupy ludzi

Mieszkaniec 20.02.2016 21:50
Oczywiście, dla mieszkańców gminy, a jest to pewna grupa osób

!!! 20.02.2016 21:11
Przykre, że inicjatorzy i ich świta nadchodzą mieszkańców w domach. Jak ktoś chciałby podpisać to was znajdzie, nie życzę sobie takich odwiedzin .

@$& 20.02.2016 21:14
Argumenty mieli, czy tylko o podpis prosili?

dobranoc 20.02.2016 20:17
Aby uspokoić sytuację na terenie Gminy Krajenki,powinien burmistrz zrezygnować ze stanowiska.

@$& 20.02.2016 20:26
Aby uspokoić sytuację na terenie Gminy Krajenki, jego oponenci powinni przenieść się do innej gminy ;-)

Ziuta 20.02.2016 21:20
No i właśnie tego nie mogę pojąć.Niby mamy demokrację,niby wladza ma świadomość,że może zostać przeprowadzone referendum,a tu proszę,"oponenci powinni przenieść się do innej gminy"... Mi komitet referendalny nie przeszkadza,ani ziębi ani parzy.Ich zdanie jest takie,a Twoje czy Twoje inne.Każdy ma takie same prawa i takie samo prawo do obrony swojego zdania.Pozdrawiam

@$& 20.02.2016 21:26
to niewinny żarcik w odpowiedzi na komentarz "dobranoc Dzisiaj, 20:17 Aby uspokoić sytuację na terenie Gminy Krajenki,powinien burmistrz zrezygnować ze stanowiska." Proszę nie brać do siebie, ja też lubię zgodę. Pozdrawiam

Ziuta 20.02.2016 22:45
Dla mnie to zupelnie inne "propozycje",o zupełnie innym podtekscie,ale ok,nie będę dążyć :-)spokoju wszystkim życzę

na dobrą noc 20.02.2016 20:29
Ktoś ma ochotę chyba na to stanowisko? Że tak namawia i namawia. Jeśli zmiana byłaby potrzebna, to do inicjatorów referendum ustawiałyby się kolejki. Czy naprawdę trudno dostrzec, że LUDZIE nie chcą zmiany Burmistrza!

@$& 20.02.2016 20:32
ja w tym wołaniu słyszę: proszę, niech Pan Burmistrz zrezygnuje, bo podpisów do referendum brakuje

na dobranoc 20.02.2016 20:07
Wtrącę wątek do Waszej dyskusji. Nie nawalajcie się ludzie tylko spierajcie na argumenty nawet ostro ale na argumenty. Mówcie o wizji rozwoju gminy, szkolnictwie, kredytach, obligacjach, inwestycjach, chodnikach itp. i kto je realizował ale róbcie to na argumenty. Ludzie sprawujący jakiekolwiek urzędy z wyboru mieszkańców muszą mieć grubą skórę, grubszą niż zwykły Kowalski. Niestety albo "stety" po takim czymś także poznaje się czy ktoś ma cechy przywódcze czy ich nie ma. Zarządzanie gminą zobowiązuje, to nie konkurs piękności czy delikatności. Jak się podejmuje decyzję i jest się jej celowości pewnym to potem nie powinno się zmieniać się zdania. No chyba, że decyzje się podjęło a wcale nie było się pewnym czy była słuszna. Po to właśnie w demokracji wybieramy swoich przedstawicieli aby podejmowali decyzję, nawet niekiedy trudne.

Krajan 20.02.2016 20:22
Ile tych argumentów? Przecież ze strony władz tyle już padło merytorycznych uwag, że każdy rozsądny zrozumiał i dał sobie z tym spokój, a kilku ciągle brnie w złe emocje i do nich żadne argumenty i tak nie trafią. Ci co popierają działania Pana burmistrza chcą spokoju i dalszego rozwoju gminy, przeciwnicy nawet swojego "podwórka" nie dostrzegają, a co dopiero dwie ulice dalej, czy sąsiednią wieś. Oni karmią się nienawiścią i kogoś kto myśli inaczej uważają za tchórza, bo nie mogą zrozumieć jak ktoś może mieć inne zdanie. Mam inne zdanie niż pięcioro z KOMITETU.

Jurek 20.02.2016 19:55
Burmistrz Krajenki może mi skoczyć i w d...ę pocałować.Fanatycy z tego burmistrza robią,już z niego j Bożka,jak z Tuska,Putina,Merkel,BOLKA,Petru czy Palikota!

