Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Warto wiedzieć:
Reklama

Nasze małe i duże sprawy

Sporym sukcesem zakończyła się akcja związana z budżetem obywatelskim w Złotowie.
Nasze małe i duże sprawy

 Chociaż cieszy mnie fakt, że wygrał projekt, pod którym również złożyłem swój podpis, to najważniejsze, że zaangażowało się dużo ludzi. I bardzo dobrze, ponieważ w ten sposób o sprawach miasta myśli więcej osób i więcej się angażuje. „Od zawsze” byłem zwolennikiem budżetu obywatelskiego, pisałem o tym na swojej stronie i dobrze, że burmistrz Adam Pulit doprowadził do tego, że idea ta zawitała do Złotowa. Wszędzie, gdzie wprowadzono ten pomysł cieszy się on powodzeniem. To sposób na pokonanie bierności ludzi i wypędzenie z nas tego opisywanego szeroko„homo sovieticus”, czyli oczekiwania, że „ktoś coś załatwi” za nas. Korzystają na tym niektórzy rządzący, gdyż łatwo się manipuluje takimi biernymi ludźmi. Ważne jest to też w kontekście wyborów, jakie mamy w naszym kraju. Gdy słyszymy wyniki wyborów w krajach zachodniej Europy to najbardziej się rzuca w oczy frekwencja, która często sięga 70-80%. W warunkach polskich jest to marzenie, szczególnie, gdy nawet niektórzy samorządowcy zachęcają ludzi, aby nie chodzili na głosowanie w referendach. Takie akcje, jak ta z budżetem obywatelskim to sposób na zwiększenie udziału ludzi w wyborach, uwierzą że mają na coś wpływ.

Po głosowaniu referendalnym uczestnicy głosowania będą teraz śledzić jak realizuje się ich pomysły i to kolejny krok do aktywności. Pomysły, które zdobyły najwięcej głosów dotyczyły placów zabaw, a o tym mówiło się w Złotowie od jakiegoś czasu dużo. Tak się złożyło, że mamy w naszym mieście sporo małych placów zabaw, ale brakowało takiego jaki ma na przykład Krajenka. Takiego „wypasionego” placu zabaw. Temat placów zabaw mam rozpoznany, gdyż jako dziadek pięciorga wnucząt nieraz jeździłem do Krajenki, aby znaleźć miejsce, gdzie dzieciaki mogą pohasać. Teraz będzie to na miejscu w Złotowie, dzięki budżetowi obywatelskiemu. Taki mały sukces lokalnej demokracji.

Wiesław Fidurski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Obelix 30.10.2016 13:33
Pytam ? Kiedy będzie wybudowany chodnik Błękwit- Klukowo !!!PSL do roboty !!! STarosta i jego zastępca to chłopaki z PSLu

Słowackiego 24.10.2016 09:53
Też popieramy AS i całą rodzinę. Pozdrawiamy.

Janek 19.10.2016 12:03
Popieram treść komentarza Adama i AS, którzy mają rację. Krótko, na powiekszaniu miejskiej piaskownicy i nieustannej rozrywce swojej przyszłości się nie zbuduje. Sam jestem młodym człowiekiem, mam 23 lata i mimo wykształcenia żadnych perspektyw w Złotowie nie widzę. Ci co mieli swoje do załatwienia dla siebie załatwili a nas mają gdzieś. Mam dosyć słuchania o sukcesach typu lokalny bieg, jazda rowerami, euero eco, place zabaw dla dzieci(a co z takimi jak ja, którzy dzieci nie mają) czy imprezy dla uczniów różnych szkół. Przecież wielu z nas szkołę ma już za sobą, szukamy pracy, której u nas jak nie było tak nie ma. Nie zajmuję się polityką ale popieram wszystkich, którzy mają takie samo zdanie jak Adam i AS, którego nie znam lecz szanuję za zauważanie tego, czego inni nie widzą lub nie chcą widzieć.

A.S. 19.10.2016 11:33
I takich jak Adam u nas potrzeba. Nawet z treści komentarza można wywnioskować że choć jest młodym człowiekiem to jednak myślącym, który wie co mówi i pisze. Właśnie takie jest odczucie wielu, którzy zaufali tym co w wyborach samorządowych, obiecywali zmiany w których najważniejszy będzie człowiek a nie wyiminagowana ideologia co niektórych lokalnych działaczy. Działaczom, którzy to co wszystkim daje wybrana w demokratycznych wyborach obecna władza tworząca rząd, w nieuprawniony sposób przypisują sobie. Otóż ci, którzy to robią z takim wielkim szumem w Złotowie muszą wiedzieć że sami w wyborach jak i przez dwa lata po, nic nie osiągnęli, oprócz wprowadzenia do Rady Miasta z swojego Komitetu Wyborczego, znawcę napojów wyskokowych, popieraną część komunistów, jak i samego siebie co mamy przyjąć jako ogromny sukces i cieszyć się z uszczesliwiania nas przez obecną władzę samorządową. Słusznie Adam zauważa, że zaufanie kandydatom na radnych czy burmistrza to fikcja, która opiera się na wykorzystaniu wyborców do osiągnięcia ich celów jakim jest wygranie wyborów i nic poza tym. Tak jak młodzi, zaznaczam gotowi do pracy, nic z tego nie mają i nadal ich perspektywą jest wyjazd z kraju, tak i ci co już pracują czy oczekują na propozycje z PUP oraz starsi mieszkańcy miasta, mogą tylko po zdenerwowaniu na co dzień, wytrzeć sobie przysłowiową gębę i klnąc przejść do porządku dziennego. Tak jak Adam myśli wielu młodych, którzy mimo że wykształceni już wyjechali i z stamtąd mówią to samo co Adam.

Adam 19.10.2016 07:22
Żyjemy i żyliśmy w dziwnych czasach. Kłamali wcześniej w poprzednim ustroju kłamią i w tym. Czas leci część ludzi wykorzystuje pozostałych ludzie się burzą lata mijają i nic. Ci co się nachapali i byli przy korytkach idą na zasłużone emerytury. A te ich ideologie odwoływanie się do przeszłości do niczego nie prowadzi. Młodzi wyjeżdżali i będą wyjeżdżać. Dziś normalny człowiek skacze po kanałach bo tam jeszcze większy bełkot.

Maciej 23.10.2016 06:09
Adam wyjeżdżaj i nie słuchaj nikogo w tym kraju lepiej zaczynać życie na obczyźnie od zera niż wierzyć korytko-biorcom że zbawią Polaków, chyba że chcesz pracować za marne pieniądze i fundować życie ludziom którzy sami Tobie fundują taki stan życia, olej to i wyjeżdżaj a Oni niech sobie debatują i budują ten kraj

Sergiusz 28.10.2016 23:18
Tęsknie za Polską ale jak patrzę na to wszystko to nie wrócę brednie w Tv i brednie dookoła.....

Znajomi z ul.Westerplatte 18.10.2016 15:16
Tak Panie Andrzeju, sprawiedliwość (sądy ludowe) prędzej czy później, jak zapowiada PIS dotrą do Złotów.

A.S. 17.10.2016 19:08
Raczej to Pan, panie Wiesławie się pogubił i to całkowicie. Szkody, które uczynił nam pan, wespół z Złotowskimi Komuchami, przelały czarę goryczy całej mojej rodziny, która dla mnie jest najważniejsza. Między innymi za Pana sprawą od kilku dziesięciu lat, życie nasze to niekończący się koszmar. Żyjemy w mieście w którym prawo działa tylko w jedną stronę o czym Pan doskonale wie, jednakże boi się powiedzieć o tym głośno tam gdzie trzeba. Zarówno ja jak i moja rodzina, mamy dość pogardzania nami, także z powodów politycznych. Widząc że jest Pan niewiele więcej wart od tych, którzy kazali nam szukać sprawiedliwości na cmentarzu, dziękujemy Panu za zagmatwaną pomoc, która zaprowadziła nas do nikąd. Pozostając wierni swoim dotychczasowym przekonaniom politycznym jak i prawu moralnemu, danemu ludziom wiary od samego Boga, nie mogąc żyć wbrew sobie, sami zadbamy o swoje i nie pozwolimy na dalsze obrażanie i poniżanie nas w sposób podobny do zachowania burmistrza Wełniaka, Pulita, który dał Pan podczas naszej ostatniej rozmowy telefonicznej. Pomimo że czujemy się zaszczuci, to jednak z pomocą tych wszystkich, którzy wiedzą w czym rzecz z podniesioną głową, będziemy kroczyć do celu, choćby był daleko. Mimo że od długiego czasu, słyszymy i czytamy jak to w Złotowie, doskonale się dzieje, nie będziemy temu przytakiwać, i dalej spokojnie przyglądać się, jak nas przez lata się okrada i obraża. Nie życząc nikomu przeżycia podobnego koszmaru, zgotowanego przez władzę samorządową jaki nas spotkał w Wolnej Polsce, mamy nadzieję że w końcu zajdą takie zmiany, które pozwolą ludziom będącym w podobnej sytuacji, dochodzić sprawiedliwości bez zażenowania a władzy tej samorządowej nie pozwolą stosować prawa według swojego uznania jak to dzieje się obecnie, pernamentnie łamiąc je, jak i Konstytucję RP. Mimo wszystko dalej będziemy wierni swoim ideałom w gronie tych , którzy wiedzą co to godność osobista i honor. Na koniec prośba ; Niech pan nie brnie dalej w to bagno.

O co kaman 17.10.2016 19:40
Napisz wreszcie, o co chodzi. Takich historyjek można napisać 100 tysięcy

Przyjaciele rodziny A.S. 17.10.2016 20:25
Do powyżej. ---- .Masz talent to pisz. Ci, których to dotyczy, dobrze wiedzą o co chodzi. Oni muszą z tym żyć. Tobie nic do tego.

sowa 16.10.2016 15:41
Jak Pan może p.Fidurski być, tak dwulicowym !!. podpisuję się też pod wpisem A.S. Place zabaw dla dzieci,na wolnym powietrzu są tylko od maja do września a tak ogromny wydatek.Obecnie już wszystkie place zabaw sa puste,nawet huśtawki a pan chce jeszcze więcej placów zabaw dla garstki dzieciaków i zniszczyć zieloną łąkę,która potrzebna jest dorosłym. Ma pan głos tez w Województwie i nic mądrego dla naszego miasta nie pozyskał.Nic,w ogóle nic.Niszczy pan nasze ukochane miasto Złotów panie Wiesławie Fidurski !!! Jest pan jak chorągiewka na dachu i dodatkowo zarabia pan na BLOGU. WSTYD i HAŃBA.