! 20.02.2016 19:31
Ten burmistrz Krajenki jak ma honor,powinien się już podać do dymisji,a nie jak tchórz straszy mieszkańców!

incognito 20.02.2016 19:44
Burmistrz jest tchórzem???? Nie "wykrzyka" , tylko wszystko, co mówi podpisuje imieniem i nazwiskiem. Ci, co głupot i inwektyw nie pisali, nie czują się straszeni. A jeśli ktoś ma nieczyste sumienie, to ...

incognito 20.02.2016 19:44
Burmistrz jest tchórzem???? Nie "wykrzyka" , tylko wszystko, co mówi podpisuje imieniem i nazwiskiem. Ci, co głupot i inwektyw nie pisali, nie czują się straszeni. A jeśli ktoś ma nieczyste sumienie, to ...

obserwator 19.02.2016 22:01
Jeśli chodzi o referendum to z jednej strony pomimo, że nie popieram burmistrza i na niego nie głosowałem nie ma aż takiej tragedii aby referendum musiało się odbyć. Z drugiej strony z tego co obserwuję po ogłoszeniu tej inicjatywy szybko się wycofano z moim zdaniem nie najlepszego pomysłu dotyczących szkoły, przedszkola itp. więc taki straszak zadziałał. Mnie martwi sytuacja, że ludzie tak się dzielą. Burmistrz Krajenki jak czytam powyższy wywiad jest trochę przeczulony na swoim punkcie. Zawsze będą krytycy, przeciwnicy itp. to istota demokracji tak samo jak inicjatywy opozycji, protesty, referenda. Czy jest w Sejmie taki szum jak jest wniosek o odwołanie ministra? Z jednej strony burmistrzowi przeszkadzają negatywne komentarze a ja zwracam uwagę, że inicjatorzy referendum lub krytycy burmistrza też są często niemile traktowani. Moim zdaniem reakcja burmistrza na referendum odbije mu się czkawką nie teraz ale za 2,5 roku jak będzie chciał kolejny raz zostać burmistrzem, to referendum go osłabi przez jego reakcję. Osoba publiczna musi się liczyć z krytyką także w sieci. Burmistrz dużo zyskał dzięki internetowi itp. ale jak zacznie wojować po sądach z często rzeczywiście bezmyślnymi wpisami choćby w poniższych komentarzach straci na tym bo poddaje się narzuconej narracji. Pozdrawiam wszystkich

Małgorzata 20.02.2016 09:00
Obserwatorze myślę, że zmartwienie zbyt pochopne. Spójrz na glosowanie pod artykułem - to powinno dać do myślenia autorom referendum? Wybory będą w 2019 roku, to jeszcze bardzo dużo czasu. Obawiałabym się o los innych osób, które marzyły o wysokich urzędach w gminie a dały się ponieść fali hejtu i nienawiści. Konsekwencja w obronie swojego dobrego imienia, na pewno nikogo nie osłabi. Pomyśl, co będzie, kiedy ujawnione zostaną te hejtujące osoby - nie pomoże sformułowanie - bezmyślne wpisy. Ludzie nie lubią hejtu, anonimów itp. Liczę na to, że jeszcze kilka tygodni i zapanuje spokój w sieci i nie tylko.

Daga 20.02.2016 19:45
Spokój tak prędko nie powróci...Są osoby,które obrazily innych ludzi.Wiemy doskonale kto,kogo,kiedy i w jaki sposób.Nie są to anonimy ani hejty,to rzeczywistość:-(

.AS 18.02.2016 23:15
Pytanie ? Kto wybrał Kitele szumowiny. A kto chce go odwołać też szumowiny. Czysta kołomyja. Można z tego wywnioskować że cała Krajenka głosowała na PIS. BRAWO tak trzymać.

Krajan 18.02.2016 22:39
Nie wierzę w to co czytam. Ludzie jak nie mogą się pogodzić z porażką, to z taką nienawiścią podchodzą do rywala. Szok, popatrz na wyniki sondy, posyp głowę popiołem, rozpłacz się, ale nie pluj na innych jak jakiś prostak. Czyżby nadeszły czasy, że słowo honor wypadło z użycia, bo po komentarzach widzę, że go nie macie, ale, żeby nie wiedzieć co to jest honor

z Krajenki 18.02.2016 22:24
Największym tchórzem jest,burmistrz Krajenki który grozi internałtom,jak Lech Wałęsa,tw. BOLEK!!!To już trup polityczny i tak będzie ODWOŁANY w referendum!!!

Odis 18.02.2016 18:45
Niech ten burmistrz Krajenki zgłosi się o pomoc do Lecha Wałęsy tw.BOLEK,albo do Niesiołowskiego,na pewno jemu pomogą!!!

z Podróżnej 18.02.2016 18:12
Nic innego nie pozostało temu postkomunistycznemu burmistrzowi Krajenki,jak podanie do dymisji!

XYZ 18.02.2016 17:21
Którzy popierają,tego postkomunistycznego Burmistrza z PO z Krajenki,to hołota antypolska i antykatolicka z PO+PSL+Nowoczesna!!!

Paweł 18.02.2016 15:38
Jeszcze nie spotkałem,tyle idiotów obrońców,tego burmistrza z PO,który doprowadził gminę do katastrofy finansowej.

Rena 18.02.2016 21:40
do Paweł - Proponuję abyś się spakował i opuścił to gniazdo idiotów i zrujnowaną finansowo gminę. Bedzie to z korzyścią dla Ciebie a przede wszystkim dla całej gminy!