A.S. 16.10.2016 13:10
Panie blogerze, po co pan wogóle daje swoje wpisy na stronę PZL.24, skoro treść ich coraz bardziej przypomina wystąpienia generała Jaruzelskiego przed ogłoszeniem stanu wojennego. Dobrze by było gdyby do zdjęcia założył pan ciemne okulary przeciwsłoneczne. Wtedy już wszystko było by jasne, nawet to że wybrana władza jest dla dobra ogółu a nie dla rozwiązywania spraw dotyczących lokalnych grup społecznych, nie mówiąc o indywidualnych przypadkach, które ma się w głębokim poważaniu. Chyląc czoło przed pana wywodem, życzę panu conajminiej takich osiągnięć jakie uzyskali oporni komuniści po zmianie ustroju w kraju. Myślę że taki jest pański cel, bo przecież na biedę to pan nie może narzekać, jednakże niech pan sobie przypomni , że nie wszyscy po walce z komuchami i poparciu zmian ustrojowych dzisiaj są bogaci, przez co nie liczą się dla przebarwionych na pomarańczowych potomków, najbardziej zagorzałych komunistów minionego okresu. Wpisując się w ich propagandę, staje pan w pierwszym szeregu razem z nimi uważając, że jeśli ktoś w dobrej wierze walczył o prawdziwą wolność w której będzie mógł realizować swoje podstawowe cele, to po latach mu się to zabroni w imię wyższych celów jakimi obecnie są place zabaw i pijalnie piwa. Mam pytanie bo pisze pan jak to zatroskany jest o swoje wnuki a czy myśli pan o tym że inni też je mają i chcą zadbać o ich przyszłość. Tyle lat minęło od wprowadzenia demokracji, która miała przywrócić możliwość działania wszystkim Polakom w tym tych ze Złotowa też i co tak jak za komuny bezprawnie tak teraz na pograniczu prawa powołując się na durne przepisy, które pan też rozumie, nadal zwykłym mieszkańcom zabrania się wszystkiego co jednak nie dotyczy wysoko postawionych czy kolesi dla których to samo prawo zezwala na realizację tych samych celów i to jak mówią bez żadnych problemów. Nie rozumiem jak człowiek mający funkcję pełnomocnika mającego reprezentować tych, którzy przez lata szykanowani byli przez komunistów i ich urzędników, dzisiaj może przedstawiać taki dwugłos umacniający demokratyczny komunizm w naszym mieście. Musi pan wiedzieć że jeżeli pan i pana kolega lubicie tańczyć, to nie znaczy że wszyscy to lubią i dlatego za duże pieniądze trzeba budować sale tańców czy organizować na siłę taneczne imprezy. Takie myślenie też jest przejawem myślenia, które ma korzenie wywodzące się z szkoły moskiewskiej. Osobiście nie rozumiem tej dwulicowości, niemocy i wręcz tchórzliwości, jednak choć z ubolewaniem ja i moja rodzina przyjeliśmy do wiadomości styl pańskiego działania, tylko nie wiemy czemu on ma służyć.

Wers 17.10.2016 15:21
Panie Andrzeju, chyba się Pan pogubił. Pozdrawiam.

Damian 15.10.2016 19:34
Z ZUS tylko emerytura minimalna, objęta całkowitym zakazem dorabiania. Chcesz więcej, sam sobie zaoszczędź. Koniec OFE, KRUS, astronomicznych świadczeń dla sędziów i przywilejów dla policjantów i żołnierzy - takie rozwiązania rekomenduje rządowi Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dokument już trafił pod obrady rządu.

Janusz 15.10.2016 23:01
może w końcu PIS zrobi porządek z młodymi emerytami z mundurówek przecież to jest nie w porządku wobec innych grup zawodowych czas, żeby pracowali jak pozostali do 67 roku

Cezary 14.10.2016 21:17
dla tych co mają w d.....cały ten system spójrzcie komu się żyje O.K. w Polsce

pytam 14.10.2016 18:24
Ja się pytam,czy pod pseudonimem podpisujący się"Katoliku Kochany",czy"młynarz",to jest ten cenzor komunistyczny z brukowca komunistycznego Stokłosy"Panoramy Złotowskiej",Janusz J.?!

podpis 17.10.2016 21:48
Do "pytam". Oooo to znowu ty? Stary durny młynarzyno....

Mieszkanka miasta 14.10.2016 15:33
Przeczytałam treść Pana wywodu. Nic oprócz umizgów wobec było nie było komunistycznej władzy nie znajduję. Czy tu się zachwycać, tym że dzieci będą mieli plac zabaw. Przecież to za komuny, ojcowie obecnych kontynuatorów też to robiła i to nie nazbierało takiego rozgłosu jak teraz. Widać tak jak piszą internauci ma pań w tym jakiś cel. Nawet za komuny tak nie było że można było żyć tylko z placów zabaw i rozrywki. Niech pan wyliczy co pana przyjaciele Pilot do tej pory zrobił dla mieszkańców co poprawiło by ich stan finansowy. Myślę że nastał koniec wychwalania spełnionych marzeń jednego człowieka, który okazał się komunistą jakiego tu jeszcze nie było.

Dancer_holland 14.10.2016 21:05
nie oczekuj kolego zbyt wiele jak smakuje życie to wyjeżdżaj jak najszybciej z tego kraju w Polsce emeryci politycy i uprzywilejowani tym co dali order za to że są byli i będą

Do tańczacego holendra 14.10.2016 22:31
Do kogo ten bełkot.

Szamanka do właściciela bloga. 13.10.2016 23:31
Jedno co wygląda na prawdziwie i rzuca się w oczy, to Pana zdjęcie, które jakby mówiło do internautów i nie tylko: Spójrz pan w lustro a ono prawdę panu powie.

A.S.do bonzo i aqq. 13.10.2016 23:17
Delikatnie mówiąc nie bądźcie niemądrzy, lecz chociażby odrobinę przyzwoici i przyznajcie że w Złotowie nie rządzi PIS. Gdyby tak było nie mieli byśmy tych głupich innowacji, ani wróżb dotyczących 2030r. Już taki na wschodzie jest, dla przypomnienia podaję Putin się nazywa, ponoć też człowiek, który z Ukrainą na Krymie podpisał współpracę do 2056r., i co. Poza tym, gdyby w Złotowie nastały rządy Prawa I Sprawiedliwości to skończyłoby się koleśostwo i wielu ludzi, którzy na to czekają w tym ja, odetchnęło by z ulgą, jednak pod warunkiem że do władz nie dostaliby się ci co zwolenników PIS-u na naszym terenie zawiedli a i śmiało można powiedzieć zdradzili. Prawda jest taka że w Złotowie prawdziwego PIS-u nigdy nie było co trzeba z ubolewaniem stwierdzić, byli i są tylko działacze, którzy na hasłach ogólnopolskiego Prawa I Sprawiedliwości załatwiali swoje partykularne interesy, tak naprawdę mając w głębokim poważaniu problemy ludzi ich popierajacych w wyborach samorządowych. Tak więc miejcie odwagę powiedzieć że za każde dziadostwo, które dzisiaj ma miejsce w naszym mieście nie odpowiada PIS tylko cyniczna władza, która wykorzystała wyborców do poparcia jej pomimo że kandydat do najwyższego w niej sanowiska nie miał żadnego programu co dzisiaj skutkuje marnymi efektami na rzecz mieszkańców. Nie martwcie się o Polskę bo ona jest w dobrych rękach, martwcie się o swoje miasto, które jak tak dalej pójdzie, rzeczywiście cofnie się nie tylko do tradycji ale i do faktycznego stanu jaki na tych terenach panował w okresie międzywojennym minionego wieku.

aqq 13.10.2016 23:35
No tak, bo przecież Misiewicze z kolesiostwem nic wspólnego nie mają. Kolesiostwo to PO i PSL, Misiewicze, to "dobra zmiana".

A.S. 14.10.2016 11:56
I to się zgadza. Nareszcie dobra diagnoza.

Marko 14.10.2016 14:50
W okresie międzywojennym Złotów nosił nazwę Flatow i był w rękach Niemców.

Marki o co ci chodzi 14.10.2016 17:01
I co z tego, co ma piernik do wiatraka.

Martko 14.10.2016 21:14
W Twoim wątku nie odnosiłbym się do czasów międzywojennych to były zupełnie inne czasy dla Złotowa wystarczy poczytać........

Do Martko 14.10.2016 23:20
Jak już musisz czytać to czytaj właściwe książki a nie te narzucone. My z życia wiemy że tak jak i teraz wcześniej też nic tu nie było. Oczywiście zabawki się zmieniły ale czy to ma stanowić sedno życia dzisiejszych mieszkańców Złotowa. Pierwszy lepszy przykład: ul Wojska Polskiego, choć była w kostce brukowej to ta przedwojenna położona była tak że można było po niej zimą jeździć na łyżwach a latem rowerem. Dziadowskie przywracanie starego wyglądu miasta, nie przynosi mu chluby, tyko ma na celu wkurzanie tych co w jego obrębie mieszkają. To samo dotyczy Zielonego Ryneczku, przed drugą wojną światową, żaden urzad nie rozstawiał przekupkom i kupcom handlującym na Pl. Paderewskiego straganów. Jak bierze się przykłady z histori miasta to powinny one być tylko inspiracją, uwzględniającą swobodną wole ludzi, żyjących w współczesnym świecie z wykorzystaniem obecnej technologi. Wszystko powinno się odbywać bez narzucania i realizowania odgórnych pomysłów na siłę, pomysłów do których po ich realizacji i umiejscowieniu, aby do nich dotrzeć to, trzeba by było kupić sobie konia z wozem albo czołg. Ciekawe co będzie jak przyjdzie taka sobota, kiedy to po rozstawienie straganów nikt się nie zjawi. Może tak się zdarzyć, albowiem rzeczywiście wolni ludzie nie przyzwyczają się do łaski, nakazów i prowadzenia ich na smyczy przez władzę i to, bez względu z jakiego rozdania pochodzi.