Marek 18.02.2016 15:21
do !!! - czy znajomość innych słów jest ci obca??? Czy twój słownik ogranicza się tylko do tych pięciu????

Władek J. 18.02.2016 15:23
Zna jeszcze przecinek!!!

Marek 18.02.2016 15:24
O przepraszam tego nie zauważyłem ;-)

!!! 18.02.2016 14:28
AROGANCKOŚĆ WŁADZY,NIE ZNA GRANIC!!!

Mariusz 17.02.2016 23:47
Do Idola......zgadzam się kolego Im wszystkim ze świecznika o to tylko chodzi.....KASA nic po za tym...........zawsze tak było.....

Wyborca 17.02.2016 19:15
Referendum w takiej sprawie to błąd , kadencja trwa cztery lata. Winę za zbyt małą obiektywność pomiędzy burmistrzem a mieszkańcami ponoszą nie wyborcy a sami mieszkańcy gminy Krajenka. Przecież wybory to jeden dzień a mizerna frekwencja sama rodzi takie historie jak dzisiaj. Popieram komentarz złotowianina , niektóre słowa że strony Pana Burmistrza nie powinny paść. Za trzy lata wybory a po ogłoszeniu wyników powinna nastąpić kontynuacja działań albo rozliczenie. Wszystko powinno zależeć od woli wyborców w myśl zasady im większe pieniądze tym większą odpowiedzialność. TYLKO PAMIETAJCIE O FREKFENCJI , która jest wyznacznikiem demokracji.

KZ 17.02.2016 19:07
Krytycy wytłumaczcie mi różnice w ilości zebranych głosów i czasu w jakim to zrobiono. Podajcie przykład w którym Burmistrz obraża mieszkańców gminy

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: elaTreść komentarza: Odpowiedni kandydat, bardzo mądry i uprzejmy człowiekData dodania komentarza: 29.03.2024, 13:35Źródło komentarza: Owsianny: do Sejmiku po rozwój Północnej WielkopolskiAutor komentarza: klopTreść komentarza: Najwyraźniej sok z kapusty też można przedawkować.Data dodania komentarza: 29.03.2024, 13:30Źródło komentarza: Daniel Sztych: „Dla dobra powiatu odsuniemy Goławskiego i PiS od władzy”Autor komentarza: ŁowcaBredniTreść komentarza: Kościół w Polsce mając parasol ochronny od połowy lat 90-tych, zwłaszcza w okresie ostatniej władzy PiSu sam się niszczy. Nie potrzebna jest zmiana władz w kraju. Ten parasol, oraz ścisła współpraca z najważniejszymi z PiS i Solidarnej Polski, plus Ordo iuris, doprowadziło do masowego odchodzenia młodych od kościoła – w ogóle wiernych. Myśleli, że jak nie będą mówić o pedofilii, to znaczy że w Kościele, wśród kleru jej nie ma. Polacy nie są głupi, mają swój rozsądek. Pierwsze co przychodzi do głowy: „ponad 150 księży oskarżonych, przenoszonych jest z parafii do parafii. A może spowiadam się przed takim właśnie, a może taki właśnie głosi kazanie, mówi mi jak mam się zachowywać”. Jeśli ta obrzydliwa zbrodnia jest szeroko (w mediach) napiętnowana jeśli chodzi np. o nauczyciela czy wychowawcę, to tym bardziej powinna dotyczyć księży. Jeśli Kościół z tego natychmiast się nie rozliczy, nie poniesie odpowiedzialności, to zniknie na własne życzenie. Zostaną w tych budynkach tylko księża i najbardziej wierne babcie.Data dodania komentarza: 29.03.2024, 11:11Źródło komentarza: „Polska na podsłuchu” – wiceszef komisji ds. Pegasusa odwiedzi ZłotówAutor komentarza: ZłotowiakTreść komentarza: Janosik - brałeś cośData dodania komentarza: 29.03.2024, 08:19Źródło komentarza: Daniel Sztych: „Dla dobra powiatu odsuniemy Goławskiego i PiS od władzy”Autor komentarza: AntylopaTreść komentarza: Dobre, dobre... Ciekawe co wzamian? Nikczemne ludziki z ambicjami większymi od rozumu, czy specjalisci od ciemnych interesow i kasy na boku? A może jedni i drudzy?Data dodania komentarza: 29.03.2024, 02:36Źródło komentarza: Daniel Sztych: „Dla dobra powiatu odsuniemy Goławskiego i PiS od władzy”Autor komentarza: JanosikTreść komentarza: Panie Danielu wierze w Pana mam nadzieje że pogonicie Gołaskiego i tą pisoswką hałastręData dodania komentarza: 29.03.2024, 00:56Źródło komentarza: Daniel Sztych: „Dla dobra powiatu odsuniemy Goławskiego i PiS od władzy”
Reklama
Reklama