bonzo 13.10.2016 22:13
Jeszcze 3 lata do końca rządów PiS. Czy Polska to przetrwa?

aqq 13.10.2016 22:27
Może przetrwa, ale głowne hasło wyborcze: "Polska w ruinie" zrealizują w stu procentach.

prwawda 13.10.2016 21:12
Prawda jest taka ze Złotów i okolice,jest za postkomuną i za reanimacją stalinowskiego PRL i za mafią.Ta hołota komunistyczna,która nawet chodzi do kościoła katolickiego,FARYZEUSZE,kobiety wsadzają w pochwy sprężyny czy używają środki antykoncepcyjne,aby aby się ***ić i ubierać się na czarno w protestach za mordowaniem dzieci nienarodzonych!!!To jest skandal,tej hołoty komunistycznej z PO-PSL-Nowoczesnej i bolszewickiego KOD-u!!!Należy tą hołotę udostępnić publicznie w Złotowie,która ubierała się na czarno,czy w Urzędzie Miejskim w Złotowie czy w Urzędzie Powiatowym!!!

B 13.10.2016 22:25
Głupich nie sieją...

podpis 13.10.2016 22:49
Do czuba powyżej: Cześć młynarzu stary durniu.

Katoliku kochany 14.10.2016 01:26
Dziadek, już myślałem, że zeszłeś, a ty żyjesz!!!

Adrian 13.10.2016 18:09
mam propozycję na referendum pytanie by brzmiało: "CZY JESTEŚ ZA TYM ŻEBY POLITYCY ZARABIALI NAJNIŻSZA KRAJOWĄ" uwierz mi chłopie, że frekwencja byłaby bardzo wysoka, ba Polacy przyjechali by z całego świata żeby zagłosować

Seba 14.10.2016 14:52
te dwie łapki na dół to chyba politycy kliknęli albo jacyś działacze partyjni z naszego podwórka

A.S. autopoprawka komentarza poniżej. 13.10.2016 17:55
Ciekawe zarzuca pan innym homo sovieticus, tylko czyj mundur jest bardziej nasiąknięty komunistycznym i socjalistycznym smrodem. Pan jest dokładnym odzwierciedleniem homo sovieticus, człowieka sowieckiego/radzieckiego, który jak widać nie tylko w minionym okresie za panowania ZSRR, które w okupowanych po drugiej wojnie światowej państwach, rozpoczął nowy etap ewolucji człowieka kształtowanego dzięki marksistowskiemu eksperymentowi na społeczeństwie. Dobrze pan wie, że pojęcie homo sovieticus w drugim, między innymi pańskim obiegu, funkcjonowało jako proces demoralizacji społeczeństwa, które miało prowadzić do wykształcenia nowego człowieka sowieckiego. Wtedy też ludziom dawano możliwość do frywolnych, zakrapianych zabaw, tylko dlatego, aby podporządkować ich kolektywowi, podobnemu do tego, który na niwie lokalnej od dłuższego czasu pan faworyzuje. Dzisiaj też o czym pan doskonale wie, stosuje się te same metody, czyli wobec słabszych agresję a wobec silniejszych uniżoność. Tak jak w powyżej wykazanym myśleniu to nie społeczeństwo, tylko władza myśli o tym, aby ktoś coś za nią zrobił. Podobnie jak w minionych i znanych panu czasach, tak i dzisiaj (demokratycznie) wybrana władza, nagminnie łamiąc prawo, bezkarnie pozbawia osobowości i godności człowieka, który chce coś zrobić nie tylko dla siebie. Po chamsku uniemożliwia mu się to, poprzez próbę całkowitego podporządkowania władzy, w tym przypadku lokalnej, której pan przyklaskuje, co wielu już nie dziwi. Nawet ks. Józef Tischner termin homo sovieticus, interpretował w inny sposób niż pan. Tak jak wtedy, kiedy ludzie mieli zawdzięczać władzy dobra, które im oferowała uzależniając ich od siebie, tak i dzisiaj mamy być wdzięczni za poparte przez władze projekty obywatelskie, które w ich ocenie są dobre dla wszystkich co ma zagwarantować im trwanie u władzy. Oczywiście powstaje paradoks nowego -homo sovieticus- za sprawą tego że miejsce komunistów, zajęli zwolennicy KAPITALIZMU w związku z czym, muszą oni zaspokajać podstawowe potrzeby niby wolnych i równych w prawie ludzi, tylko po to, aby mieć argumenty do stopowania ich własnych inicjatyw co jest niczym innym jak przejawem totalitarnej władzy. Uważam że sygnalizowanie młodym ludziom nie skażonym tym terminem zarzutów, jest nie na miejscu i nie ma sensu no chyba że za pomocą nowych chwytów, chce się ich też podporządkować nowemu systemowi w którym komuniści czują się bardzo dobrze. Systemowi, który u nas wśród wielu pokoleń staje się coraz bardziej niezrozumiały. Wiele razy błysnął pan sensacyjnymi oskarżeniami wobec innych, niby swoich wrogów, to jednak teraz zarzuca pan społeczeństwu lokalnemu coś od czego od lat chcą się wyrwać, co także z pana powodu trudne jest do przeforsowania. Trzeba przyznać że jest pan w tym dobry, tylko kto na tym korzysta, napewno nie zwykły człowiek, mieszkaniec powiatu.

Do A.S. My zgadzamy się z przedstawioną sugestią. 13.10.2016 19:18
Auto poprawka niepotrzebna, ponieważ dla mądrego przekaz jasny, choć dla głupiego może być nie zauważony.

aqq 13.10.2016 16:32
Co do zasady jestem przeciwnikiem budżetu obywatelskiego. Z kilku powodów, z których dla mnie najistotniejszym jest pośredni system sprawowania władzy. Po to wybieramy burmistrza czy radnych, żeby działali w naszym imieniu i brali za to odpowiedzialność. Wkurza mnie, kiedy próbuje się to zrzucić na ogół - to w takim razie zlikwidujmy rady i decydujmy w referendach, jak w Szwajcarii. No i jak coś "nie wypali", można powiedzieć, że przecież to nie my, to ludzie, czy jak to dziś modnie się mówi: "suweren". Kiedy jesteśmy przy radnych, to niektórym z nich pomieszały się role: zamiast przedstawiać pomysły, przekonywać do ich słuszności, szukać kompromisów i podejmować decyzje ograniczają się do krytykanctwa i prywatnych wojenek. Ba, niektórzy to normalnie chcieliby być sędziami i prokuratorami, a kto wie, czy i nie katami, bo swoich oponentów posłaliby najchętniej wprost na szafot. Słowem wojny, wojenki, opluwanie każdego, kto myśli inaczej. Mimo, że nie zgadzam się z ideą budżetu obywatelskiego bardzo cenię i szanuję osoby, które aktywnie się w niego zaangażowały. Poświęciły swój czas, nierzadko i pieniądze, pokonały przeszkody biurokratyczne, by osiągnąć swój cel. To takich ludzi powinniśmy popierać w wyborach, to oni mają predyspozycje by być radnymi. Tylko, że gdy patrzą na to, co się dzieje w tzw. polityce - i tej małej i tej dużej - zwykle stwierdzają, że to zajęcie nie dla nich. Bo w naszym kraju najłatwiej krytykować i wypominać tym, którym "się chce" rzekome korzyści, jakie dzięki temu osiągają. Zawsze w takiej sytuacji odpowiadam takim krytykantom: przecież ty też możesz to robić. Tylko po co? Łatwiej opluwać, zwłaszcza na forach internetowych, kryjąc się za ekranem komputera.

Do powyżej 13.10.2016 19:05
Nikt nie krytykuje ideii projektów obywatelskich, jeśli w stu procentach wychodzą one bezpośrednio od nich a nie od propozycji władz, które łaskawie zgadzają się na ich akceptację, bo jest im to na rękę. Jednakże nie można zrozumieć dlaczego ci sami co nastawiają pierś po ordery i uznanie tak jak za komuny, zaradnym i samodzielnym ludziom, dla partykularnych interesów z zapałem blokują podjęcie przez nich działań w własnym zakresie i to bez rozgłosu.

A.S. 13.10.2016 16:05
Ciekawe zarzuca pan innym homo sovieticus, ciekawe tylko czyj mundur bardziej nasiąknięty jest komunistycznym i socjalistycznym smrodem. Pan jest dokładnym odzwierciedleniem homo sovieticus, człowieka sowieckiego/radzieckiego, który jak widać nie tylko w minionym okresie za panowania ZSRR, które wprowadzało w okupowanych po drugiej wojnie światowej, nowy etap ewolucji człowieka kształtowanego dzięki marksistowskiemu eksperymentowi na społeczeństwie. Dobrze pan wie że pojęcie homo sovieticus w drugim obiegu, czyli pańskim funkcjonowało jako proces demoralizacji społeczeństwa, które miało prowadzić do wykształcenia nowego człowieka sowieckiego. Wtedy też ludziom dawano możliwość do frywolnych zakrapianych zabaw, tylko dlatego aby podporządkować ich kolektywowi, podobnemu do tego, który na niwie lokalnej od dłuższego czasu pan faworyzuje. Dzisiaj też o czym pan doskonale wie stosuje się te same metody stosując wobec słabszych agresję a wobec silniejszych uniżoność. Tak jak powyżej wykazane myślenie, tylko że za władze ktoś coś załatwi, zrobi. Tak jak w znanych panu czasach, dzisiaj też (demokratyczna)władza nagminnie łamiąc prawo przez lata bezkarnie pozbawia osobowości i godności człowieka, który chce coś zrobić nie tylko dla siebie. Po chamsku uniemożliwia mu się to, poprzez całkowite podporządkowanie władzy w tym przypadku lokalnej, której pan przyklaskuje co wielu już nie dziwi. Nawet ks. Józef Tischner termin homo sovieticus interpretował w inny sposób niż pan. Tak jak wtedy, kiedy ludzie mieli zawdzięczać władzy dobra, które im oferowała, uzależniając ich od siebie tak i dzisiaj mamy być wdzięczni za poparte przez władze samorządowe projekty obywatelskie, które w ich ocenie są dobre dla wszystkich co ma zagwarantować im trwanie u władzy. Oczywiście powstaje paradoks nowego -homo sovieticus- za sprawą tego że miejsce komunistów zajęli zwolennicy kapitalizmu w związku z czym muszą oni zaspokajać podstawowe potrzeby niby wolnych i równych w prawie ludzi, tylko po to aby mieć argumenty do stopowania ich własnych inicjatyw co jest niczym innym jak przejawem stosowania totalitarnej władzy. Uważam że sygnalizowanie młodym nie skażonym tym terminem ludzi nie ma sensu no chyba że z pomocą nowych chwytów chce się ich też podporządkować nowemu systemowi, który coraz bardziej staje się nie zrozumiały dla wszystkich pokoleń. Nie raz już błysnął pan sensacyjnym oskarżeniami wobec innych, niby swoich wrogów, jednak teraz zarzuca pan społeczeństwu lokalnemu coś, od czego od lat chcą się wyrwać, co także z powodu Pana staje się trudne do przeforsowane. Trzeba przyznać jest pan w tym dobry - tylko kto na tym korzysta napewno nie zwykły mieszkaniec powiatu Złotowskiego.

Oszukani trzymajcie się. 13.10.2016 13:36
Popieramy oburzonych a w szczególności zawiedzionych nową - starą demokracją w Złotowie. Tak nic się w niej nie zmieniło oprócz głównej kliki, która wykorzystała wielu do własnych celów.

Wyjechaliśmy do normalności 13.10.2016 11:59
Jak z treści reportażu wynika, koalicja wsiada na rower i znika. Kto by się spodziewał. Tak my też mieszkamy w Niemczech, kiedy za grosze pracowaliśmy w Złotowie, w każdych wyborach zdążyliśmy do zmian także władz samorządowych. Dzisiaj z oddali, będąc w kontakcie z bliskimi, widzimy że zmiana na stanowisku burmistrza, była zupełnie niepotrzebna. Tamten po sobie zostawił miasto wybrukowane i spolbrukowane, ten pozostawi przemalowane i porozwalane. Dwa lata jego rządów minęło i nic nowego w mieście nie drgnęło. No oprócz miejsc, gdzie można się napić i puścić luzem swoje dzieci. Napewno jak przyjedziemy to z tego skorzystamy, tylko pytamy jaki to sukces, kiedy nasi rodzice walcząc o wolną od Radzieckiego dyktatu Polskę, nie mając możliwości wyjazdu po 35 latach pracy zarabiają 1300zł to jest ok.300 euro na rękę. Przecież to norma w naszym powiecie, poza tym będąc uzależnieni od wszystkich i od wszystkiego, jedno co w swoim landzie mogą zrobić to, w następnych wyborach oddać swój głos na kolejne zdradzieckie dziadostwo. Nasze koleżanki i koledzy za pięćset plus napewno pójdą na wybory bo im się to opłaca, nasi rodzice napewno nie, bo mają dość oszustów i dzielenia tortu PKB pomiędzy siebie i to bez względu na barwy partyjne czy wyznaniowe. Współczujemy tym, którzy pozostali a szczególnie młodym, którzy muszą słuchać lub czytać takie bzdety jak w reportażu powyżej.

Alex 13.10.2016 09:08
jestem w Niemczech w Polsce wykorzystywali wykorzystują i będą wykorzystywać naiwność Polaków, że będzie lepiej lepiej to jest tym co przy korytach

Damian Niemcy 13.10.2016 17:35
Alex bo w Polsce nauczyli Polaków że mają tyrać za 1300 zł by młodzi emerytowani mundurowi mogli dostać 4-tysie na twarz tak to już jest wydymać ten naród ile się

Hieronim 13.10.2016 07:58
ludzie Ci bardziej rozgarnięci nie wierzą już partią politycznym Irku 30 lat ich zwodzą a śmietanę w tym kraju spijają nieliczni ci którzy je tworzą albo są blisko a domek z kart fakt zaczyna się sypać

Ireneusz 13.10.2016 06:41
Wszystko na to wskazuje, że wszystkie obietnice nowej władzy legną najpóźniej w 2018 w gruzach, czeka nas zapaść finansowa, piszę to nie z powodu, że się cieszę ale nadchodzi czas kiedy będzie trzeba tą naszą demokrację zburzyć i dogłębnie zmienić. Młodzi wyjeżdżają i będą wyjeżdżać. Przyrost firm prywatnych wygospodarowujących tak naprawdę dochód narodowy jest w saldzie ujemnym od blisko 5 lat. W kraju zaczyna brakować ludzi, którzy chcą pracować w sektorze prywatnym i mają tak naprawdę wpływ na wysokość uposażenia emerytur w tym kraju,wynagrodzeń urzędników, nagród dla dyrektorów szpitali, 13-stek w sferze publicznej, odpraw płaconych z podatków tych ludzi, i w końcu podwyżek dla całej rzeszy sektora publicznego. W Polsce się żyje na zasadzie jakoś to będzie i niestety tak jak zawalił się dach hali Międzynarodowych Targów Katowickich tak zawali się ten system.

Do autora małego sukcesu lokalnej demokracji. 12.10.2016 23:24
Ach ślepym być ach ślepym być, udawać oświęconego i w oczach ludzi uchodzić za Prawego I Sprawiedliwego, lecz nigdy nie będzie tak aby z lewicowego, wyszło coś prawego. Prędzej czy później maska opada i pokazuje się prawdziwe oblicze człowieka, który co innego robi a co innego gada. Dlatego nie ufajcie byle komu bo prędzej czy później z swoimi problemami, sami pozostaniecie w domu. Prawda odwieczna się kłania że Judaszowe słowa honoru są tyle warte co komunisty walka o prawa moralne człowieka z Bożego nadania.

Grzegorz 13.10.2016 09:04
od 30 lat ta formuła się zgadza, a i wcześniej też się zgadzała z tym wyjątkiem że więcej ludzi było kopanych w przysłowiową du.......

Potwierdzamy brak demokracji i współczujemy. 12.10.2016 22:55
Nasza rodzina też zna sprawę poruszoną w komentarzu dotyczącym sposobu widzenia nowej demokracji w Złotowie i czynnego udziału w jej umacnianiu. Też sprzeciwiamy się zarzucaniu mieszkańcom bierności w działaniu. Większość z nas pracuje i nikt za nas nie wykona czynności, które wynikają z naszych obowiązków, dlatego w nie rozumiemy pańskich zarzutów, które tak jak poniżej zaznaczono kierowane powinny być do samorządu, któremu jak widać na rękę jest zasłanianie się projektami obywatelskimi, które w razie niewypału można będzie przypisać jak pan to ujmuje wszystkim ludziom, nawet tym, którym przez lata w wyniku łamania prawa, utrudnia się uporządkowanie swojego otoczenia, co chyba jest ważniejsze od tego czym się pan tak zachwycił, gdyż gdyby wszyscy mieszkańcy Złotowa mieli tyle determinacji w tym, aby zadbać o swoje otoczenie i miejsce w którym mieszkają co ci państwo, których dotyczy poniższy komentarz i gdyby odpowiedzialna za ich krzywdy władza im tego nie utrudniała to mógłby PAN ogłosić sukces utrwalania się demokracji, także tej samorządowej. Być może gdyby pan panie Fidurski osobiście udał się w chyba wiadome panu miejsce co wynika też z komentarza i z bliska przyjrzał się całemu problemowi to może z racji powierzonej panu funkcji pełnomocnika PIS w powiecie złotowskim, otworzyły by się panu oczy i to nie tylko na ten jeden przypadek. Takich i podobnych problemów wynikających z tworzenia sztucznych zaporowych przeszkód przez ślepą na czyjąś krzywdę władzę w powiecie jest wiele i jak widać nikogo to nie obchodzi. Wiemy że kiedyś wielu z tych ludzi było panu potrzebnych do osiągnięcia swojego celu, teraz oni pozostawieni są sami sobie. Dziwna sprawa, zamiast z racji zadania jakie panu powierzono, między innymi polegającego na uczciwym zająciu się niegodziwościami władzy, proponuje pan tym ludziom cieszenie się z inicjatyw, które tak hucznie nazwano inicjatywą obywatelska, zaaprobowaną przez tego samego burmistrza, który przejmując styl poprzednika, uniemożliwia oddolną inicjatywę mieszkańców, inicjatywę mającą na celu zadbanie o swoje otoczenie co może uczynić je przyjaznym, praktycznym i bezpiecznym. Czy to można nazwać biernością, jeśli tak to kogo ona rzeczywiście dotyczy.

Wers 12.10.2016 22:48
140 tysięcy wydał Wełniak na fontannę

Stare dziecko 12.10.2016 20:19
Budżet obywatelski top dobra inicjatywa. Tyle, że często wygrywają projekty... kontrowersyjne! Tu może akurat takiego MOCNO kontrowersyjnego nie ma. Choć plac zabaw za 150 tys... Sporo!

Reklama
News will be here
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: złotowiankaTreść komentarza: Kadencja trwa 5 lat a nie 4.Data dodania komentarza: 23.04.2024, 10:32Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: KAKA O!Treść komentarza: Wyraźny? 2.759 głosów na 13.784 osoby uprawnione do głosowania? To tylko 20%...Data dodania komentarza: 23.04.2024, 09:51Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: ZofiaTreść komentarza: Gratulacje dla Pana Jakuba i jego radnych. Oby się dobrze rządziło, w szacunku i zgodzieData dodania komentarza: 23.04.2024, 00:22Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Mieszkańcy dali w tych wyborach wyraźny sygnał do daleko idących zmian, przede wszystkim należy skończyć z tym fałszywym hasłem antyreklamowym Złotów wielkopolskie zdroje, a zabrać się za realne działania w celu zapewnienia czystego powietrza, żeby wieczorem można było bez strachu okno otworzyć albo nawet wyjść na spacer:)Data dodania komentarza: 22.04.2024, 23:45Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: PodatnikTreść komentarza: Bo w Złotowie jak w Misiu, im więcej tych koncepcji tym lepiej i nikt nie wie po co one i dlaczegoData dodania komentarza: 22.04.2024, 23:39Źródło komentarza: Jakub Pieniążkowski nowym burmistrzem ZłotowaAutor komentarza: ZbychTreść komentarza: Pulit zostawił po sobie w Złotowie dużą kupę :(Data dodania komentarza: 22.04.2024, 23:35Źródło komentarza: Drobczyński wybrany na szefa ZCAS
Reklama
News will be here
Reklama